Gast satbleu Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Hallo beste forumgenoten, ik bezit een orbiscan automatisch zoekende satellietschotel voor TV Vlaanderen op de boot. Het probleem is echter dat ik de indruk heb dat door omstandigheden het signaal dat van de schotel naar de TV-ingang gaat soms te zwak is, en ik bijgevolg geen ontvangst heb op het televisietoestel. Zo had ik weer datzelfde probleem van geen ontvangst , waarna ik de kern , de koperdraad dus , van de antennekabel aan de ingang (of de uitgang zo U het verkiest) van de schotel met een fijn mesje proper schraapte zodat ik tot groot jolijt weer ontvangst had.Dat gaf me een vrij grote zekerheid dat het signaal (soms) wellicht te zwak is. Mijn vraag is of ik dat signaal van de schotel naar de TV op de één of andere manier met succes kan versterken ? Bedankt voor alle input en reacties. Beste groeten
_Bartje_ Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Ik denk dat je het probleem eerder moet zoeken in een slechte connectie. (oxidatie connectors bijv)
Gast satbleu Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Hallo Bartje, het reinigen van die koperdraad lukt niet altijd hoor.Soms heeft het helemaal geen enkel effect op de ontvangst. Beste groeten
crazydavid Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Beste, Ik ben redelijk nieuw in de sat wereld maar wat ik u zeker kan vertellen is dat het op boot niet eenvoudig is heb hier verschillende malen installaties geplaatst. Zo kan de kleinste beweging zorgen voor signaal schommeling die er dan voor zorgt dat de decoder het signaal niet goed krijgt en dus ook niet lockt. Zorg er voor dat de boot niet rolt om de orbiscan het werkt gemakkelijker te maken. Is de juiste kwaliteit van kabel gebruikt naar de decoder. Een probleem in de afscherming van de coax kan voor problemen zorgen bij de signaal overbracht. dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird
Psychosammie Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Schoteltje op de kant zetten? Ik neem tenminste aan dat je niet tijdens het varen naar de flut programma's van RTL635 zit te kijken? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Homer Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Hallo, Omeerst maar eens te zeggen een automatische antenne die volgt is niet moeilijk te plaatsen gewoon maken dat die waterpas op een plaats vast gemaakt wordt! Wat wel kan is dat de antenne misschien niet geheel juist is uitgericht door de motor misschien eens eene reset uitvoeren door de kleine schotel binnenin +/- 38 a 40cm diameter! heb daar og eens prijs moeten voor vragen voor mijn schoonvader (binnenschipper) Of gewoon een beter kwaliteit coaxcabel plaatsen. heb onlangs nog een gewone schotel bij mijn schoonvader gaan plaatsen en werkt uitstekend zelf indien ze aan het lossen zijn blijft er beeld op de astra, ja mag natuurlijk nie overdreven bewegen ook hé. Homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen