Ga naar inhoud


Verwarring met decoder, graag toelichting


Gast satbleu

Aanbevolen berichten

Ik ben geabonneerd op TV Vlaanderen , philips 2211 decoder die compatibel is voor TVV dus. Ik kan nu voor een zacht prijs een extra decoder op de kop tikken ,een Philips 2210 , ook compatibel voor TVV. De verkoper beweert dat die decoder diende voor canal+ Nederland , en dat enkel smardcards van desbetreffende provider bij deze decoder werken . Hamvraag is,...is het zo dat decoders worden geprogrammeerd om enkel voor canal+ te werken , of slaat dit op het type van smardcard ?

Indien het de smardcard betreft , zou die van TVV dan ook met dit toestel werken. De verkoop is niet onomkeerbaar , daarom zou ik zeker willen spelen.

 

Bedankt voor de reactie en beste groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zit géén verschil in een belgische of nederlandse DSR2210. Je kan deze ontvanger dus gewoon voor TVvlaanderen gebruiken.

Ik weet niet wat de laatste software-versie is, hoe je die moet downloaden, of die nieuwe EPG al werkt en of de SECA3 smartcard het doet in deze ontvangers. Misschien dat een Philips kenner op dit forum even een update schrijft over de 2210/2211, want ik heb ook een kennis met dit model. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dunhans,

 

ik dacht in stilte toch wel hetzelfde, de decoders op zijn niet specifiek voor canal+ .

Nieuwe software kan gedownload worden.

De 2210 decoder is volgens TVV compatibel.

Wellicht ga ik wel voor deze aankoop, tenzij er nog een andere reactie komt.

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips 221* decoders werken zowel met een CDS of een TVV kaart.

Aan de hand van de kaart, CDS of TVV bepaald de decoder welke zaplijst hij inlaad.

Bij een CDS kaart scant hij de CDS lijst en bij een TVV kaart scant hij de TVV lijst.

 

Een heel enkele keer wil hij wel eens de verkeerde lijst scannen maar dat is te verhelpen door nogmaals te scannen.

 

Let wel, ik zou hem niet kopen zo een gecastreerde goedgekeurde decoder ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbleu
Hi Johan,

wat is er dan mis aan ?


Daar is al heel veel overgeschreven op Sat4all.
Maar goed, enkele punten van krietiek zijn...

Geen mogelijkheid om je kanalenlijst te bewerken.
Dat wil zeggen kanalen waar je geen abonnement hebt heb zijn dode kanalen tijdens het zappen.
De volgorde van de zaplijst is niet te veranderen.
Een scan naar een bepaald kanaal is niet mogelijk.
De diseqC ondersteuning is zeer beperkt, maar twee satellieten.
De decoder werkt niet zonder kaart.
De EPG is uit het jaar nul maar ondanks dat werkt de EPG nog niet goed.
Voeding van het apparaat is snel defect.
Geen ondersteuning van Philips en niet noemens waardig van CanalDiitaal. (TVV weet ik niet)

Kortom, met dit goedgekeurde apparaat heb je een stel handboeien om ....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbleu
De verkoper beweert dat die decoder diende voor canal+ Nederland , en dat enkel smardcards van desbetreffende provider bij deze decoder werken .

Die verkoper kent er duidelijk niets van. Ik heb een Inverto 7000 en die heb ik in Nederland gekocht, zelfs het TVV-kaartje en alles werkt prima.

Het is hier al gezegd, neem je toestel mee en EIS dat die onbekwame verkoper beeld laat zien. Laat desnoods eens vallen dat je aan Testaankoop om advies gaat vragen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een eenvoudige goed werkende ontvanger voor satellietontvangst is er gewoon niet te koop! Of de nieuwe meerdaagse EPG werkt niet, of de fastscan laadt niet alle zenders in, of hij werkt niet met een Seca3 smartcard, of je kan er géén Hotbird mee ontvangen, of er kan géén TVVlaanderen en Canaldigitaal smartcard tegelijk in werken, of HD ontvangst is niet mogelijk, of er moet 4 x per jaar nieuwe software in gezet worden. Wie kent er een ontvanger die je bij je grootouders onder de tv kan zetten en die ze dan ook kunnen gebruiken om tv te kijken?? Wie, niemand? Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek het niet te ver : ik heb drie ontvangers in gebruik die dat allemaal kunnen ( nog geen HD, zover ben ik nog niet ) maar voor de rest : prima werking . Wat ik doe : naar een echte satboer gaan en je wensen duidelijk formuleren .

de enige truuk die ik mijn vrouw heb aangeleerd : als de ontvanger kuren heeft : uitzetten en terug aanzetten ( Als ik over een reboot begin kijkt ze me kwaad aan ).

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...