Gast miknic Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met een NAS server. Het gaat om een centrale film- en muziekopslag die toegankelijk moet zijn voor mijn beide dreamboxen (een 600 en 7025+). Welke server heeft bijvoorbeeld goede specificaties en is makkelijk in het netwerk te integreren en is natuurlijk makkelijk in de boxen te mounten? En ook niet onbelangrijk is de prijs-kwaliteit verhouding. Verder vraag ik me af of zo'n NAS server constant staat te draaien of dat er een soort slaapstand in zit. Dus wanneer de Dreamboxen geen beroep doen op de server, dat dan de harde schijf (of schijven) ook tijdelijk ophoud met draaien. (dit natuurlijk ook met het oog op het energieverbruik ;-)) Ik hoop trouwens niet dat zo'n server dezelfde problemen geeft met de weergave van opgenomen bestanden als de netwerkmount die ik heb gemaakt. (zie ander onderwerp door mij gestart) Alvast bedankt voor jullie reacties, ik zie ze graag tegenmoet!!!
operator Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Ik heb de Synology DiskStation DS107 werkt perfect met dreambox 800 en 7025. gr
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Citaat: prijs-kwaliteit verhouding is wel het allerbelangrijkste maar je moet dan ook een budget noemen daarnaast is smallnetbuilder.com een relevante site met NAS reviews voor alle prijsklassen het allerbelangrijkste is dat je wegens deugdelijk opnemen en afspelen een snelle NAS neemt met ruim voldoende cache en geheugen toch laat ik in het midden welke je moet/kunt kopen want ook dit stukkie hardware is elke week anders qua prijs <> kwaliteit mede door wisselende marktprijzen en nieuwere modellen. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast miknic Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 mijn budget ligt ongeveer rond de 400 euro. Zou iemand ook nog kunnen aangeven of zo'n NAS server nu de hele tijd aan het "draaien" is, ook al wordt er door de Dreamboxen niets gevraagd? bedankt maar weer......
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 de QNAP, maar wellicht enkele andere betere Nassies zullen per instelling de hdd('s) in slaapstand zetten ik heb gemeten en het energie verbruik is in standby (want hier is die 24/7 aan) 9 Watt/uur ik gebruik hem overdag ook via mijn werk middels SSH dank aan Milo en de schitterende uitleg op zijn homepage. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
riji Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Ik gebruik een Synology 207+. Ik ben daar heel tevreden over. Ik gebruik hem o.a. voor opnemen van DM-800, Usenet en streamen naar hardware-mediaplayer. Er zijn ook regelmatig firmware updates en dan niet om bugs te verhelpen maar wel om de mogelijkheden nog te verbeteren.
Gast MiLo Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Ik gebruik de 7025 als NAS. Is met zijn datadoorvoer van 9MB/s down en 5MB/s up sneller dan een budget NAS als de unslung, minstens zo veelzijdig (NZBGet heb ik al draaiend en aan torrents werk ik nog), en zeker voor de opnames is die interne harddisk wel zo stabiel.
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 een goede meespeler vooral omdat hun firmware/software op hoog niveau meespeelt in het NAS wereldje. nogmaals er zijn meerdere de verbreiding van kennis en hulp inzake NAS voor desbetreffende (merken en types) is echter soms ook een breekijzer, naast de prijs. er zijn voorbeelden van zelfbouw nas (user "zeppelin" met een HP thin client) er zijn voorbeelden van piece by piece zelfbouw nas (kijk bij subforum sat4all/hardware of op internet) er zijn Supermarktketens met een low budget nas er zijn echter ook al potente mediaplayers die ook overige thuis installaties bevruchten zoals de DUNE (ziek van popcornhour) etc lees eerst een tijd en bepaal je eigen standpunt in al die wensen en mogelijkheden. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
albertmol Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Origineel bericht van: MiLo Ik gebruik de 7025 als NAS. Is met zijn datadoorvoer van 9MB/s down en 5MB/s up sneller dan een budget NAS als de unslung, minstens zo veelzijdig (NZBGet heb ik al draaiend en aan torrents werk ik nog), en zeker voor de opnames is die interne harddisk wel zo stabiel. Dat is leuk... NZBGet op de 7025. Zit die in de downloads van het MiLo image ?? :-) Of heb je daar een package van o.i.d.? DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Gast MiLo Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 2x ja. Vanuit MiLo-image te installeren op de 7025/800/8000 met: ipkg install nzbget (nog geen mooie Enigma interface) Al mijn source code staat op sourceforge (project dream4all), dus ook te gebruiken voor andere hardware en doeleinden!
freaky Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Ik gebruik ook een Qnap 209 pro II en ik moet zeggen dat dit absoluut perfect loopt. Mooi compact superstil en zeer veel mooie plugins (sabnzb, xdove mailserver, webserver.) Ik moet er bij zeggen niet goedkoop maar 100% betrouwbaar. En Qnap en Synology behoren toch wel aan de top voor thuis nassies. Draai ook een Imac NFS werkt ook goed en een dreambox als NfS server ook. Het is maar net wat je zoekt en wat je wil uitgeven. De synology heeft nog een mooiere interface (draait onder AJAX) voor de Qnap zit deze al in de beta maar in versie 3 zal deze standaard zijn. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Powerbooky Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Een ander goedkope oplossing is een oude PC verbouwen tot NAS. Dat kan bijvoorbeeld met FreeNAS LiveCD. Deze software start volledig op vanaf CD en maakt alle interne harddisks beschikbaar voor opslag (ook JBOD en RAID mogelijk). Instellingen worden op USB flash opgeslagen. Upgraden is een kwestie van nieuwe CDRW branden. Werkt prima met m'n DM7000 (NFS mount)
duc748 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 kun je met zo`n NAS server in je netwerk ook de file`s op deze NAS downloaden in plaats van je pc HDD.?? voorbeeld: op je laptop grabit, en dan aangeven dat ze opgeslagen worden op je NAS. dank u
Terror Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch ik gebruik hem overdag ook via mijn werk middels SSH dank aan Milo en de schitterende uitleg op zijn homepage. chiao @Tonski of Milo natuurlijk Heb je voor mij een linkje waar ik dit kan vinden? ik wil er ook wel mee gaan stoeien -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
Gast MiLo Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=dropbear Op mijn images is "nzbget" al beschikbaar (zie MiLo thread voor lastige handleiding) om NZB's van nieuwsgroupen te downloaden met de dreambox. "ctorrent" komt er ook nog aan, en dan wil ik er nog Plugins voor maken zodat je op TV kunt zien of je download al klaar is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen