Gast jaapie3 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Ik ben sinds kort een bezitter van een dreambox 7020 en alles werkt goed op de netwerk verbinding na. Hij is aangesloten op een Ovislonk WMU9000 router. Als ik dan inlog op de DM dan wordt de pagina maar heel traag geladen of niet. Nu heb ik er als test een andere router op aangesloten en ook rechtstreeks op de PC via crosskabel maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb ook in de DM traag netwerk functie geactiveerd en DCHP in en uitgeschakeld maar het probleem blijft. Iemand nog tips?
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 is het een nieuwe 7020 of een tweedehands? de oude eerste uitgekomen 7020's hadden (bij enkele) wel wat problemen met de netwerkprestaties. daar is uiteindelijk ook een hardware modificatie voor uitgekomen door nijvere soldeerjongens bedacht en die voldeed toen. maar er kan ook iets anders aan de hand zijn namelijk de ip konfiguratie in het settings menu / geavanceerde settings als je dat eens aan ons zou willen meedelen wat daar staat? kan ook via telnet per pc (ofschoon die bij jouw dan langzamer reageerd) ifconfig intypen in het telnet venster... wat daar staat effe kopieren en hier tonen. chiao MoonDial Pat Metheny
Gast jaapie3 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Het is inderdaad een tweedehandse maar de vorige eigenaar heeft dit niet ondervonden. Die hardware modificatie heb ik ook tegengekomen op internet maar dit is toch wel het laatste wat ik zou doen. Ik heb geprobeerd via telnet maar dan krijg ik:-sh: ipconfig: not found In de dreambox staat nu: IP: 192.168.1.12 Subnetmask: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.1.254 Nameserver:192.168.1.254
Ome Merde Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 is alleen de webif traag ? bij mijn weten geldt dat voor elke dreambox, een beetje flash-site gehost in noordkorea is bij mij sneller dan het laden van de webif merDe deze ruimte is te huur
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 dat staat op zich zoals het hoort hetgeen je over de instellingen kenbaar maakte het kan echter ook zijn dat je simpelweg op de pc een en ander niet goed of per omweg hebt lopen een tip kan zijn 1) dat de dreambox nog niet als lid van het lan gemaakt is. { de naam van het thuisnetwerk > workgroup >> Dream} 1a) in de firewall settings dat ip nummer van de dreambox als bekend(e) netwerk opgeven {toevoegen 192.168.1.12 bij toegestane websites} 1b) in de /windows/etc/hosts de dreambox toevoegen Code: 10.0.0.138 SpeedTouch router10.0.0.153 SVR1 QNAP10.0.0.65 dm7020 dreambox dus alle bekende biosnamen aan het IP adres koppelen en andersom dit ook in de dreambox /etc/hosts schrijven 1c) eens de virusscanner deactiveren/stoppen {afhankelijk van type en release versie} 1d) de netwerksettings van je netwerkkaart aanpassen {eigenschappen/tcp/ip/eigenschappen/geavanceerd >> netbios inschakelen 2) misschien is er een principieel probleem met je PC {teveel rommel en te weinig plaatst op C:/ dus ccleaner.exe gebruiken} en ik kan er nog wat redenen en acties schrijven. chiao MoonDial Pat Metheny
Gast jaapie3 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 @ Ome Merde Webif pagina laden duurt ongeveer 5 min. Foto +/- 1MB verplaatsen via FTP duurt 35 min. @ Tonskidutch 1 Ik heb het thuisnetwerk de naam Dream gegeven als dit de bedoeling was. 1a Heb in de router firewall 192.168.1.12 toegevoegd als toegestaan. 1b in de /windows/etc/hosts de dreambox toevoegen(vind deze map niet in windows en hoe toevoegen) 1c Alle virusscanners gestopt en windows firewall uitgeschakeld PS firewall router kan ik niet uitschakelen. 1d Netbios ingeschakeld. Dit alles geeft nog steeds hetzelfde resultaat. Denk ook niet dat het aan de pc ligt want ik heb het via 3 verschillende PC's geprobeerd allemaal langzaam.
metropar Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Het is inderdaad een tweedehandsje Die hardware modificatie heb ik ook tegengekomen op internet maar dit is toch wel het laatste wat ik zou doen. denk dat je toch aan de modificatie moet even 2 elcotjes erin . ik zie daar het probleem niet van in smd ctje s kan je gewoon laten zitten 2 elcotjes erover en klaar heb alleen maar postive ervaringen met de modificatie gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast jaapie3 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 @ metropar Kan dit geen kwaad dan? Zit daar geen risico aan?
metropar Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 kan absoluut geen kwaad 2 elcotjes over de smd ctjes zetten (ik gebruik 3,3 uf 63 volt) en het is opgelost wel heel goed opletten dat je plus en min goed monteerd en geen sluiting maakt gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast jaapie3 Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Ik heb zojuist gezien dat het een alps tuner is kan ik er dan van uit gaan dat het de elco bug niet is.
metropar Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 wat mij betreft niet heb er pas nog een gedaan van mijn zus en deze was met alps tuner na mod. werkte het net werk veel en veel beter gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast jaapie3 Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Probleem is opgelost. Was een slechte utp kabel die ik 2 jaar terug voor een andere dreambox had gebruikt.Heb er toen geen problemen mee gehad. Toch iedereen bedankt voor de hulp.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen