Eduard07 Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 Origineel bericht van: Littlesat De beste 1 april grappen komen uit de meest betrouwbare bronnen... ;-) Maar buiten dit neem ik aan dat dit juist is en zelfs wel een slimme stap van CDS. (Zeker na berichten dat o.a. Ziggo niet alleen het analoge pakket gaat uitkleden maar ook het Digitale basispakket tot slechts 24 zenders extra). Ben benieuwd waar het digitale getouwtrek tussen CDS, de kabelaars (Ziggo)en digitenne uiteindelijk op uitdraait. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Jan Ambers Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 ""Ben benieuwd waar het digitale getouwtrek tussen CDS, de kabelaars (Ziggo)en digitenne uiteindelijk op uitdraait."" Op een citrus pers, en de gebruiker wordt uitgeperst, en digibanaal vangt de centen... Moest digibanaal ter ziele gaan, dan denk ik niet dat er vele rouwenden zouden zijn... Wat staat ons behalve prijsverhogingen nog te wachten... Opnemen/archiveren kan je straks niet meer, en je mag blij zijn naar "hun" aanbod van zenders te mogen kijken, een ander erbij gaat niet met hun apparatuur enz...
Gast woutervg Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Origineel bericht van: Jan Ambers ""Ben benieuwd waar het digitale getouwtrek tussen CDS, de kabelaars (Ziggo)en digitenne uiteindelijk op uitdraait."" Op een citrus pers, en de gebruiker wordt uitgeperst, en digibanaal vangt de centen... Moest digibanaal ter ziele gaan, dan denk ik niet dat er vele rouwenden zouden zijn... Wat staat ons behalve prijsverhogingen nog te wachten... Opnemen/archiveren kan je straks niet meer, en je mag blij zijn naar "hun" aanbod van zenders te mogen kijken, een ander erbij gaat niet met hun apparatuur enz... Er zijn zat ontvangers waarmee je nog wel gewoon kan opnemen en archiveren. Voor de andere ontvangers zal in de komende periode wel een oplossing komen. Ik denk dat er erg veel mensen rouwend zullen zijn wanneer Canal Digitaal er niet meer zou zijn. Ze doen het in mijn ogen beter dan Ziggo en UPC en Digitenne is qua kwaliteit beroerd. Daarnaast zijn er erg veel mensen die het belanrijk vinden op een apparaat de Nederlandse zenders en alle FTA satellietkanalen te ontvangen. Dan kom je bijna automatisch toch bij Canal Digitaal uit. (of je moet voor een dure oplossing gaan waarbij je geen HD kabelzenders kan ontvangen)
Golfdiesel Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Origineel bericht van: Jan Ambers Wat staat ons behalve prijsverhogingen nog te wachten... Opnemen/archiveren kan je straks niet meer, en je mag blij zijn naar "hun" aanbod van zenders te mogen kijken, een ander erbij gaat niet met hun apparatuur enz... Precies, CD gaat straks bepalen wat we kunnen kijken en wat we kunnen opnemen. Ook zullen de volgende generaties van verplichte ontvangers waarschijnlijk blokkeringen hebben die voorkomen dat reclame wordt doorgespoeld en dergelijke. Dit zullen niet zozeer vrije keuzes van CD zijn, maar deze worden ook opgedrongen door de TV zenders en productie bedrijven. Ik voorspel een revival van de VHS recorders en de "video beeldverbeteraars (macrovision killer)" We gaan gewoon weer analoog opnemen... (of via een externe HDD recorder via scart o.i.d.) Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
paqbro Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 wel een gedoe, bij elke opname sowieso 2 timertjes programmeren. Ik ga dat niet doen, tegen die tijd ga ik misschien toch aan een dreambox denken. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
bliksem Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 het staat al hun site elektronische programmagids (nu & straks) Gratis thuis geïnstalleerd door een vakkundig monteur Eenmalig lage aanschafprijs van € 99,- voor het FamilieHD smartpack Abonnementskosten € 19,95 per maand Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Hoppy Geplaatst: 4 april 2009 Geplaatst: 4 april 2009 Origineel bericht van: bliksem het staat al hun site elektronische programmagids (nu & straks) Gratis thuis geïnstalleerd door een vakkundig monteur Eenmalig lage aanschafprijs van € 99,- voor het FamilieHD smartpack Abonnementskosten € 19,95 per maand Bron: websiteDe bijbehorende schotelset met HD-ontvanger krijgt u in bruikleen en komt onze servicemonteur gratis bij u installeren ...........Eenmalig lage aanschafprijs van € 99,- voor het FamilieHD smartpack Dit is tegenstrijdig. De eenmalige aanschafprijs van € 99,- doet vermoeden dat je iets aanschaft wat dus je eigendom wordt en niet in bruikleen gegeven kan worden. De vraag is dus WAT je aanschaft? Dat kan geen abonnement zijn want je gaat een abonnement aan voor een bepaalde periode, hier betaal je een maandelijks bedrag voor en geen eenmalige aanschafprijs o.i.d. De € 99,- zou je kunnen zien als installatie kosten, maar in dat geval zou je ervoor kunnen kiezen om zelf te installeren en af te zien van de monteur. Die optie is er echter niet. De installatie door de monteur is immers gratis. Wie snapt het nog?
theparasol Geplaatst: 4 april 2009 Geplaatst: 4 april 2009 Voor 99 euro schaf je een werkend opgeleverde canaldigitaal tv kijk oplossing aan. Vervolgens betaal je 2 tientjes in de maand voor digitale tv gemak met mooiste beeld en vele zenders! De doelgroep is overduidelijk niet de doe-het-zelfes.
Satwatcher Geplaatst: 4 april 2009 Geplaatst: 4 april 2009 Origineel bericht van: Hoppy De vraag is dus WAT je aanschaft? Je schaft de smartcard en de daaraan gekoppelde activeringskosten aan. In het pakket wat je in de winkel koopt zit alleen dus de smartcard en de rest wordt geleverd door de installateur. Satwatcher ---------------------------------------
Hoppy Geplaatst: 4 april 2009 Geplaatst: 4 april 2009 Origineel bericht van: Satwatcher Origineel bericht van: Hoppy De vraag is dus WAT je aanschaft? Je schaft de smartcard en de daaraan gekoppelde activeringskosten aan. In het pakket wat je in de winkel koopt zit alleen dus de smartcard en de rest wordt geleverd door de installateur. Ok, en als ik al een smartcard heb en wil overstappen naar het HD pakket? Moet ik dan toch die € 99 betalen? Een upgrade van een bestaand abo naar het HD pakket (inclusief HD ontvanger) zou wellicht een leuke optie kunnen zijn. Die keus kan ik niet vinden.
theparasol Geplaatst: 4 april 2009 Geplaatst: 4 april 2009 idd, deze regeling is blijkbaar ge-ent op trekken van nieuw publiek. Je zou het bestaande abbo kunnen beëindigen en dan gebruik maken van de bruikleen constructie. Of even CDS tippen dat ze een upgrade en doeutzelfes regeling in het leven roepen.
Eduard07 Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Origineel bericht van: theparasol Voor 99 euro schaf je een werkend opgeleverde canaldigitaal tv kijk oplossing aan. Vervolgens betaal je 2 tientjes in de maand voor digitale tv gemak met mooiste beeld en vele zenders! De doelgroep is overduidelijk niet de doe-het-zelfes. Vergelijkbaar met SKY in het Verenigd Koninkrijk. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Origineel bericht van: theparasol idd, deze regeling is blijkbaar ge-ent op trekken van nieuw publiek. Je zou het bestaande abbo kunnen beëindigen en dan gebruik maken van de bruikleen constructie. Of even CDS tippen dat ze een upgrade en doeutzelfes regeling in het leven roepen. Het enige wat nog lijkt te ontbreken in het assortiment, inderdaad. Maar ja, hoe laag ga je dan met de prijs? Je komt dan bijna in de knoei met de andere tarieven, zou je denken. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Hoppy Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Origineel bericht van: theparasol idd, deze regeling is blijkbaar ge-ent op trekken van nieuw publiek. Je zou het bestaande abbo kunnen beëindigen en dan gebruik maken van de bruikleen constructie. Of even CDS tippen dat ze een upgrade en doeutzelfes regeling in het leven roepen. Een nieuw publiek trekken met een HD pakket? Dat lijkt me vreemd. Mensen die HD gaan kijken komen meestal voort uit bestaande sat-TV kijkers. Waarom zou je uit het "niets" zomaar HD gaan kijken? Dat lijkt me een heel kleine doelgroep. Het potentieel zit in de grote groep TV (satelliet) kijkers die je over wilt gaan halen om HD te gaan kijken. Dit omdat het marktaandeel in HD TV's nog steeds toeneemt en de vervanging van oude CRT TV's blijft doorgaan. Het zou juist logisch lijken dat CDS hun bestaande klanten een upgrade naar HD aan gaat bieden. De smartcard die ze al bezitten kan eenvoudig geupgrade worden. Blijft alleen nog de HD ontvanger met eventueel een extra LNB/schotel, over. De huidige satelliet kijkers zullen nog geen HD ontvanger bezitten dus een bruikleen aanbieding kan een alternatief zijn. De combinatie van een nieuwe HD ontvanger kopen plus een voordelig abo kan ook een goed alternatief zijn. Met het huidige aanbod (van CDS) kan ik niks. Ik zal dus nog niet overstappen naar HD.
scarfaces Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Ik heb gisteren mijn satellietdealer laten informeren hoe en wat als ik dit pakket zou nemen terwijl ik nu al een basis abonnement heb bij CD. Antwoord: Je kan gewoon bij voorbeeld familie of entertainment hd pack bestellen, en als je dit binnen hebt kan je deze nieuwe kaart activeren en je huidige kaart omzetten naar een extra kaart voor 2,5 euro wat in mijn geval eigenlijk nu net goed uitkomt. Maar voor iemand die geen 2e kaart nodig heeft is het wel balen. Dreambox DM500S / PLI Jade 2 Dreambox DM7020 / PLI Jade 2 Philips DSR8121HD DVR Smart Quad DUO LNB Triax 64 Smart quad LNB Moteck SG-2100-A Triax 78
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen