Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
Dit geknutsel komt puur doordat er momenteel bij PLI iets niet in de haak is met de CCcam 2.1.0 via downloadpanel.

Jammer maar is nu eenmaal een feit frown

Verder goed tevreden over pli smile

Klopt, even Gemini gestart en daar ging de update probleemloos. Helaas werkt de tarball van de 2-ling niet bij Pli Jade.
Ondanks de melding van geslaagde installatie.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

• Reacties 241
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Omdat ik wat meer info wilde tijdens het schakelen had ik het idee gevat om de MINI OSD weer eens te gebruiken. De laatste keer dat ik dit gebruikte was op mijn DM7000 maar nu op mijn DM800HD krijg ik het met 2.1.0 niet aan de praat... Maak ik ergens een fout (vast wel..)

ZAP OSD TIME : 3

# username used to show popup (default : root)

#OSD USERNAME : root

# password used to show popup (default : dreambox)

#OSD PASSWORD : dreambox

# port used to show popup (default : 80)

#OSD PORT : 80

SHOW TIMING : yes

# enables mini OSD which shows server(type), cardreader, keys or fta only

# default is no (turned off)

#

MINI OSD : yes

Ik heb al even gezocht uiteraard maar niks gevonden... voor alle duidelijkheid ik wil gewoon even een popupje van 3 seconden.

Wat ik zelf al heb kunnen bedenken is dat het password standaard leeg is op de DM800HD (Pli Jade) en mogelijk dat de Kerni HD skin ook in de weg kan staan ?

Gast Black_64
Geplaatst:
Origineel bericht van: stefke
Origineel bericht van: Black_64
En kan je ook ontkrachten dat Cccam 2.1.0 niet op een clone draait?

Heb hier getest met een AB ipbox met CCcam 2.011, heb niet geprobeerd dat 2.10 draait op AB IPbox, Hij kon echter gewoon connecten naar men 2.10 server.

Ik denk dat clone killer wil zeggen alle boxen die met een emu werken die naar CCcam kunnen connecten zoals incubuscamd en toestanden.

Een 'clone' met enigma en CCcam zal volgens mij geen problemen hebben.

Ja je zal wel gelijk hebben.
Je kan maar better te voorzichtig dan roekeloos.
Ze zullen wel de clone CCcam emu's bedoelen.

Sorry voor het misverstand. blush
Geplaatst:

ik heb de 2.10 op mijn dreambox800 gezet met newenigma2 totaal geen problemen mee op mijn 7020 met gemini totaal geen problemen mee .

nu heb ik pas een nslu2 server maar weet niet welke ik moet hebben staan meen 6 verschillende cccam files heb ik net een paar weken en heb ik geinstalleerd gekregen werkt toh prima met 2.011 wil er toch die 2.10 opzetten iemand een id welke ik moet hebben .weet niet eens wat voor firmware erop staat .dacht openslug waar kan ik zien welke firm eropstaat? en kan ik die met winscp gewoon uitruilen met de oude? net zoals in een dreambox met dcc doe? alvast bedankt

Geplaatst:

Wat een geklier met die nieuwe CCcam, waarom zou ik nu eigenlijk over gaan op de nieuwe? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

das puur hobby klooie uitvogelen en hopen dat het beter werkt .

sinds die nieuwe seca 3 kaart bv moest ik de cfg uit mn dream verwijderen om beeld en updates voor de kaart op mijn dreambox te krijgen .ik heb toen een nslu2 server gekocht om van alle rampen met mijn dreambox800 af te zijn vastlopers(ook met seca2)bedenk maar waardoor netwerk dat uitviel

dus als er dan een nieuwe update is ga je gewoon kijken o daar het seca3 probleem mee verholpen is en of alles meer stabieler is . daarom wissel ik ze uit en vaak (niet altijd) weer een aantal verbeteringen .

Geplaatst:
Origineel bericht van: ehvwheelboy
ik heb de 2.10 op mijn dreambox800 gezet met newenigma2 totaal geen problemen mee op mijn 7020 met gemini totaal geen problemen mee .
nu heb ik pas een nslu2 server maar weet niet welke ik moet hebben staan meen 6 verschillende cccam files heb ik net een paar weken en heb ik geinstalleerd gekregen werkt toh prima met 2.011 wil er toch die 2.10 opzetten iemand een id welke ik moet hebben .weet niet eens wat voor firmware erop staat .dacht openslug waar kan ik zien welke firm eropstaat? en kan ik die met winscp gewoon uitruilen met de oude? net zoals in een dreambox met dcc doe? alvast bedankt

Voor de NSLU2 heb je de .armeb nodig !

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Wat een geklier met die nieuwe CCcam, waarom zou ik nu eigenlijk over gaan op de nieuwe? confused

helemaal niet, alleen de pli... en als je leert hoe het handmatig moet nooit een probleem, en kun je lekker extra klooien met de scripts daarvoor smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:
Origineel bericht van: marcel9
Omdat ik wat meer info wilde tijdens het schakelen had ik het idee gevat om de MINI OSD weer eens te gebruiken. De laatste keer dat ik dit gebruikte was op mijn DM7000 maar nu op mijn DM800HD krijg ik het met 2.1.0 niet aan de praat...

Bij mij op een DM600 krijg ik ook de popup te zien(zonder moeilijke instellingen)
Bij de Enigma2 op mijn 7025 krijg ik dit ook niet voor elkaar.

Misschien dat de Enigma2 het probleem is zal allemaal wel net wel anders werken als E1.

Gr.Info
Geplaatst:

Hallo

Ik heb zojuist de nieuwe Enigma1 Jade2 image geïnstalleerd op mijn DB 7020, maar het wil me niet lukken om CCcam 2.10 te installeren, zowel via het interne software beheer als handmatig lukt dit niet.

Het installeren lijkt goed te gaan, maar in het venster dan na installatie wordt weergegeven (zie bijlage) staat "package needs 0 kb". In "softcam instelling" blijft het leeg.

Na reboot is het groene vinkje achter geïnstalleerde softcams ook weer verdwenen. Cccam config installeren gaat wel. Ook het instaleren van een oudere Cccam (2.0.9) lukt vlekkeloos.

Is dit een bug of doe ik iets fout?

Alvast bedankt

post-11984-1318260211,347_thumb.png

Geplaatst:
Origineel bericht van: Roodkapke
Onze Hemertje is even afwezig.
Zal wel in de kroeg zitten wink.
Zodra hij er weer is zal hij vast e.e.a. aanpassen.
Ga er maar vanuit dat het morgen allemaal weer goed werkt.

Dus nog even geduld.

Werkt nog steeds niet goed, lege package

Greetz.............René

Geplaatst:

wat Theparasol ons heeft verteld werkt, download zijn zip bestandje op pagina 14

1) tar.gz uit bijlage naar \tmp\

2) Software beheer manual install

3) per ftp of ssh attribs van \usr\bin\cccam op 755 zetten

4) box herstarten

succes

Geplaatst:
Origineel bericht van: ome to
Deze werkt goed maar waarom zit dit bestandje CCcam~ erin dan dan lijkt het net of er 2 cams in zitten (2.1.0 en 2.0.11) terwijl dat niet zo is toch

Ja, kijk ik heb hem volledig op Hemertje zijn orginele release gebaseerd.
Ik ontdekte dat CCcam programfile in zijn tarball door 1 of andere conversieslag inhoudelijk verminkt was.
In heb dus zijn tarball aangepast met een valide CCcam, wat ik toen nog niet wist is dat er ook rechten
in een tarball opgeslagen worden. Heb die tarball dus eerst met totalcommander aangemaakt. Bij controle moest ik
dus alsnog execute rechten zetten anders kon de box CCcam niet executen.
Bij de gebugfixte versie heb ik de tarball met commandlines op mijn box aangemaakt. Vandaar dat de rechten dan wel kloppen.
Waarom de CCcam~ erin zit zou Hemertje dus beter kunnen aangeven want hoe pli intern met deze files omgaat weet ik ook niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen