Ga naar inhoud


wat is off-topic en wat is off-sat4all


pukje

Aanbevolen berichten

Het is jammer dat mensen klagen over dit forum.

 

Wat maakt het uit dat iemand het leuk vindt om een topic te maken om iemand te feliciteren? Wat maakt het uit dat iemand zijn blijdschap toont bij zijn 1000ste posting? Als je het aantal topics/posts per dag bekijkt op alleen het OT forum dan is dit relatief al zo weinig.

 

Het voordeel is juist dat hier alles gepost mag worden (dan wel binnen de regels - voor naakte mensjes zijn er andere forums wink ).

 

Iedereen loopt wel eens tegen iets op wat hij of zij niet zeker weet en dan is het toch lekker om daarover hier over in discussie te kunnen gaan? Ik ben redelijk handig maar heb vaak zat dat ik me vader, oom, opa of wie dan ook bel om eens te vragen 'hoe doen jullie dit?'.

 

Er zitten hier heel veel mensen en iedereen weet wat over iets anders. Iedereen kan een idee hebben wanneer een situatie wordt uitgelegd. Neem die kracht en onvoorstelbare bron van informatie niet weg door de verscheidenheid te beperken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:

Ben blij dat je dit onderwerp aanroert, er is nu weer een off topic over plantjes in de tuin zetten, waarom wordt dat dan niet gesloten sick

Ik vind al die die offtopic bijdrages wel nuttig, er is hier nl verdomd veel know how op het board. Waarom zou je dat dan niet willen delen met anderen confused

 

Ik lees met plezier deze berichten,vaak leerzaam,leuk en verdriet delen,

graag zo doorgaan. smile

 

En wat je niet wil lezen,lees je gewoon niet,iedereen blij! smile

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie toch wel iets in een prefix systeem voor deze sectie.

maar dan beperkt tot zeg zo'n vier standaard prefixes

 

1[Off-topic]

2[Allerlei]

3[Diversen]

en

4[Overigen]

 

Meer ontopic, Ik ben blij dat deze sectie behouden blijft zoals het is, zeker er staan soms zaken in waar ik "niets" mee heb, of me zelfs afvraag "moet dat nou hier".

 

Maar maak eens een vergelijking met sat tv, ook daar heb je een enorme diversiteit aan onderwerpen ook daar denk ik dan soms wat moet ik er mee?

 

Nou niets dus, ieder maakt zelf een eigen selectie, en wat ik niets vind kan voor een ander net zijn wat hij/zij zoekt.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Sjattuh
Wat maakt het uit dat iemand het leuk vindt om een topic te maken om iemand te feliciteren? Wat maakt het uit dat iemand zijn blijdschap toont bij zijn 1000ste posting? Als je het aantal topics/posts per dag bekijkt op alleen het OT forum dan is dit relatief al zo weinig.

Volgens mij begrijp je het niet helemaal.

Er is niemand tegen het feliciteren van de ander. Alleen is het nou echt nodig om voor iedere persoon die jarig is een apart topic te maken?
Fora genoeg waar je een algemeen Happy birthday topic hebt waarin eenieder zijn gelukwensen kan doen aan een jarige dus waarom kan dat hier niet? Is de drang hier zo hoog dat men interessant wil zijn om zelf een topic te starten? Of is het gewoon gemakzucht net zoals het niet structureel niet gebruiken van de zoekfunctie? En dan nog ontkennen ook zelfs al staat dezelfde vraag een stukje verderop op de eerste pagina.

En die tigste posting topics kunnen ook in een algemeen "De Bereikte Mijlsteen Topic".

Wat je nu ziet is dat mensen computer gerelateerde vragen stellen in de off-topic terwijl er nota bene een complete computer sectie is.

Dat is mijn inziens gewoon gemakzucht in de trend van "Ach, als het niet goed staat zetten de mods het wel op de goede plaats."

Origineel bericht van: The Librarian
Ik zie toch wel iets in een prefix systeem voor deze sectie.
maar dan beperkt tot zeg zo'n vier standaard prefixes

1[Off-topic]
2[Allerlei]
3[Diversen]
en
4[Overigen]

Meer ontopic, Ik ben blij dat deze sectie behouden blijft zoals het is, zeker er staan soms zaken in waar ik "niets" mee heb, of me zelfs afvraag "moet dat nou hier".

Maar maak eens een vergelijking met sat tv, ook daar heb je een enorme diversiteit aan onderwerpen ook daar denk ik dan soms wat moet ik er mee?

Nou niets dus, ieder maakt zelf een eigen selectie, en wat ik niets vind kan voor een ander net zijn wat hij/zij zoekt.

Beetje onzinnig om in het off-topic gedeelte een prefix off-topic te hebben niet?
Verder noem je er 4 maar eigenlijk zijn het er maar 2. Allerlei, Diversen en overigen betekenen wat mij betreft allemaal hetzelfde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Ik heb nog een raad..wil je echt oerdom van je af lopen te zwetsen, ouwesexhostessen, en absolute onzinnige postings plaatsen, dan is er forum dat eindigd op .be Daar kun je echt maar aanzwammen en niemand steekt er wat van op. Je moet er wel een minimaal IQ voor hebben en dat zijn er maar heel weinig.

Kom jij daar ook?

Ja, ik heb dat forum als mijn startpagina ingericht.
Ik heb daar gevraagd of ik moderator kon worden maar ben afgewezen. Mijn IQ was te hoog.



@Drs. Ijzerbout,

Je bent dan wel afgewezen als moderator van het Belgische Sat4all board maar dat ligt
zeker niet aan de humor zoals je die daar in verschillende postings ten toon spreidt.

Soms heb ik er iets aan, soms ook niet maar bijna altijd heb ik (om in jouw woorden te spreken)
buikpijn van het lachen als ik jouw met humor doorspekte postings lees.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik schrijf niet vaak een antwoord of opmerking. Maar lees het wel vaak en het is een dagelijkse routine om toch even hier te kijken.

 

Het begint met de dreambox, maar gaat toch snel naar ADSL, Regelgeving en Off-Topic. Bij het laatste voel ik me thuis in een groep van mensen, mede dankzij de eerste topics waar ik ook dezelfde mensen ook tegenkom. Het is een sociaal netwerk, waar je, net als een cafe, je kan melden.... of niet. Ik denk dat het een kracht van dit forum is dat dit kan. Ik realiseer me ook dat het extra inspanning kost van de moderators, die er soms horendol van worden.

 

MAAR het is wel de kracht van dit forum om iedere dag hier even te kijken. En ik denk dat een vergelijking met een cafe nog niet eens zo vreemd is (als ik kijk naar alle topics).

Mensen hebben een interesse of vraag en als anderen deze tevens delen of een antwoord hebben is er een gesprek... in een cafe of in een forum... en dat is de reden dat men hier komt (net als ik)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Er is niemand tegen het feliciteren van de ander. Alleen is het nou echt nodig om voor iedere persoon die jarig is een apart topic te maken?


Ja. Als iemand dat leuk vindt waarom niet? Wie val je er lastig mee? Als je jezelf eraan stoort lees je het niet?

Wat maakt het uit dat er over autolampen wordt gesproken? Het is een sat forum, vandaar de naam Off Topic. Alles wat niets met sat te maken heeft spreek je in dit forum.

En dat mensen denken 'ach de mod zet het wel goed' doen ze maar een paar keer. Dan krijg je een waarschuwing etc.

Het is gewoon jammer dat er een aantal mensen zich storen aan iets wat door jezelf als storend ervaart terwijl simpelweg negeren de storende factor wegneemt. Het is een keuze. IPV de kennis op het forum aan banden te leggen door een beperkt aantal Topics toe te staan in een OT forum. Dan maak je een OT forum een 'deze-topics-zijn-toegestaan-Forum'.

En nogmaals - kijk eens naar het aantal Topics in alleen het OT forum, en neem dan de Topics waar het gros zich aan stoort. Wat voor percentage heb je dan? 2%?

Door te stellen dat je op een Sat forum site in het Off Topic forum niet over auto's mag praten neem je de functionaliteit weg en kun je net zo goed het OT forum in zijn geheel verwijderen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja wat moet je hier nu van zeggen. Misschien kun je herleiden dat een topic zinvol is als er veel reacties op komen.

Ik denk dat het juist wel leuk is om geholpen te worden door de mede forumleden.

Deze discussie is offtopic en hoort offtopic :D

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...