Ga naar inhoud

Canal Digitaal in april met nieuw verkoopmodel: bruikleen

Aanbevolen berichten

Gast calculator
Geplaatst:

Canal Digitaal start in april met haar nieuwe verkoopmodel waarbij ze digitale satellietinstallaties in bruikleen biedt bij abonnementen. Dit model komt naast het huidige model waarbij klanten zelf de apparatuur kopen, dit model (ook met losse smartcards) blijft bestaan. Canal Digitaal hoopt hiermee nieuwe groepen klanten te kunnen aantrekken.

Kern van het aanbod is volgens woordvoerder Martijn van Hout het idee een totaalconcept te bieden: de installatie is daarbij inbegrepen. Voor 99 euro instapkosten en 19,95 euro aan abonnementskosten krijgen nieuwe klanten een Familiapakket alsmede het HD-pakket. Daarbij wordt Astra1&3 (19,2 en 23,5 Oost) ontvangst geboden waarbij een Triax schotel met Duo LNB geleverd wordt en een Philips DSR 7121 ontvanger. Dit is een relatief simpel te gebruiken operator geboden standaard-ontvanger. Voor 29,95 euro per maand biedt Canal Digitaal daarbij de Philips DSR 8121 met het Entertainment en HD-aanbod. Later worden ook andere pakketvormen aangeboden. Oorspronkelijk vreesde de detailhandel dat ze buiten spel zou worden gezet als Canal Digitaal meer met ketenbedrijven en eigen verkoop/installaties aan de slag zou gaan. Volgens Canal Digitaal zijn de verhoudingen inmiddels genormaliseerd en is er een goede onderlinge verstandhouding voor de in de plek gekomen. De detailhandel blijft ook met de nieuwe verkoopmodellen haar plek in de markt voor Canal Digitaal behouden. Canal Digitaal heeft volgens de OPTA-rapportages te maken met een stabilisatie van haar klantenaantal en blijkt vooral concurrentie te hebben van Digitenne van KPN. Canal Digitaal wil niet ingaan op klantcijfers.

http://dutchmedia.nl/blog/?p=1571

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Dit is weer een stap in de richting van het koppelen van abonnement aan apparatuur zodat Canaal Digitaal ook de inkomsten van de hardware naar zich toe haalt.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

Heb er oren naar MITS:

-ik een opgenomen opname ook na 1 maand kan kijken

-CD mij garandeerd dat als ik een opname opneem met EPG dit altijd werkt

-ik geen freezen heb bij kijken naar een uitzending

-de kaart ook werkt nadat ik een maand de ontvanger niet heb gebruikt

Tot Bientot!

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
1 April???

Nee, ik heb ook uit zeer betrouwbare bron dat dit inderdaad gaat gebeuren. Het lijkt eigenlijk op het UPC model, waarbij de decoder ook in bruikleen is.

Ik mis alleen wel 28oost in deze pakketten, de Engelse zenders incl. BBC-HD mogen eigenlijk niet ontbreken, ook omdat CanalDigitaal altijd met "trots" vermeld dat BBC-HD één van de vrij te ontvangen HD zenders is.
Gast calculator
Geplaatst:

Het HD pakket is wel opeens in plaats van €9,95 per maand,€6,45 per maand .

Ik denk dat er een hoop abonnees balen die de volle mep €9,95 per maand moeten betalen

Geplaatst:

Maar ja, als je zo'n ontvanger in bruikleen neemt zit je wel vast aan de CDS-goedgekeurde ontvanger. Al kun je ook zo'n abbo nemen en dan je eigen ontvanger gebruiken voor het abonnenemt, ben je goedkoper uit, en heb je toch je eigen ontvanger. Of betaal je je stiekem groen en geel aan zo'n gehuurde ontvanger?

Geplaatst:

Wie weet is dit tevens een voorbode dat het HD pakket goedkoper kan worden... En inderdaad vreemd dat er niet meteen een tripple schoteltje er vanaf kan.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Wie weet is dit tevens een voorbode dat het HD pakket goedkoper kan worden... En inderdaad vreemd dat er niet meteen een tripple schoteltje er vanaf kan.

Het is ook nooit goed,he? frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
1 April???

Nee, ik heb ook uit zeer betrouwbare bron dat dit inderdaad gaat gebeuren. Het lijkt eigenlijk op het UPC model, waarbij de decoder ook in bruikleen is.

Of het digitenne model, maar dat is dan wel erg veel goedkoper.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07

Hij heeft wel gelijk. Er zijn heel veel mensen die veel naar de zenders op 28,2 Oost. Ik zou persoonlijk de BBC niet willen missen.
Mijn huidige setup is 19,2 en 28,2. De zenders op 23,5 kan ik niet kijken en ik heb nog steeds niet het idee dat ik iets mis. Ik heb geen HD TV en geen HD ontvanger dus daar heb ik ook nog niet zo veel aan.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:
Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: Eduard07

Hij heeft wel gelijk. Er zijn heel veel mensen die veel naar de zenders op 28,2 Oost. Ik zou persoonlijk de BBC niet willen missen.
Mijn huidige setup is 19,2 en 28,2. De zenders op 23,5 kan ik niet kijken en ik heb nog steeds niet het idee dat ik iets mis. Ik heb geen HD TV en geen HD ontvanger dus daar heb ik ook nog niet zo veel aan.

Ik snap het ook wel een beetje, maar toch. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

CDS zou natuurlijk een extra - iets duurder - pakket aan kunnen bieden waarbij wél een drie-positie schotel inbegrepen zit.

Verder moet het toch ook wel mogelijk zijn om een pakket te introduceren waarbij men zélf voor de schotel zorgt, dus dat men enkel de receiver+abo huurt. Ideaal voor de mensen die al een schotel hebben hangen of een schotel (moeten) delen met een hele flat.

Geplaatst:

Als er één instantie goed is in aanbieden van veel, zeer veel verschillende pakketten is het CDS wel!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

De beste 1 april grappen komen uit de meest betrouwbare bronnen... ;-)

Maar buiten dit neem ik aan dat dit juist is en zelfs wel een slimme stap van CDS. (Zeker na berichten dat o.a. Ziggo niet alleen het analoge pakket gaat uitkleden maar ook het Digitale basispakket tot slechts 24 zenders extra).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen