Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Alweer enige tijd geleden heb ik hier een goed antwoord gekregen op de vraag: hoe de ballontekst "klik hier om te beginnen" van de startknop verwijderen?

Helaas ben ik door een crash mijn hele archief kwijt. Ook intensief gebruik van de zoekfunctie helpt me niet.

Weet iemand de oplossing nog ?

B.v.d. Pestvogel.

Geplaatst:

Psychosammie en Wanderer.

Mijn dank is zeeeeeer groot. Pestvogel

P.S., helaas werkt dit niet. Ik herinner me nu dat deze

oplossing niet opgaat voor XP home.

Een forumlid gaf een oplossing die wel werkt, maar ik kan het niet terugvinden. Jammer.

Geplaatst:

Nee,al die oplossingen van internet (incl. tweaks) werken niet op XP home. Er is een mogelijkheid om die tekst te verwijderen

maar helaas ben ik vergeten waar en hoe.

De oplossing die ik bedoel heeft ongeveer een jaar geleden hier gestaan.

Gast wanderer
Geplaatst:

bij xp home kun je het register niet bewerken??

Ga naar Start en klik op Uitvoeren, typ "Regedit", druk op OK en de editor opent. Navigeer dan in het register naar onderstaande sleutel.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Ga nu bovenin in het menu naar Bewerken en kies voor Nieuw en klik op DWORD waarde. Geef deze de naam "NoStartBanner". Dubbelklik hierop en voer als waarde 1 in. Sluit nu de editor en herstart de PC.

Geplaatst:

Lid Geregistreerd: 09/02/08

Download 'Resource Hacker'

Zoek de file 'explorer.exe' in C:\Windows en maak een kopie in bv de map 'Temp', hernoem de file bv 'explore.bak.

Open nu met Resource Hacker de file 'explorer.bak'

Je ziet aan de linkse kant in het programma verschillende mappen, kies de map 'String Table'

open deze map, kies dan de map '34' en klik daarna op '1043'

Je ziet nu aan de rechtse kant verschillende teksten waar onder 'klik hier om te beginnen'

Nu kan je deze tekst aanpassen of helemaal verwijderen.

Bij verwijderen is het inclusief het voorste nummer, in dit geval '533 "klik hier om te beginnen"

Sla het bestand op en herstart de computer in veilige modes (F8)

Maak een kopie van explorer.exe in de map 'Temp' en kopieer de 'Explore.bak' naar C:\Windows.

Hernoem nu de 'Explorer.bak' weer naar 'Explorer.exe'

Suc6.

Nogmaals gezocht en nu gevonden.Deze manier van XILENCE is de enige manier die werkt in XP home.

Natuurlijk is het registry in home te bewerken en die DWORD waarde is ook te maken, maar werkt niet. Gr. Pestvogel

Gast wanderer
Geplaatst:

OK weer wat bijgeleerd.....nooit te oud daarvoor...

Geplaatst:

Die truuk staat hier uitgelegd, maar dit lijkt me toch niet de manier om te doen.

Dit gaat bovendien alleen maar goed totdat je een nieuwe explorer.exe van Windows-Update krijgt.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen