Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan ik een Mobistar-contract voor de ene formule omzetten naar een andere formule, vóór de contracttijd van de ene formule is afgelopen?

Dat zit zo. Mijn huidige gsm-abbo is via mijn ouders geregeld. Blijkt dat ze zich een of ander wurgcontract hebben laten aansmeren waarvoor je 16 euro per maand betaalt: 10 euro voor de 'My10'-formule, met daarbovenop 6 euro voor de 'Family-optie', waarmee je elke maand tientallen uren gratis kan bellen naar een beperkt aantal andere Mobistar-nummers.

Het wurgcontract geldt voor 24 maanden (!) dus daar zitten we nog wel een poosje mee. Ik heb wel door dat ik best nu al een aangetekende brief kan sturen dat ik het contract wil opzeggen, anders wordt het automatisch verlengd.

De keuze van deze formule voor mij is eigenlijk zeer ondoordacht. Ik bel en sms namelijk erg weinig: in januari 14 minuten en een 25-tal sms'jes, in februari heb ik niet gebeld en heb ik een tiental sms'jes verstuurd.

Prijsvergelijkingssites raden me het Mobile-abbo van Telenet aan. Daarvoor worden geen vaste kosten aangerekend. Aangezien ik sowieso nog een tijd bij Mobistar vastzit, is het beste waarop ik kan hopen een omzetting naar hun 'Best Deal'-formule, wat de maandelijkse kosten toch al tot een derde zou herleiden.

Ik ga ervan uit dat er niet veel aan te doen is en dat we de 24 maanden wellicht zullen moeten uitzweten (en daarna misschien zelfs geen gsm meer voor mij, er is toch bijna niemand die me wil bellen). Toch zijn alle tips welkom! wink

(Ik ga ervan uit dat discussie over de verschillende GSM-operatoren niet beschouwd wordt als reclame, we hebben het hier tenslotte ook over verschillende sat-aanbieders. Gelieve mijn draadje te verwijderen als het toch als reclame beschouwd wordt.)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Bij dat 2 jaarscontract zal toch ook wel een telefoon hebben gezeten?

Die moet ook betaald worden.

Wil je het contact voortijdig opzeggen, zal de provider de kosten die normaal gesproken in die 2 jaar terugbetaald zouden worden op je terugverhalen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Bij dat 2 jaarscontract zal toch ook wel een telefoon hebben gezeten?

Nee, is koppelverkoop en dat is in België verboden. Worden internationale spelertjes vaak een beetje droevig van. :D

Herinner me dat er onlangs wat gedoe was omdat Apple de Iphone met een abbo wilde verkopen, en dat zagen de Belgische telecom-regelneven niet zo zitten.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

Als je de algemene voorwaarde leest van Mobistar, dan zal je zien dat je zelf het hele contract kan opzeggen met een maximum vergoeding van 150,00 €.

Ik heb in één klap Mobistar aan de deur gezet (2 GSM abbo's, Internet ADSL)

één van de 2 GSM abbo's was ook voor 24 maanden en was nog maar 3 maand oud.

De 150 € had Ik er voor over voor wat ze mij gelapt hadden. Kwestie is off-topic.

mvg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen