theparasol Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Als er geen accu inzit maar wel een werkende adapter dan moet de laptop normaal kunnen werken. Het idee is om een volle accu uit een andere HP laptop te plaatsen, als dat wel werkt weet je dat het defect bij de power ingang zit
Poetsdoekje Geplaatst: 29 maart 2009 Auteur Geplaatst: 29 maart 2009 Citaat: Als er geen accu inzit maar wel een werkende adapter dan moet de laptop normaal kunnen werken. Ook niet dus, de adapter geeft prima prik om te kunnen werken, er is volgens mij veel meer aan de hand, maar het gaat me te ver om het hele ding uit elkaar te sleutelen, misschien houd ik aan het eind wel een paar onderdelen over, ondank dat je mij een link hebt gegeven van een uitgebreide handleiding , immers het is niet de mijne En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
theparasol Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Je kunt ook redeneren dat het toch al kapot is en kliko/otto rijp. Door het eens los te pakken kan het nooit slechter worden Of je moet zuinig zijn op je vrije tijd...
Poetsdoekje Geplaatst: 29 maart 2009 Auteur Geplaatst: 29 maart 2009 Origineel bericht van: theparasol Je kunt ook redeneren dat het toch al kapot is en kliko/otto rijp. Door het eens los te pakken kan het nooit slechter worden Of je moet zuinig zijn op je vrije tijd... Een computer open schroeven is een fluitje van een cent, dat heb ik al zo vaak gedaan, maar een lappie dat zit allemaal wat complexer in elkaar, daar brand ik me in DIT geval niet aan. En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Moderator Matchless Geplaatst: 30 maart 2009 Moderator Geplaatst: 30 maart 2009 Citaat: Een computer open schroeven is een fluitje van een cent, dat heb ik al zo vaak gedaan, maar een lappie dat zit allemaal wat complexer in elkaar, daar brand ik me in DIT geval niet aan. Dat klopt ook wel maar ze zitten toch wel redelijk op dezelfde manier in elkaar. En dat je schroefjes over houdt is ook normaal Ze zijn als een tank gebouwd maar zijn zo gevoelig als een paas ei. En wat wil je dan doen als je hem niet openmaakt? een Free Manual is meestal zo goed als niet te vinden. Nar een reparatie bedrijf sturen is net zo duur als een nieuwe laptop. Gewoon openmaken en repareren. Enige waar je met de schroefjes op moet letten is dat je op de laptop aangeeft waar de lange schroeven moeten. Zet je een lange schroef op een plaats waar een korte schroef moet heb je kans dat je sluiting maakt. Je zegt dat er op de laptop geen ledje brandt? Controleer eens de voedings stekker v/d laptop. Dit is de meest voorkomende probleem. Vaak gaan deze stuk omdat de gebruiker met het ding gaan slepen met de voedings adapter nog aangesloten. Dan komt er speling in de aansluiting en dan begint men te wringen en duwen waardoor de aansluiting nog meer gesloopt wordt en zelfs de connector van het mobo loskomt.Kan je de stekker v/d LT bewegen?Zit daar speling in? ik heb vorige week nog 2 van deze fouten gehad. Controleer ook de adapter stekker zelf want daar kan de binnenste pin naar binnen geduwd zijn. Dit kan je allemaal testen zonder de laptop open te maken. Daarna kan je hem alleen nakijken door hem te openen. Als dat gelukt is de zekeringen,Mosfets ,zenerdiodes ,power control chip en elko's meten. Dan kan je nog de laptop opstarten zonder scherm om te checken of de inverter kapot is. Maar daarna wordt het erg moeilijk of niet meer te repareren. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Henk M Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Even een heel andere vraag, is de maat van de centrale geleider? Er is vaak n.l. bij een bepaalde diameter van de stekker b.v. de 5,3mm een binnen maat van 1,4 ; 2,1 en 2,7mm mogelijk.(maten zijn bij benadering) En het licht dus voor de hand dat een stekker met 2,7 geen contact kan maken op de pin van 1,4mm in een chasis deel van de laptop. Succes Henk
Poetsdoekje Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 Origineel bericht van: Henk M Even een heel andere vraag, is de maat van de centrale geleider? Er is vaak n.l. bij een bepaalde diameter van de stekker b.v. de 5,3mm een binnen maat van 1,4 ; 2,1 en 2,7mm mogelijk.(maten zijn bij benadering) En het licht dus voor de hand dat een stekker met 2,7 geen contact kan maken op de pin van 1,4mm in een chasis deel van de laptop. Succes Henk Er zat een setje verschillende pennen bij, maar er was er maar eentje met een goede maat, dus dat is het probleem niet. ik heb e.e.a. ook nagemeten en het klopt En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Poetsdoekje Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 Citaat: een Free Manual is meestal zo goed als niet te vinden Ja hoor, lees maar een paar antwoorden naar boven Citaat: Controleer eens de voedings stekker v/d laptop. Is gecontroleerd, lees maar een paar antwoorden naar boven. Citaat: Kan je de stekker v/d LT bewegen?Zit daar speling in? Hij zit er mooi strak in, kan niet beter, immers het is een nieuwe adapter Citaat: Controleer ook de adapter stekker zelf want daar kan de binnenste pin naar binnen geduwd zijn. De binnenste pin ziet er nog prima uit, zoals het hoort volgens mij Citaat: Controleer eens de voedings stekker v/d laptop Is dus erg nieuw Citaat: Als dat gelukt is de zekeringen,Mosfets ,zenerdiodes ,power control chip en elko's meten En dat gaat allemaal boven mijn petje, dat 'meten' dus Helaas......... En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
theparasol Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Heb je er al eens een fikse beuk op gegeven? Soms helpt dat... Tenminste mijn ouwe tv's of on willige harddisk knappen er in de regel goed van op
Moderator Matchless Geplaatst: 30 maart 2009 Moderator Geplaatst: 30 maart 2009 Citaat: een Free Manual is meestal zo goed als niet te vinden Dan meet het volgende eens. je haalt de accu eruit en daar staat meestal wel op wat de plus en min is. anders even meten. Dan leg je de LT op de kop zodat je aan de accu aansluitingen komt. Daar zet je op de plus en min een multimeter. Dan de voeding aansluiten en dan moet de laadspanning te meten zijn. Geen spanning? Als je een regelbare voeding heb kan je nog iets proberen (heeft wel een risiko). Je stelt de voeding in op de spanning die op de LT accu staat ( NIET die op de adapter staat!!). Die sluit je aan op de plus en min van de accu aansluitingen. Zorg dat je goede contact maak en dat je plus en min niet verwisselt. Dan voeding aan en de laptop aanzetten. Start hij op? branden er ledjes? Uiteraard zonder laptop adapter eraan. Doe je dat wel dan sloop je zeker wat. Het beste kan je dit doen zonder harde schijf en dvd drive erin. laat maar eens weten wat hij doet. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Poetsdoekje Geplaatst: 31 maart 2009 Auteur Geplaatst: 31 maart 2009 Citaat: Dan leg je de LT op de kop zodat je aan de accu aansluitingen komt. Daar zet je op de plus en min een multimeter. Dan de voeding aansluiten en dan moet de laadspanning te meten zijn. Geen spanning? Nee ik heb geen spannig weergegeven op de multimeter, blijt op 0.00 staan.. helaas Citaat: Als je een regelbare voeding heb kan je nog iets proberen Neen, die heb ik niet.... En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
ronaldsl Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 zou het ook gewoon zo kunnen zijn..........dat ie STUK en overleden is ?
Poetsdoekje Geplaatst: 2 april 2009 Auteur Geplaatst: 2 april 2009 Ik denk het, terwijl lappie nog vrij jong is, wel een beetje vroeg........ ... En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
winwiz Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Je hebt toch garantie? sowieso 2 jaar en je mag verwachten dat een laptop langer meegaat. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Poetsdoekje Geplaatst: 3 april 2009 Auteur Geplaatst: 3 april 2009 Origineel bericht van: winwiz Je hebt toch garantie? sowieso 2 jaar en je mag verwachten dat een laptop langer meegaat. Ja, maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, overigens het wordt wel wat moeilijk gemaakt, het is een Duitse versie van de HP Compaq lappie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen