Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb hier regelmatig een 'volle crash'.

Met de meeste images geprobeerd (draai nu op Milo)kan dagen goedgaan en dan plotseling 3, 4, 5 keer achter elkaar groen scherm of het gebeurt helemaal plotseling of het beeld pixeleert heel even voor ie goeiendag de groeten doet (en altijd op het verkeerde moment)Is dat normaal of gewoon terugsturen voor garantie.

Hoe vaak is normaal/akceptabel met groen scherm en wat kan de oorzaak zijn?

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Geplaatst:

ik heb hier met LT 5sp6 gen last van.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Heb hier geen last met PLI en tv-gebruik.

Wel eens gehad met de media player. (DM 8000. De software is daar nog niet echt fail-safe volgens mij.

Zeg nooit nooit

Geplaatst:

Klinkt niet normaal. Bij gewoon TV zitten kijken moet hij gewoon dagenlang ononderbroken werken.

De crashes worden normaal veroorzaakt door fouten in plugins of andere software, en zijn dan altijd terug te voeren op een bepaalde reeks handelingen.

Enige fout van dit type die ik me kan voorstellen is dat hij door bijvoorbeeld slechte ontvangst een softwarebug triggert. Bij normale ontvangst niks aan de hand, en als hij even slecht wordt dan zit er een bug in de code die dan wel gebruikt wordt en de crash veroorzaakt.

Geplaatst:

Signaal genoeg (volgens mij)

Kan het een hardware fout zijn? (Bij ontvangst was de harde schijf verkeerd aangesloten, de stroomkabel voor de dvd-speler zat aangesloten op de pinnen voor de eventuele fan, de harde schijf is al vervangen voor een nieuwe)

Hij wil ook nogal regelmatig groen scherm geven bij volledige nieuwstart/coldboot(of net nieuwgeflashed), moet dan 3-4 keer met de stroom eraf voor ie 'goed' werkt.

Geplaatst:

ik heb dat groene scherm nog nooit gezien (na slechts 2 weken in gebruik hoor), hoe ziet dat er uit? :D

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dagg
ik heb dat groene scherm nog nooit gezien (na slechts 2 weken in gebruik hoor), hoe ziet dat er uit? :D

jij krijgt dus altijd het rode of blauwe scherm? smile

Het is idd zo dat het vaak ik de plugin zit of ook vaak in de skins merk ik. Als je de crashlog doet nalezen weet je precies waar het fout gaat.

Vu duo2 met pli

Geplaatst:

heb hier al de 5de of misschien wel 6de of 7de box in huis en heb nog nooit in de 5 jaar dat ik een Dream heb een groen scherm gezien.

Dus ik zou er maar mee terug gaan.

Vergeet niet om er even een originele software op te zetten voor je hem terug brengt, daar willen ze ivm garantie nog wel eens moeilijk over doen....

Geplaatst:
Origineel bericht van: patsat
heb hier al de 5de of misschien wel 6de of 7de box in huis en heb nog nooit in de 5 jaar dat ik een Dream heb een groen scherm gezien.
Dus ik zou er maar mee terug gaan.

ligt er ook aan welke box je hebt, ik heb hier inmiddels mijn 5e dreambox; bij E1 krijg je niet van die schermen (voor zover ik me kan herinneren) Dit is alleen bij E2 het geval.
En om de box nu direct terug te sturen is wel erg kort door de bocht! Als hij bv een niet standaard skin gebruikt en hij gaat bv naar de timer functie dan hangen veel boxen zich al op gezien veel skins niet helemaal up 2 date zijn.

1st de crashlog uitlezen om te kijken wat er fout gaat lijkt me logischer...

Vu duo2 met pli

Geplaatst:

<<1st de crashlog uitlezen om te kijken wat er fout zit>>

De box gaat zo snel op groen dat ie niet eens een crashlog schrijft, de enigste crashlog die ik ooit heb kunnen vinden had inderdaad met een plugin te maken, verder maakt ie bij deze mysterieuze verdwijningen geen crashlog aan.

Geplaatst:

heb je deze met hdmi kabel aan je tv aangesloten?

zo ja probeer eens met scart kabel.

heb je het niet meer is waarschijnlijk de chip van het beeldprocesor niet goed.

het is wat ik heb nu momenteel en deze opgestuurt naar dream

Geplaatst:

Ik heb deze driver voor de dm8000 gecompileerd en in de feed van MiLo gezet. Met een software-update komt hij vanzelf binnen, of met "ipkg upgrade dreambox-dvb-modules"

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Ik heb deze driver voor de dm8000 gecompileerd en in de feed van MiLo gezet. Met een software-update komt hij vanzelf binnen, of met "ipkg upgrade dreambox-dvb-modules"

Milo you're the man...zal hem er vanavond even inknallen (als de regering slaaapt...9

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Probleem eindelijk verholpen GARANTIE heb nu een nieuwe box...

Na veel heen en weer en nadat de dealer hem zelf een paar daagjes heeft geprobeerd toch een nieuwe ontvangen.

De eerste was gebouwd 21 januari(sn 3316) en deze 19 mei (sn7917)

9 mei mijn oude opgestuurd en 19 juni een nieuwe ontvangen, duurde dus wel *eventjes* maar dan heb je ook wat. En de nieuwe heeft een veel betere klep (gelukkig maar want die eerste versie met de low-budget klep was huilen met de pet op)

Gisteren de laaste MILO er in geschoven en nog geen problemen gezien.

Pfff eindelijk rustig genieten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen