Ga naar inhoud

afstandbediening:reageert heel traag op Hotbird

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

Mijn afstandbediening doet laatste tijd heel raar,reageert niet of soms heel traag als ik wil zappen en dat gebeurt alleen als ik op hotbird ben.Ik zit 8 van de 10 keer op asta 19 oost,dan doet mij afstandsbediening gewoon heel goed,maar als ik bijv naar hotbird ga dan begint de ellende.De ellende begint niet gelijk.Als ik bijv door de settinglijst zap dan loopt deze vast.Als deze vast loopt dan druk ik aantal keren op nr 1 op mijn afstandsbediening(is asta nederland 1).Dan loopt draait de rotor naar astra dan doet mijn afstandsbediening het weer.

"gebeurt alleen op hotbird"

batterijen zijn nog nieuw

Geplaatst:

Wellicht kun je hier iets mee:

Dit effect had ik toen ik mijn multytenne aan het afstellen was. Mijn box kreeg toen op sommige sat posities slecht signaal op de voorgeprogrammeerde transponders en box werd toen stroperig traag en reageerde totaal niet op de afstandsbediening. Volgensmij gebeurde dit door de auto channel update functie die de box op de achtergrond aan het uitvoeren is.

Geplaatst:

hallo,

slecht signaal??lijkt mij sterk,want ik heb ruim 90% signaalsterkte,

bijv op badr 26 (oost)heb ik signaal van plusminus 80% en daar gebeurt het niet

Geplaatst:

settinglijst gedownload van deze site,die persoon is niet meer lid van deze forum.

zou dat mee temaken hebben?op astra heb ik geen last van behalve op hotbird

Geplaatst:

ik heb er vorige week een grote settingslijst ingezet en het zappen gaat nu aanzienelijk trager dan voorheen met de Henksat-settings (minder satelliet, dat dan weer wel smile ).

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

hoe meer zenders per satelliet, hoe trager het wordt (bij mij)

Op hotbird zijn er legio zenders, vanuit die zaplist gaat e.e.a trager dan wanneer ik bij 7°oost erbij pak.

dit deed m'n 7000 destijds ook

ik stoor me er niet aan want zo traag is het nou ook weer niet bij mij ...

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

wat bedoel je met:Op hotbird zijn er legio zenders

ik zap per bouquet,behalve als ik op astra zit en ik wil naar hotbird dan haal ik mijn bouquet te voorschijn dan zap ik naar de gewenste zender.

ik heb op asta ongeveer 1800 zenders en op hotbird 1400

alle zenders van astra bij elkaar en van hotbird enz...

bij jouw zapt die traag maar bij mij doet die dan bijna niks.Moet constant op 1 drukken van mijn ab om zo snel mogelijk uit de storing te komen.Dan draait mijn rotor naar astra dan is het probleem verholpen.

Voorheen had ik dat niet

Geplaatst:

Of het hetzelfde probleem is weet ik niet, maar ik heb problemen met de verticale transponders op de astra (19e). Horizontaal gaat prima, maar ga ik dan naar de verticale (canalsat bijv.) dan reageert de dreambox erg traag.

Wellicht een verband of misschien heb je hetzelfde op de hotbird. Heb tot nu toe geen idee waar dit door komt.

Geplaatst:

Mijn ervaring is dat de indicatoren niks zeggen over de goede ontvangst van een zender.

Regelmatig heb ik prima signaal, maar veel "blokjes" tot geen beeld.

Als het wat beter weer wordt zal ik de schotel eens een tikje geven.

scroll

Geplaatst:

download je settingslijst eens naar je harddisk (als backup) en plof die van Henksat er eens in, vergelijk dan nog eens de snelheid en post die hier ff. ik ben d'r reuze benieuwd naar.

merDe

deze ruimte is te huur

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen