Ga naar inhoud


wat is off-topic en wat is off-sat4all


pukje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan zal ik zorgen voor een zo duidelijk mogelijk antwoord:-)

In principe is mag alles (binnen onze huisregels) in off topic worden besproken.

De laatste tijd werd er echter met hele grote regelmaat over allerlei problemen met auto's, verwarmingsinstallaties etc. gediscussieerd.

Ik neem aan dat de leden zelf ook wel begrijpen dat je voor dergelijke specifieke vragen op automonteurs4all.com en verwarmingsinstallaties4all.com moet zijn!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
hier zijn topics gesloten omdat je hier niet thuis
horen omdat dit geen auto/motor/kachel forum is.
Nu vraag is wat hier wel mag?
adsl linux windows mogen b.v. wel terwijl dat ook
niets met sat te doen heeft.




Duh! Daar is een apart forum voor. Voor autoproblemen en verwarmingsklachten heb ik hier nog geen forum gezien en dat komt er ook niet.
Ik denk dat de meeste leden wel slim genoeg zijn om te snappen dat off-topic een soort "casual ontspanningsforum" is en dat je voor dergelijke specifieke vragen gewoon op het verkeerde board zit, maar eerder op een specifiek verwarmings/auto board/forum moet zijn.
Bovendien hebben bovengenoemde onderwerpen wel direct raakvlak met satelliet TV, want om software voor je receiver te downloaden gebruik je een PC en breedband verbinding.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
hier zijn topics gesloten omdat ze hier niet thuis
horen omdat dit geen auto/motor/kachel forum is.
Nu vraag iK wat hier wel mag?
adsl linux windows mogen b.v. wel terwijl dat ook
niets met sat te doen heeft.



raar als we weten dat satelliet kijken met je pc via een DVB-s PCI kaart mogelijk is en daarbij adsl/dsl (breedband) gerelateerd is met ophalen van epg en ondertitels
of het nabewerken met die pc of onder windows en/of linux van opgenomen bestanden ook satelliet gerelateerd is.

dat er ugh duizend maal een virus op iemands computer MAG binnenkomen is me echter ook al tijden een doorn in het oog.

chiao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Bovendien hebben bovengenoemde onderwerpen wel direct raakvlak met satelliet TV, want om software voor je receiver te downloaden gebruik je een PC en breedband verbinding.
Ron

Nou... ik ree gister met een trillende remschijf voor tegen een schotel mast aan, hierdoor viel die schotel tegen de buurman aan en die heeft nu vreemde blaren op z'n armen, ook lazerde de schotel motor naar benee en ging het olie lampje op de motor brande. De mast viel naar agtere in de planten dus motte die ook worden vervangen. Terwijl dit allemaal gebeurde zat de eigenaar naar F1 te kijke en zoekt nu dus iemand om mee te rijden. De zoon wilde voetbal gaan kijke maar dat gaat dus effe niet en wil graag vanavond wat uitslagen weten.

Tog allemaal zo wel ergus een raakvlak Tox :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zag die mast vast niet door de aanslag op je ruit (moet je je oto maar niet onder je schotel parkeren waar al die vogels die je beeld blokkeren zitten te schijten) en doordat je in reisfolders naar dingen die je op travel channel had gezien zat te neuzen.

Maar het off-topic forum is denk ik wel het meest bezochte deel en er zit een gigantische "know how" doordat er vakmensen/ervaringsdeskundigen op de gekste gebieden komen. Zou zonde zijn als een deel wordt uitgesloten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dan zal ik zorgen voor een zo duidelijk mogelijk antwoord:-)
In principe is mag alles (binnen onze huisregels) in off topic worden besproken.
De laatste tijd werd er echter met hele grote regelmaat over allerlei problemen . . . ., verwarmingsinstallaties . . . . gediscussieerd.
Ik neem aan dat de leden zelf ook wel begrijpen dat je voor dergelijke specifieke vragen op automonteurs4all.com en verwarmingsinstallaties4all.com moet zijn!Ron


Jammer, dan raak ik een beetje werkeloos en vind het leuk om mensen hier te helpen
voor zover dat in mijn mogelijkheden ligt.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon het niet laten om een kleine compilatie te maken:

 

Groene vingers? Bloemetjes advies gevraagd.

Tuinforum

 

Aanslag op ruit in haardkachel verwijderen

Verwarmingsforum

 

Probleem met oliepeilwaarschuwingslampje auto

Autoforum

 

Extreme slijtage van remblokken

Weer autoforum

 

Zijn er artsen op sat4all??

Gezondheidsforum

 

Moppen deel 3

Humorforum

 

zijn er sat4all leden die ook naar U2 gaan

Muziekforum

 

Vakantie 2009 : Waar naar toe, en hoe ga je.\

Vakantiemanforum

 

Gilverbod voor de achtbaan

Akoestiekforum (dees vond ik nog de leukste . . .)

 

Vliegtuigen vliegen over drie jaar op schijtnoot

Shitforum, ook wel aardig gevonden toch?

 

Ik weet het, ik plaag graag.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

citaat van minplus

Citaat:
Maar het off-topic forum is denk ik wel het meest bezochte deel en er zit een gigantische "know how" doordat er vakmensen/ervaringsdeskundigen op de gekste gebieden komen. Zou zonde zijn als een deel wordt uitgesloten.

 

Dit nu het leuke van deze site, je kan overal een antwoord op krijgen en je wordt niet afgezeken. Ik heb wel eens gekeken op een bouwmarkt forum, maar daar wordt je niet vrolijk van wat daar allemaal geschreven wordt, dus wat mij betreft blijft alles bij het oude.

Als nu een van de Mods een polletje begint over dit onderwerp kunnen we daar stemmen.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote

Als nu een van de Mods een polletje begint over dit onderwerp kunnen we daar stemmen.

Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Ik vind overigens dat de Mods dit zelf wel hadden mogen bedenken want dan wordt het al dan niet afsluiten van bepaalde Off-Topic onderwerpen democratisch bepaald.
Doordat het plaatsen van de genoemde onderwerpen volgens de regels niet verboden is wordt het besluit om bepaalde onderwerpen te sluiten dan wel te weren nu door één of meerdere mods volledig willekeurig bepaald.
Als de mods hieraan willen vasthouden dan kunnen ze wel de helft van het Off-Topic forum sluiten en dat is volgens mij niet wat de meeste forumleden willen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Ik kon het niet laten om een kleine compilatie te maken:

Groene vingers? Bloemetjes advies gevraagd.
Tuinforum

Aanslag op ruit in haardkachel verwijderen
Verwarmingsforum

Probleem met oliepeilwaarschuwingslampje auto
Autoforum

Extreme slijtage van remblokken
Weer autoforum

Zijn er artsen op sat4all??
Gezondheidsforum

Moppen deel 3
Humorforum

zijn er sat4all leden die ook naar U2 gaan
Muziekforum

Vakantie 2009 : Waar naar toe, en hoe ga je.\
Vakantiemanforum

Gilverbod voor de achtbaan
Akoestiekforum (dees vond ik nog de leukste . . .)

Vliegtuigen vliegen over drie jaar op schijtnoot
Shitforum, ook wel aardig gevonden toch?

Ik weet het, ik plaag graag.

HG CC

Ik vind dit wel een beetje erg veel fora s om allemaal op te gaan zitten.
Het was juist zo mooi dat t hier allemaal bij elkaar stond.
Maar ja als t iemand niet gegund is een goede tip of raad of wat bij te leren hier dan houd t op natuurlijk.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij waren een hoop off topic's juist interessant als dit nu wegvalt word het toch een stuk minder interessant op het board. Wat is eigenlijk het probleem ? Het probleem dat het allemaal extra werk voor de moderatoren oplevert ? Kunnen er straks alleen nog off-topic's gestart worden waar de moderatoren zelf passie voor hebben ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...