Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 LNB-Tilt (Skew):Astra 28.2 -10.33° (Astra 2A/B/C/D => uitzonderingsgeval!) LNB-Tilt (Skew):Eurobird 28.5 -17.52° Kijk ook maar op 19.2 East Jongens..hebben jullie wat gerookt of zo? Je gaat toch geen satellieten op dezelfde positie zetten en dan de skew per satelliet anders handhaven. Zeker niet als de programma´s op die satellieten voor dezelfde markt bedoelt zijn. Neem dat nou maar van ome IJzerbout aan. Dan kan die Satlex me nog veel meer wijsmaken. Ik merk hier bij mij trouwens nul komma niks verschil wat de skew betreft.
Ou-Tannu Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 gelukkig mag je de Astra 2C strax van je lijstje afstrepen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Obi Wan Geplaatst: 24 maart 2009 Auteur Geplaatst: 24 maart 2009 Ik heb namelijk veel zwakker signaal op 28 oost dan op mijn andere posities. Heb nu een dm800 met newnigma 2.4 erop (wat een goede image is moet ik zeggen) en hiermee kan ik het aantal db's zien. Op astra 28 is dit erg mager en ik heb ook blokjes op channel 4 HD. Heb nu bijvoorbeeld 7.6 db met 66% AGC en zelfs hiermee heb ik af en toe blokjes. Met regen keldert dat helemaal. Moet ik het dan beter afstellen? Nederland 1 komt 14.6 dB en 76% agc binnen. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Dat je signaal wat zwakker is, is normaal. Als je met 4 LNC´s werkt kan er maar één precies in het echte brandpunt staan, waar de versterking van de schotel het grootst is. Ik neem aan dat je daarvoor Astra 19,2° hebt genomen. De Astra positie 28° ligt er dan 9° naast. Dat geeft duidelijk minder versterking. Komt nog bij dat de transponders waar jij het over hebt hun hoogste veldsterkte boven Engeland hebben. In NL zul je daar weing van merken, maar ik merk het hier heel goed. Ik ontvang de 28° zenders met mijn Astra 19° schotel van 1 mtr. ook met een schelende LNC met duidelijk minder signaalsterkte. Maar ik woon ten zuiden van Frankfurt/M. en hier is de veldsterkte van de op Engeland gerichte transponders al duidelijk minder. En de veldsterkte varieert ook heel sterk met het tijdstip van de dag. Ik kan hier al een duidelijk fading effect vaststellen. Toch heb ik geen beelduitval en er is genoeg slechtweer reserve.
Obi Wan Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Dat heb ik ook hoor alleen is het dus alsnog niet strak afgesteld. Moet dan maar is weer het dak op gaan want het kan dus zeker beter. Bedankt voor de info iig. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
bellejt Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 probeer je rail eens wat schuiner te zetten.Kijk mss eens hoe schuin mijn alternatieve rail staat op : h**p://www.johnnyrail.net/afbeeld/Satelliet/Schotel002.jpg Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Obi Wan Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Kan iemand dan misschien aangeven wat jullie dan als waarden hebben op enkele kanalen? Dus aantal dB en AGC waarde NED1 op 19 L1mburg op 23 BBC1 op 28 Abu Dhabi op 13 oost Dan kan ik op zn minst beoordelen wat ik nog kan halen Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Die waarden zijn relatief en voor ieder fabrikaat ontvanger anders.
Obi Wan Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Dat is waar alleen mensen met een dreambox zouden een indicatie kunnen geven wat ik als maatstaf kan gebruiken. Dan kan ik op zn minst relatief bekijken hoe slecht ik ervoor sta... Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Moderator ceesv Geplaatst: 25 maart 2009 Moderator Geplaatst: 25 maart 2009 Stel deze vraag dan eventueel even in het dreambox forum, dan krijg je vermoedelijk snel antwoord. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
alleyoop Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Ik dacht ook eerst dat het een broodje aap-verhaal was maar op het Net vond ik meer verhalen dat alle Astra 2 sats in tegenstelling tot de rest een 'pre-skew' hadden. Indien het verhaal klopt dan zou per definitie bij een draaibare schotel de skew een paar graden ontregeld zijn voor de Astra 2 sats. Om de proef op de som te nemen heb ik de BER's van BBC1 London op Astra2D en Movies4Men op Eurobird1 vergeleken tussen een Big Bisat en een draaibare 1m wok. Bij Movies4Men heb ik een BER van 6,7E-04 met de Visiosat en met de draaibare wordt dat 6,9E-05 wat 10 keer beter is. Doe ik dezelfde test met BBC1 dan haal ik 2,4E-04 met de Visiosat en draaibaar heb ik maar een minieme verbetering tot 2,1E-04. Met de draaibare schotel haal ik bij elke sat tot anderhalve dB extra S/N verhouding in verhouding tot de Bisat maar bij de Astra 2's blijft die op 8,9dB. Misschien zijn er hier nog satters die vast en draaibaar kunnen vergelijken en m'n vaststelling staven?
kapoentje Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Met googlen vond ik deze E-mail; ------------------------------------ Dear Mr. ..., Thank you for your enquiry regarding the amount of 'pre skew' applied to the frequencies broadcasting from the ASTRA satellites. ... The amount of pre skew is 7.5 degrees. Please let me know if you require further information. <Etc, etc> ASTRA (GB) Ltd 15 Fetter Lane London EC4A 1BW ------------------------------------------- De "pre skew" is dus -7,5 graden voor alle Atra satellieten. Ook is er tool van Astra die dit weergeeft; http://www.ses-astra.com/consumer/en/how-to-receive-astra/installation-assistant/index.php
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen