Apple740 Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 Beetje kryptische toptictitel, ik zal proberen uit te leggen wat ik hiermee bedoel: Als je op "OK" drukt dan krijg je de infobar te zien met de "nu & straks" programmagegevens. Bij de UPC HDTV box is dit ook zo, maar hier is een extra'tje mogelijk wat ik mis op de Dreambox. Zodra je op "OK" hebt gedrukt, dan kun je bij de UPC box vervolgens met de cursorpijl naar rechts of naar links door de zenders heen bladeren, zonder dat er daadwerkelijk gezapt wordt (wat wél gebeurd bij de Dreambox). Pas als je wederom op "OK" drukt zap je daadwerkelijk naar de betreffende zender. Het voordeel hiervan is dat je even snel de "nu & straks" EPG kunt bekijken van diverse zenders, zonder dat je daadwerkelijk de EPG hoeft op te roepen. De "nu" info voor diverse zenders kun je bij de Dreambox ook snel oproepen met één klik (cursorpijl omhoog/omlaag), maar daar staat dan geen "next" info van de zenders bij. Snappen jullie wat ik bedoel en vinden jullie de UPC manier ook wat? Zouden imagebouwers hier wat mee kunnen doen of zit dit dusdanig diep dat alleen Dream zelf dit aan zou kunnen passen?
sigmo Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 Ik doe dat altijd door op pijltje naar beneden te drukken. Dan zie ik de kanalenlijst met daarachter het programma van nu. Maar nu ik er zo over nadenk zit straks er idd niet bij. Misschien wel een handige optie!
hemertje Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 idd, pijltje omhoog of omlaag en dan op de info knop drukken DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
sigmo Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 Wat ik zie onder de info knop is dan toch hetzelfde als de rode epg knop?
hemertje Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 Origineel bericht van: sigmo Wat ik zie onder de info knop is dan toch hetzelfde als de rode epg knop? we hebben het hier over enigma2 DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Apple740 Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Origineel bericht van: hemertje idd, pijltje omhoog of omlaag en dan op de info knop drukken Vervolgens kan je inderdaad met de forward en back toets (de toetsen naast de "0") door de EPG gegevens van de zenders heen zappen. Hier was ik nog niet opgekomen, bedankt. Alleen als je uiteindelijk daadwerkelijk naar een zender van keuze wilt zappen dan helpt een simpel "ok" niet, maar moet je eerst terug naar het zenderoverzicht. Al met al nogal wat toetsencombinatie's, de manier die ik bij de UPC box gewend ben is fijner.
Apple740 Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Ik heb even een simpel filmpje online gezet met hoe je bij de UPC box door de infobar heen kunt zappen, zodat er goed duidelijk is wat ik met dit topic bedoel: filmpje (7MB)
Neptunus Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Mooi filmpje! Zoals het op jouw box is kan het helaas niet op de Dreambox, inderdaad jammer want het ziet er erg snel uit! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Littlesat Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Met enigma2 kun je meerdere zenders tegelijkertijd zien en niet 1 zender tegelijk. Hier gaat toch mijn voorkeur na uit. Tja ieder user interface heeft zijn voor- en nadeel. Het UPC idee is uitaard wel in in enigma2 in te bouwen (als er tijd voor gemaakt wordt). Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Apple740 Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Origineel bericht van: Littlesat Het UPC idee is uitaard wel in in enigma2 in te bouwen (als er tijd voor gemaakt wordt). Nu is de vraag kan dit door imagebuilders als Milo en Ronaldd ingepast worden of moet dit op dieper niveau? (Dream zelf) Hopelijk komt één van de twee bovengenoemde personen even langs hier om een antwoord hierop te geven. En belangrijker: hopelijk vinden ze het idee wel aardig om te gebruiken voor hun image.
Littlesat Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Dit betreft het User Interface... dus daar heb je geen drivers voor nodig... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Apple740 Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Eerdere link naar het filmpje is down, heb 'm even op Youtube gezet;
Gast MiLo Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Origineel bericht van: Apple740 Nu is de vraag kan dit door imagebuilders als Milo en Ronaldd ingepast worden of moet dit op dieper niveau? "Da ken". Is niks dreamigs voor nodig, dat kan in de E2 code. Wat zapt die UPC bak traaaag zeg! Vraag is alleen of ik er tijd voor heb... Leuke hobby dat geklus aan een eigen image, maar het is wel tijdrovend... PS: Een user requirement specificatie in de vorm van een youtube filmpje... Strak plan, ga ik op het werk voorstellen.
DeBeek Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Citaat: "Da ken". Is niks dreamigs voor nodig, dat kan in de E2 code. Wat zapt die UPC bak traaaag zeg! whistle Vraag is alleen of ik er tijd voor heb... Leuke hobby dat geklus aan een eigen image, maar het is wel tijdrovend... Nee he , geen UPC trukjes in de Dreambox, Ben blij dat ik van die gasten af ben.. Maar opzich wel een leuke optie...
Apple740 Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Origineel bericht van: MiLo Vraag is alleen of ik er tijd voor heb... Leuke hobby dat geklus aan een eigen image, maar het is wel tijdrovend... De Milo zou er wel een hele unieke feature mee krijgen die andere images niet hebben. Het zou in ieder geval te gek zijn als je er tijd voor kan maken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen