Poetsdoekje Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Hallo allemaal, Ik heb op dit moment een HP Compaq 6715S onderhanden van een kennis en die doet helemaal niets meer, met Vista OS. Ik heb hem aangesloten met de adapter op het lichtnet, het groene controlelampje brand wel van die adapter. Op de laptop brand geen enkel spanningslampje dus hij krijgt geen stroom? denk ik dan. Maar ik weet ook niet waar ik moet zoeken. op de harde schijf staat wel een service manual, maar ja daar kom ik dus niet op Heeft iemand toevallig een gebruiksaanwijzing van deze HP Business Notebook PC 6715s - (GR653ET)? Na googelen kom ik alleen maar op sites die tegen betaling een gebruiksaanwijzing leveren. Op de website van HP Compaq kom ik ook niet verder omdat deze telkens vast loopt Heeft iemand een goede raad en/of een gebruiksaanwijzing (pdf?) En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
theparasol Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Hierzo poetsdoekkie, pakkaan: Maintenance and Service Guide http://bizsupport2.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01570696/c01570696.pdf Kan hem hieroh prima downloaden... als bijlage wat te groot voor sat4all suc6!
Sjattuh Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Origineel bericht van: Poetsdoekje Hallo allemaal, Ik heb op dit moment een HP Compaq 6715S onderhanden van een kennis en die doet helemaal niets meer, met Vista OS. Ik heb hem aangesloten met de adapter op het lichtnet, het groene controlelampje brand wel van die adapter. Op de laptop brand geen enkel spanningslampje dus hij krijgt geen stroom? denk ik dan. Maar ik weet ook niet waar ik moet zoeken. op de harde schijf staat wel een service manual, maar ja daar kom ik dus niet op Heeft iemand toevallig een gebruiksaanwijzing van deze HP Business Notebook PC 6715s - (GR653ET)? Na googelen kom ik alleen maar op sites die tegen betaling een gebruiksaanwijzing leveren. Op de website van HP Compaq kom ik ook niet verder omdat deze telkens vast loopt Heeft iemand een goede raad en/of een gebruiksaanwijzing (pdf?) Brandt het lampje op de lap niet dat hij is aangesloten op de netspanning? Dan is dus iets tussen de ingang van de stroom kaduk en waar hij het verdeeld. Je kan 1 klein kansje hebben dat de connector die je in de lap steekt kapot is - moet je een andere adapter proberen of even aan het connectortje friemelen als hij erin zit. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
theparasol Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 multi-meter erop dus... moet natuurlijk wel prik uitkomen. Dat groene ledje zegt dus niet zoveel igv kabel/connector breuk
Poetsdoekje Geplaatst: 26 maart 2009 Auteur Geplaatst: 26 maart 2009 Origineel bericht van: theparasol Hierzo poetsdoekkie, pakkaan: Maintenance and Service Guidehttp://bizsupport2.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01570696/c01570696.pdf Kan hem hieroh prima downloaden... als bijlage wat te groot voor sat4all suc6! Dank je wel Parasol, ik zie het wel het is flink wat leesvoer, ik ga er vrijdag mee aan de slag En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Poetsdoekje Geplaatst: 26 maart 2009 Auteur Geplaatst: 26 maart 2009 Dank je sattuh Citaat: Brandt het lampje op de lap niet dat hij is aangesloten op de netspanning? Dan is dus iets tussen de ingang van de stroom kaduk en waar hij het verdeeld. Je kan 1 klein kansje hebben dat de connector die je in de lap steekt kapot is - moet je een andere adapter proberen of even aan het connectortje friemelen als hij erin zit. De adapter is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen, maar er zou een ledje in de laptop moeten branden dat hij aan het opladen is, en dat brand niet. Op de laptop zit ook in de powerbutton een ledje, dat brand ook niet als je de powerbutton indrukt En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
WPW Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Trek de accu eruit. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Poetsdoekje Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 Origineel bericht van: WPW Trek de accu eruit. Is ook geen optie, er veranderd niets aan de situatie met jouw optie WPW En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Poetsdoekje Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 Citaat: multi-meter erop dus... moet natuurlijk wel prik uitkomen. Er zit prik op de kabel volgens de normen die men er aan stelt, dus het moet intern in de laptop zitten?? En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gekkenhuis Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Citaat: De adapter is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen Is dit wel een orginele adapter? Zo niet controleer de +/- van de adapter mischien dat deze omgedraaid zijn. Groetjes, Gekkenhuis
Gast ozzo Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Even verplaats van Windows naar Hardware.
Poetsdoekje Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 Origineel bericht van: Gekkenhuis Citaat: De adapter is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen Is dit wel een orginele adapter? Zo niet controleer de +/- van de adapter mischien dat deze omgedraaid zijn. Groetjes, Gekkenhuis De plus en de min zitten exact goed, met een multimeter gemeten en de waarden zijn exact goed zoals ze horen En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
theparasol Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Waarom heb je een nieuwe adapter? vorige toevallig overleden? Goede kans dat deze interne circuit van de notebook nog even vernield heeft voordat de adapter zelf stuk ging. Notebook demonteren en circuits bij voedings aansluitpunt besnuffelen. Stel dat je nog zo'n laptop hebt, probeer eens een volle accu in jouw 6715 te prakken en kijken of dat nog wel werkt. Ik heb ook al eens een adapter aan de accu kant aangesloten. Soms werkt dat circuit nog wel
Sjattuh Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 het is iig duidelijk dat de stroom niet verderkomt dan waar je de kabel erin plugt. Ik zou hier eens mee beginnen te kijken. Als je helemaal 100% zeker wil weten dat het hier aan ligt zou je eens een andere accu moeten proberen zoals Zonnescherm zegt. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Poetsdoekje Geplaatst: 29 maart 2009 Auteur Geplaatst: 29 maart 2009 Origineel bericht van: Sjattuh het is iig duidelijk dat de stroom niet verderkomt dan waar je de kabel erin plugt. Ik zou hier eens mee beginnen te kijken. Als je helemaal 100% zeker wil weten dat het hier aan ligt zou je eens een andere accu moeten proberen zoals Zonnescherm zegt. Tsja, maar zoals je weet in het niet mijn laptop, ik ga maar niet zomaar een nieuwe accu kopen, die zal wel zo'n 100 euro kosten, en als die al gekocht zal worden dan is de kans groot dat het niet aan de accu ligt. En ligt het aan wat anders, vervolgens ga je dat vernieuwen enz...... Ik denk dat dan de kosten veel te hoog worden.......... Hier in deze streek hebben we de Otto en in andere delen van het land de Kliko....... Ik denk dat de tijd rijp is om lappie daarin te kieperen.......... voordien natuurlijk effe een paar onderdelen eruit slopen zoals het geheugen en de HD Maar dat ligt natuurlijk aan de eigenaar En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen