Ga naar inhoud


Acount instellen Budgetphome Draytek Vigor 2700


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

het is dat ik hier zie staan dat er een nieuwe server is per 1 april, anders had ik het nooit geweten. Als ik em in mijn fritzbox invoer krijg ik geen verbinding, dus maar een mail naar de helpdesk gestuurd

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Henri Aalten
Die link die je gaf, had ik al gezien.

Het rare is, bij Telfort VOIP werte de fax uitstekend,
maar nu bij BugetPhone helemaal niet.

Vandaar de vraag, wat kan ik alsnog proberen.

En zoals ik eerder heb gevraagd, zijn er mensen die de fax werkend hebben gekregen, o.a. bij BudgetPhone


Niemand, die nog iets weet op te proberen ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Als ik mij bij meerdere providers moet aanmelden, om te testen of een faxapparaat werkt op die lijn, ben ik wel duur uit.

 

Wat ik niet begrijp, zij werken allemaal via VOIP, bij de een werkt het wel, bij de andere geheel niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ja dat klopt, maar dat is niet van toepassing.

de techniek is volgens de providers veranderd.

 

Dus klopt het geen niet meer helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Als ik mij bij meerdere providers moet aanmelden, om te testen of een faxapparaat werkt op die lijn, ben ik wel duur uit.
Een test met Voipbuster hoeft niets te kosten. Met een proefaccount kun je ook een gratis gesprek maken. Het wordt dan wel na (ik dacht) 1 minuut afgekapt, maar wellicht net voldoende om te kijken of de fax werkt.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Meer ideeën zijn natuurlijk welkom

In de Fritzbox is er voor fax-over-VOIP een speciale instelling: "Fax transmission also with T.38", misschien heb je in jouw Draytek ook iets dergelijks (dus een T.38 instelling).

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Ik maak gebruik van een Fritzbox 7270 en een Budgetphone (prepaid) nummer voor het ontvangen van faxen middels de (geïntegreerde) fax functie in de Fritzbox.

Echter kan ik sinds de overstap naar de nieuwe server (van Budgetphone) geen faxen meer ontvangen. Samen met mij nog een aantal bedrijven waar ik een soortgelijke oplossing heb geïnstalleerd.

 

Vandaag kreeg ik zelfs een melding van een bedrijf die Trixbox gebruikt dat zij ook al enkele dagen geen faxen meer ontvangen.

 

Er gaat dus blijkbaar iets goed mis bij Budgetphone.

Ik heb zowel telefonisch als per mail contact met de helpdesk van Budgetphone gehad maar ze hebben geen oplossing voor dit probleem. Ze zeggen; "er zijn andere mensen die wel gewoon kunnen faxen". Tja, daar heb ik niets aan!

 

Ik heb ook een mail gestuurd naar de helpdesk van AVM Fritzbox maar die hebben ook geen oplossing ervoor.

 

Ik heb beide bedrijven geadviseerd om contact met elkaar op te nemen maar dat doen ze natuurlijk niet.

 

Kortom; de eindgebruiker is weer de dupe!

 

Ik hoop dat een van de partijen snel met een oplossing komt.

 

Misschien is het een idee om iedereen die hetzelfde probleem heeft te bundelen en dan actie te ondernemen richting Budgetphone.

 

Groetjuzzz van Rakker71

Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500

Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...