Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 241
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

overlocken is goed

overclocken is riskant

alleen enkele specifieke kaartjes die het liefst op een bepaalde kloksnelheid werken hebben er baad bij en dan meestal ook alleen via een usb reader

de interne kaartlezers willen niet zo

boven de 6000000 is het al extreem ongebruikelijk

de mediaguard seca3 hebben aan de default genoeg.

chiao

Les Djinns (Trentemoeller Remix)

Djuma Soundsystems

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

Hier lopen de Seca-3 kaartjes op 8 Mhz, en dat geeft aanzienlijk snellere zaptijden van 0.25 sec.
Als ze kapot gaan krijg je gratis nieuwe met een top abootje..... :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
overlocken is goed
overclocken is riskant

alleen enkele specifieke kaartjes die het liefst op een bepaalde kloksnelheid werken hebben er baad bij en dan meestal ook alleen via een usb reader
de interne kaartlezers willen niet zo

chiao

Je stelling is echt iets te scherp. Veel kaartjes zijn zonder problemem op een veel hogere snelheid te gebruiken, daar ze standaard gewoon ruim onder specificatie werken.

In de interne lezers van een Dreambox, kan je de Seca3 kaartjes op 6000000 klokken. Via een Smargo zijn ze nog echt stabiel te draaien op 8000000.

Is het echt zinvol? Mwoah.. je zaptijden dalen van rond de 330ms naar 250ms. Het beeld komt dus een fractie sneller...

Geplaatst:

ik stel het inderdaad scherp, omdat je wel een eigen verantwoording hebt en niet straks een van de boardmembers de schuld moet geven als die stuk is

lees dan liever heel goed wat kan en niet kan.

overigens is 0,325 of 0,250 ook een hele winst zeg?

chiao

Les Djinns (Trentemoeller Remix)

Djuma Soundsystems

Geplaatst:

je zaptijden dalen van rond de 330ms naar 250ms klopt niet helemaal, daar je met GOPs werkt heb je normaal elke 500 ms een heel beeld.

De gemiddelde tijd dat er een heel beeld komt is dus tussen de 0 en 500 ms. Daar komt nu de ECM tijd bij.

In het eerste geval is de zaptijd dus tussen de 330ms en 830 ms.

In het tweede geval met de overclock is dat tussen de 250 en 750 ms.

Winst 80 ms!! wie ziet nu 80 ms???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
ja gops (ook waar)
whistle en inderdaad 80 miliseconden de mens kan 3 beelden per seconden waarnemen.
chiao

Een mens kan echt wel meer dan 3 beelden per seconde waarnemen. Anders zouden films ook met 4 beelden per seconde kunnen volstaan om bewegend beeld te produceren.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

@Tonski & Little

Ik zeg zelf ook al dat de winst dus maar 80ms is. Is dat de moeite waard? Geen idee. Moet ieder voor zichzelf uitmaken. Ik heb zo iets van: Alles is meegenomen wink Zeker daar het risico van dode kaarten nihil is. Maar als je op safe wilt spelen moet je een kaart niet overclocken natuurlijk. Maarja, dan moet je eigenlijk ook gewoon een standaard goedgekeurde seca-bak neerzetten ;-)

Verder kan het overclocken nut hebben voor mensen die veel sharen, maar dat is een andere discussie die we hier niet voeren. smile

Ach, de CPU in mijn PC heb ik ook overclocked. Is maar enkele procenten. Merk ik het in het dagelijks gebruik? Nee...

Maarja, het kan... en dan kriebelt het wel eens wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: tfh
Ach, de CPU in mijn PC heb ik ook overclocked. Is maar enkele procenten. Merk ik het in het dagelijks gebruik? Nee...

Ik heb m'n CPU zo'n 33% overgeklokt. En dat merk ik toch best wel.

80 ms op 330 is zo'n 25%, relatief van dezelfde orde.

Maar zoals al eerder gemeld, je moet langer wachten op een I-frame (ik dacht trouwens dat die maar 1x in de 15 frames kwamen, dus maar een keer per 600 milliseconden) dan op je smartcard.
Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Maar zoals al eerder gemeld, je moet langer wachten op een I-frame (ik dacht trouwens dat die maar 1x in de 15 frames kwamen, dus maar een keer per 600 milliseconden) dan op je smartcard.

I-frames komen bij mpeg2, op een DVD, in "PAL"-resolutie (...) elke 15 frames, bij "NTSC" elke 18 frames. Het zou zo maar eens kunnen dat er bij DVB veel minder restricties zijn op het de frequenties van I-frames.

Bij HD-uitzendingen met h264 zie je meestal een I-frame elke 200-300 frames, met tussendoor af en toe een IDR-frame. Daar ligt het dus wat complexer.

Overigens heb ik mijn server juist underclocked en bespaar daarmee 50 watt op 150 watt...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen