Ga naar inhoud

28 oost uitrichten: afgaan op astra2 of op eurobird 1?

Aanbevolen berichten

Gast wanderer
Geplaatst:

astra 28, die andere pikt de tuner er vanzelf bij...maakt eigenlijk geen verschil...

Geplaatst:

Allebei de sats hebben verschillende skews en signaalsterktes. Vandaar dat ik het vraag wat het beste is om op af te stellen?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Gast wanderer
Geplaatst:

ik heb zelf gericht op 28E en beide sats komen 100% binnen, heb een triax multiblock waarbij de rail aan de 28E kant hoger staat dan HB 13E, door dit scheef staan van de rail is de skew blijkbaar goed...

Geplaatst:

Ik heb hier de lnb uitgericht op 28,5. (transponders 12524 en 12560 V 2/3 27500.) De kanalen op deze transponders (travel ch / zone reality etc) hadden de laagste signaal sterktes en vielen als eerste weg bij slecht weer.

Geplaatst:

Heb zelf uitgericht op de zender ITV4. Deze zender kwam bij mij als zwakste binnen.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:

ik mik altijd op de TP waar de BBC op zit.. die ontvang ik hier zwakker dan de overige TPs van de Astra 2 / Euribird 1 wink

die op maximaal en de rest is altijd goed smile

9 en 10E komen hier ook gewoon op 60cm binnen zonder de rotor bij te draaien

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Allebei de sats hebben verschillende skews

Huh..watte...?

Astra 2 staat op 28,2° oost en Eurobird 1 op 28,5° oost.

Dat is een verschil van 0,3°.

Het doorsnee "Jan Kaas" Triax-je heeft een openingshoek van pak ´m beet 2 á 3°. Het maakt dus geen lor uit welke satelliet je neemt. Ga je met schelende LNC´s stoeien wordt die openingshoek alleen maar groter.

Zelfs bij mijn schotel van 1,2 mtr merk ik nagenoeg geen verschil.

En dat van die skew is een goeie...hahaha..! :D

Geplaatst:

Wat een goede he IJzerbout

Daarom ook mijn vraag: is het verstandiger op de zwakste van EB1 af te stellen of op de zwakste van de Astra2 floot

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
Wat een goede he IJzerbout

Daarom ook mijn vraag: is het verstandiger op de zwakste van EB1 af te stellen of op de zwakste van de Astra2 floot

Ik snap hem ook niet, zou ook graag eens lachen als het werkelijk zo'n goeie is.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan

Wat een geneuzel met een 88 cm schotel de Eurobird1 en Astra2 komen zo sterk binnen daar merk je weinig of niets van de skew.
Anders als je ze alletwee wilt ontvangen dan ga je er tussen zitten dan vang je ze alle twee even sterk.
Hier heb ik ook een 88 cm maar ik zie weinig of niets van de skew hij is draaibaar en draait inderdaad wel iets maar dat is echt niet zoveel hoor. laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen