Ga naar inhoud


[Enigma 1] [22-03-2009] PLi® Jade2 Enigma1 images released


hemertje

Aanbevolen berichten

SQlite aanstaan ?

Tuxtext cashing aanstaan?

 

Dat kan er namelijk voor zorgen dat een 7k op zijn knieën gaat.

Dat zijn ruimevreters in het geheugen.

Ook Picons kunnen problemen geven.

 

Eens een factory reset uitvoeren.

Box opnieuw instellen en alle frutsels even uit laten.

Je zou dan een vlot reagerende box moeten hebben.

 

sukses,

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Allemaal al geprobeert maar dat helpt allemaal niet. kreeg een bericht net van Littlesat en die vertelde me dat het aan CCcam ligt. Nu zit ik daar wat mee te experimenteren en Littlesat heeft gelijk. Het is de softcam die roet in het eten gooit. Ben nu aan het kijken hoe ik de regel toe moet voegen die Littlesat me vetreld. Weet niet goed hoe ik dit moet doen.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dezelfde problemen met mijn rotor die niet wilde draaien, na verschillend herinstallaties heb ik de pijp aan Maarten gegeven en Jade2 er af gegooid. Het lijkt me niet aan de instellingen te liggen want die wijken niet af van die van jade1.

Wat me wel op is gevallen is dat tijdens de installatie de voortgang stopt bij 97% ofzo, als je dan blijft wachten blijkt PLI op een gegeven moment wel opgestart te zijn en verschijnt het venster voor de basis instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
cccam op fta zenders? leg dat eens uit.


Wat wil je dat ik uitleg? Jij zegt het namelijk. Ik heb niet gezegd dat CCcam roet in het eten gooit van FTA zenders. Heb alleen gemeld dat PLI een erg slechte performance geeft bij mij en dat één van de dingen slechte of geen locks zijn op bijvoorbeeld FTA zenders. CCcam geeft het probleem van het zeer langzame presteren van de box op gecodeerde zenders. Heeft verder niets te maken met de locks. Zo dom zijn we hier nou ook weer niet.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbakker
Allemaal al geprobeert maar dat helpt allemaal niet. kreeg een bericht net van Littlesat en die vertelde me dat het aan CCcam ligt. Nu zit ik daar wat mee te experimenteren en Littlesat heeft gelijk. Het is de softcam die roet in het eten gooit.


dus toch niet?
(ik probeer alleen boven water te krijgen wat je nu voor problemen hebt, maar je spreekt jezelf een beetje tegen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

laat maar zitten, je hebt je reply hierboven ondertussen al geedit.

het is nu duidelijk, je hebt het over twee verschillende problemen.

Het probleem met CCcam hoort uiteraard niet in deze thread thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
cccam op fta zenders? leg dat eens uit.


dus toch niet?
(ik probeer alleen boven water te krijgen wat je nu voor problemen hebt, maar je spreekt jezelf een beetje tegen)

Noem je dat boven water krijgen wat de problemen eventueel kunnen zijn?

De edit was een schrijf fout die ik er direct nog geen halve minuut uit had gehaald. Ik moet zeggen dat er een behoorlijk toegevoegde waarde aan je opmerkingen zitten. Bedankt, dit heeft mijn probleem met mijn box eindelijk geheel uit de wereld geholpen, super.

Nu maar weer on topic dan?

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbakker

Noem je dat boven water krijgen wat de problemen eventueel kunnen zijn?

De edit was een schrijf fout die ik er direct nog geen halve minuut uit had gehaald. Ik moet zeggen dat er een behoorlijk toegevoegde waarde aan je opmerkingen zitten. Bedankt, dit heeft mijn probleem met mijn box eindelijk geheel uit de wereld geholpen, super.


je begrijpt dat ik zo steeds meer zin krijg om je probleem op te lossen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: satbakker

Noem je dat boven water krijgen wat de problemen eventueel kunnen zijn?

De edit was een schrijf fout die ik er direct nog geen halve minuut uit had gehaald. Ik moet zeggen dat er een behoorlijk toegevoegde waarde aan je opmerkingen zitten. Bedankt, dit heeft mijn probleem met mijn box eindelijk geheel uit de wereld geholpen, super.


je begrijpt dat ik zo steeds meer zin krijg om je probleem op te lossen wink


1) Tot nu toe is jou helpende hand niet erg zinvol.
2) Ik heb je niet om hulp gevraagd.
3) Als jij dit mijn probleem oplossen noemt doe je dat maar bij iemand anders maar ik hoef je hulp niet, kom er toch wel uit daarvoor loop ik net iets te lang in de hobby rond. Dit is ook het laatste wat ik hier nog op zeg. Zullen we dan nu maar weer verder gaan met de hobby?

Nogmaals, On topic maar weer... smirk

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbakker

2) Ik heb je niet om hulp gevraagd.


zo leek het toch wel, je meldt problemen in 'mijn' thread, ik neem aan met de hoop dat er iemand naar gaat kijken, en er oplossingen komen.

Als ik vervolgens doorvraag omdat je problemen op het eerste gezicht tegenstrijdig lijken, ga je de verdediging in.

Het spijt me, tot nu toe kan ik nog steeds niks concreets met je meldingen.
Ik begrijp dat je een probleem ervaart, en dat dat niet fijn is, maar op deze manier zonder duidelijke input komen we geen steek verder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zo leek het toch wel, je meldt problemen in 'mijn' thread, ik neem aan met de hoop dat er iemand naar gaat kijken, en er oplossingen komen.

Als ik vervolgens doorvraag omdat je problemen op het eerste gezicht tegenstrijdig lijken, ga je de verdediging in.

Het spijt me, tot nu toe kan ik nog steeds niks concreets met je meldingen.
Ik begrijp dat je een probleem ervaart, en dat dat niet fijn is, maar op deze manier zonder duidelijke input komen we geen steek verder.


Pieter & SatBakker,

Ook ik had dezelfde problemen met een trage PLi Jade (de orginele!).
Nadat ik toen SQLite EPG uitgezet had (Tuxtext caching had ik al uitstaan), ging alles een stuk beter.
In PLi Jade2 is het hetzelfde. Als SQLite EPG gebruikt wordt is de DM7000 soms erg traag. Dit lihkt veroorzaakt te worden door de background enigma thread, die de EPG bijwerkt.
Als je niet vaak zapt, is deze thread meestal na 1-2 minuten klaar en reageert de box weer normaal.

Nog een suggestie voor SatBakker, heb je een swapfile aangemaakt? PLi jade gebruikt zelfs zonder extra plugins, emus en functies al erg veel geheugen. Zonder swapfile wordt het dan ook soms erg traag.

Adri.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sqlite is min of meer noodzakelijk als je meer epg data hebt dan in je geheugen past. Maar het nadeel is idd dat sqlite sequentiele toegang tot de data afdwingt, dus tijdens inlezen van nieuwe data kan het userinterface langere tijd blokkeren.

 

Nog een tip om cpu en ram te sparen is een 8bit skin gebruiken, ipv 32bit.

 

Maar eigenlijk zijn deze suggestisch al genoemd in deze thread.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Adri, bedankt voor je meedenken.

 

Ik heb idd. een swapfile op een usb stick en heb de var daarop staan. En verder maak ik geen gebruik van SQLite EPG. Ik heb zelfs niet één plugin geinstalleerd, ik maak alleen gebruik van de Nemesis 3Dgreyline Skin.

 

Ik ben door de tip van Littlesat erachter gekomen dat toch Idd. CCcam de box heel erg traag maakt wanneer ik op een gecodeerde zender kom. Dat gaat idd. over wanneer je een poosje op een zender blijft staan en niet te veel en of te vlug zapt. Het lock probleem wat ik heb op diverse FTA zenders heb ik nog niet opgelost. De ene keer lockt het wel, dan weer niet dan weer na heel lang wachten, en het gekke is dat het altijd om dezelfde zenders (frequenties gaat) Ik denk dat het een lnb probleem is of mijn Vbox is niet 100%.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...