Terror Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Thanks ik ga er tzt mee stoeien -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
Powerbooky Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Origineel bericht van: duc748 kun je met zo`n NAS server in je netwerk ook de file`s op deze NAS downloaden in plaats van je pc HDD.?? voorbeeld: op je laptop grabit, en dan aangeven dat ze opgeslagen worden op je NAS. dank u Ja zeker... in plaats van de map op de lokale harddisk, geef je de netwerkshare op die op de NAS geconfigureerd is. En als je het over nzb downloads hebt, bij veel NAS dozen is het mogelijk om nzb's door het apparaat zelf te laten downloaden, zonder dat je laptop nodig is.
chrisch Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Ik heb zelf twee NSLU2's, een WD netcenter en een CH3SNAS. De CH3SNAS is een fijn ding. 149 euro nieuw, je kunt er 2 schijven in stoppen (SATA), dus met 2x 85 euro voor 2x 1 TB heb je 2 TB storage voor 320 euro. (raid 0, 1 of JBOD). Je kunt de UPnP ingebouwde mediaserver gebruiken, of twonky installeren voor de mediaserving behoeften. Ook de eerder genoemde nzbget en rtorrent draaien er op. Alsmede httpd/php. Ik ben zelf erg tevreden met 't apparaat. Hij trekt m'n 100mbit netwerk dicht bij 't kopieeren. Binnenkort alles maar naar gigabit trekken (hij haalt tussen de 12 en 18 megabyte/seconde - vind ik snel zat). Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Gast MiLo Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Origineel bericht van: MiLo Op mijn images is "nzbget" al beschikbaar Nu ook ctorrent en djmount gebakken en in de feed gezet. Wie zin en tijd heeft mag testen! Installeren met ipkg install ctorrent ipkg install djmount Als je foutmeldingen ziet tijdens install, doe een remove en weer een install. Er zit een probleem in ipkg dat hij eerst pakket A, dan B en dan C installeert, maar dan heel dom eerst de configuratie van C gaat doen, die faalt want B is nog niet klaar... Meer info:http://www.rahul.net/dholmes/ctorrent/http://djmount.sourceforge.net/ Ik zou het super vinden als iemand hier wat testjes mee zou willen draaien op een 800, 8000 of 7025!
fbouwman Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Ik heb een Dlink DNS-323. Net als de dreambox draait dat op linux en je kunt dat ding dus helemaal aanpassen. Doe maar eens een google search op fun_plug Mooie van zo'n 323 is de dubbele schijf. Je kunt raid-1 gebruiken (dus permanente copie), of elke nacht via rsync een backup maken naar de tweede schijf. Metname dat laatste is perfekt. En uiteraard stoppen de schijven als je niets doet. DNS-323 is bijna hetzelfde als de CH3SNAS. Alleen die laatste is in Nederland wel goedkoper :-). Voor 400 euro heb je de NAS plus 2 keer 1TB en nog geld over. Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323
duc748 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 klink goed allemaal met deze NAS. hoe sluiten jullie hem aan: op dreambox via eSATA? of gewoon in je netwerk op je router?
Harley Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Waar staat de afkorting NAS voor VU+ Duo2 - PrismCube
duc748 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 hahah ja zo had ik het nog niet gezien. zijn die harley rijders toch slimmer.. Network-attached storage of het acroniem NAS staat voor een opslagmedium dat op het netwerk aangesloten is.
Harley Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Slimmer weet ik niet, wel sneller VU+ Duo2 - PrismCube
theparasol Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 NAS, SAN, SAS... je moet het allemaal maar weten uit elkaar te houden! WIkI eens wat meer zou ik zeggen
chrisch Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Vergeet NDAS niet! (Ohnee, dat werkt niet op een dreambox) Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
riji Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Origineel bericht van: duc748 klink goed allemaal met deze NAS. hoe sluiten jullie hem aan: op dreambox via eSATA? of gewoon in je netwerk op je router? netwerk - router
duc748 Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 de Synology DS-109 is dat volgens jullie ook een oke dingentje??
Harley Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Origineel bericht van: duc748 de Synology DS-109 is dat volgens jullie ook een oke dingentje?? Is die er al dan? Opvolger voor de 107+, moet wel goed zijn. VU+ Duo2 - PrismCube
Satdorus Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Ik heb hem nog nergens te koop gezien. Eind maart, dus wel op korte termijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen