Ga naar inhoud


Welke wifi modem is de beste in gebruik


Homer

Aanbevolen berichten

Hallo mede satters,

 

Om even te zeggen bezit ik op dit ogenblik een philips route modem die je bij belgacom kreeg bij een aansluiting, nooit content van geweest. De verbinding tussen adsl en routermodem valt geregeld weg, bellen naar provider daar meneer we zullen uw lijn lager zetten en je zal minder problemen hebben! De snelheden zijn al zo traag bij ons en dan nog eens verminderen nee dank je. Op het www vindt in nogal zo'n verhalen met die philips modem dus mijn vermoeden is het de modem die raar doet, is al getest met een andere philips en ook het zelfde; dan nog even getest met een simpel Icon usb modem en daar totaal geen problemen geen enkele verbreking tussen de rack en modem.

 

Nu mijn vraag,

 

Heb enkele modems int zicht maar nu wil ik geen kat in een zak meer kopen de eerste is de belkin n+, de tweede linksis wag54g, en de derde is een d-link n modemrouter. Dus alles modems zijn adsl modem router maar welke is nu de beste en de stabielste van de drie. Beide modems liggen kwa prijs gelijk.

 

alvast dank voor de hulp.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik uit jouw drietal moest kiezen koos ik voor de linksys.

Niet kijkende naar alle special abilities en features maar puur naar de fabrikant en de grote community op internet die tools ontwikkeld voor apparatuur van deze fabrikant.

 

Maar goed als ik je verhaal doorlees en goed begrepen heb kun je tov die philips geen verkeerde keuze meer maken: alles is beter cry

 

Zelf heb ik tot volle tevredenheid een fritzbox 5124, maar dat is zonder wlan. Ben (nog steeds) van mening dat wlan componenten niets in een modem(router) te zoeken hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linksys is prima maar was eerder veel beter.

Ik zou de Dlink nemen, goed, stabiel en door de jaren heen firmware updates.

(heb nog Dlink spul uit 2003 en 2004, en er is weer een nieuwe firmware voor de apparatuur)

 

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Van linksys had ik al gehoord dat deze moeilijk in te stellen zijn! D-link heb ik geen ervaring mee even als belkin dus die twee is van horen zeggen dat ze goed zijn.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

stabiel en mogelijkheid tot het aanbrengen van een grotere antenne voor groter/beter bereik, er zijn kant en klare ombouwsets te verkrijgen en ook als alleen maar router te gebruiken als je een verplicht modem hebt van je ISP...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan toch een complete nieuwe wil zou ik kiezen voor een Draytek, bijvoorbeeld de 2820 serie of iets uit de 2700 serie. Je betaald daarvoor +/- 150 a 175 euro maar haalt voor dat geld wel zeer goed spul in huis en erg makkelijk te bedienen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede kennis van mij uit Deurne zweert bij een Draytek deze werkt perfect op zijn ADSL verbinding.

 

Natuurlijk heeft de stabiliteit ook te maken met de afstand naar de centrale, als je daar 5KM vandaan zit is het vaak nodig de verbinding wat lager te zetten waarmee de noise marging omhoog gaat en dus stabiliteit gecreëerd word (in de mond van de provider klapperen genoemd).

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Woon 2.3km van de centrale, dus zover is da nu nie é! Tis gewoon dat er In nederland en frankrijk en eventueel duitsland geproken wordt van snelheden waaar wij belgen kunnen van dromen en dit gewoon doordat belgacom niet van plan is om de hogere snelheden van andere provider niet toelaat. Normaal zou ik op een 6500k moeten kunnen surfen maar moet tevraden zijn met 4300K. En dan maar hopen dat de verbinding niet verbroken wordt tussen de centrale en mijne modem; maar heb die nogmaals getest en met een USB modem van @icon heb ik geen enkele verbreking, enkel met de philips wifi modem die zal niet gevoelig genoeg zijn zeker!

 

 

Homer

 

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je een alles in een modem de AVM Fritzbox 7170 of een 7270, geen gezeur en alles werkt topie!

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom vraag je niet gewoon de optie speed VDSL2 aan ?

Je zit bij Belgacom ( skynet ).

Tegenwoordig is dit gratis, alleen wordt je contrakt vernieuwd voor een jaar.

Je krijgt gratis een Bbox2 ook.

Ik heb het gedaan, en mijn modem synct nu aan 24mbs down.

De snelheid wordt wel beperkt tot 12mbs down en 1024 kbs up.

Maar dat is toch merkelijk sneller dan wat je nu hebt.

Volgens een Belgacom technieker zijn mijn S/N waarden goed voor te syncen op 64 mbs. Er is dus nog ruimte voor de toekomst, en zeker geen uitvallers meer.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...