Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ga in april nog een weekje naar New York en wil een reisgids kopen Er is echter zoveel aanbod dat ik even niet weet welke.

Voorkeur gaat uit naar iets wat een beetje humoristisch geschreven is en waar een beetje alternatieven in staan voor de grote attracties.

Iemand nog tips of iets liggen.

Han

Geplaatst:

New York Streetlife

Auteur: Ton Boenders

ISBN 10: 9021592711

Met deze reisgids zullen niet de platgetreden toeristenpaden worden bewandeld. 'Het Vrijheidsbeeld en het Empire State Building weet iedereen op eigen kracht wet te vinden. Deze gids volgt het ritme van de stad en laat voelen hoe het hart van de stad klopt....

-----------------------------------------------

Stadswandelingen New York

Auteur:M.Fay en M.Fay

ISBN 10:9038917910

Maar de absolute meerwaarde zit hem in de wandelingen zelf die je leiden langs plekjes in New York die niet standaard toeristisch zijn. Zo hebben wij gewandeld in Harlem en Brooklyn, hebben we winkeltjes/restaurantjes gezien waar de New Yorkers zelf komen. Echt leuk!

Bronnen:overgenomen van internetsite.

suc6

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Geplaatst:

Hoi Han Peekel,

Heb zelf enkele maanden in New-York gezeten, maar dat is helaas al weer heel wat jaartjes geleden. Ga nog met een zekere regelmaat terug, nu opnieuw in mei.

Ik ben even in mijn boekenkast gedoken en heb drie reisgidsen kunnen vinden. "City wijzer" New-York, "Capitool" New-York reisgidsen en "wat&hoe" reisgids New-York.

Ze geven allemaal een goed overzicht over de bezienswaardigheden in the Big Apple. DE ANWB is een goed begin van je zoektocht, en als je kunt natuurlijk de bieb.

Persoonlijk vind ik Capitool het fijnst. Belangrijk is dat je de laatste druk van een gids hebt. Ook prettig is een goede plattegrond en een subway layout.

Als je de tijd hebt bezoek een honkbal wedstrijd. Als nuchtere Hollander weet je niet wat je overkomt!!

Veel plezier, en als je langs E45st loopt op de kruising met UN plaza roep dan even mijn naam omhoog.

Janhendrik.

Uitgeschoteld door de verhuizing......

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ook aan te bevelen is de Circle Line Tour. Met een boot rond geheel Manhattan varen. Duurt een paar uur maar is heel erg leuk en de moeite waard.

--CIRCLE LINE--

In 1978 deed ik dat voor het eerst. Op een zondagmorgen, prachtig weer.

´s middags geluchend buiten op Rockefeller Plaza ("where they skate in Winter"). Ook een must.

Dan ´s avonds naar een voorstelling in Radio City Music Hall.

Voor mijn werk was ik enkele keren bij CNN Financial News.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen