Ga naar inhoud

ubuntu lts 6.06 installatie problemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb niet gezegd dat Linux slecht is, in tegendeel. Ik heb verschillende distibuties onder VMWare geprobeerd. Mijn ervaring is dat de installatie de laatste jaren enorm verbeterd is.

Waar nu nog aan gewerkt moet worden is gebruikersvriendelijkheid. Applicaties moeten intuitief te bedienen zijn. Dat is een standaard die inmiddels door Windows en Mac is gezet.

Dus tips voor alle distributieboeren: Ik wil niet 6 verschillende editors tijdens mijn installatie. Ik wil niet in configuratiebestanden moeten klooien als het bijbehorend grafische configuratie programmaatje de boel niet werkend krijgt. Ik wil niet op een prompt onbegrijpelijk afko's moeten intypen. Ik wil geen programma's moeten compileren. Gooi alle goedbedoelde flut programma's die niet aan minimale kwaliteitsstandaards voldoen van de distributie af.

En verder draag ik Linux een warm hart toe, het moet alleen veel beter.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

"Waar nu nog aan gewerkt moet worden is gebruikersvriendelijkheid."

Even uit het Windows forum:

Citaat:

-->ballontekst startknop verwijderen

[link naar:]

* Run the Registry Editor (REGEDIT.EXE).

* Open HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Policies\ Explorer.

* If it's not there, create a binary value and call it NoStartBanner.

* Double-click on NoStartBanner, and enter the value 01 00 00 00, and press OK.

-->Pc regelmatig vast met Win XP

Hoi,

Heb win xp er opnieuw opgezet en nu zie ik de log wel!

-->oplossing 100% cpu belasting door windowsupdates ttv inloggen windows xp

1) installeer WindowsUpdateAgent30-x86 (wuauclt.exe v2 agent=5.8.0.2607, v3 agent=7.0.6000.374)

2) installeer WindowsXP-KB927891-v3-x86-NLD

Alle updates te betrekken via microsoft site / google

Er is nog 100% cpu belasting tijdens /directe 5 mins na inloggen echter systeem blijft responsive op gebruikersclicks!

En voor al die gebruikersvriendelijkheid betaal je 100-300 € excl. virus scanner, anti malware, etc... En natuurlijk de tijd benodigd voor het zoeken naar hacks, keys, drivers, etc om alles werkend te krijgen. Ik krijg bijna medelijden...

Geplaatst:

Hm. jij hebt wat last van selectief lezen.

Het eerste probleem is een non-issue. Ongetwijfeld te veranderen met een gratis tweaker tool.

De overige 2 voorbeelden kunnen ontstaan door veelvuldig en onoordeelkundig knoeien met je OS. Dan gaat er wel eens wat mis. Dat is mij dan ook verschillende keren gebeurd met Linux. Zit ik te knoeien in mijn netwerkinstellingen doet daarna de geluidskaart het niet meer. Ongetwijfeld mijn eigen schuld.

Zie ook de allereerste topic.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen