Getyours2008 Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Ik overweeg een nieuwe satreceiver aan te schaffen. Ik heb alleen nog niet kunnen achter halen wat nu precies de grote verschillen zijn tussen de 800 en de 8000 behalve de dual tuner.Hoe stabiel zijn de onvangers -Wat is er mogelijk met de usb aansluitingen op de ontvanger? -spelen de ontvangers ook mkv en/of avi af (standalone zonder tussen komst van vlc e.d.
Obi Wan Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Als je gewoon een HD PVR ontvanger wilt hebben met single tuner neem je een 800. Wil je dubbele tuner en 1000 ballen uitgeven, neem je 8000. Zo simpel is het. De specifieke eigenschappen staan uitgebreid op het net of op de site van Dream. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Ron Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 mwaw, er zijn wel een paar belangrijke verschillen meer, maar dat is op dit forum al zo vaak aan bod geweest. Ron
Apple740 Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Origineel bericht van: Obi Wan Als je gewoon een HD PVR ontvanger wilt hebben met single tuner neem je een 800. De 800 is een hele leuke ontvanger, maar het hebben van slechts één tuner is een pain in the ass. Denk je iets leuks op te nemen op bijv. SBS6 dan kun je tegelijkertijd kijken naar Nederland1 vergeten, omdat deze zich op een andere frequentie bevindt en de tuner bezet is vanwege de SBS6 opname. Vroeg of laat ga je dit ontzettend irritant vinden. Tenminste, ik wel. Ik zou daarom persoonlijk adviseren om naast de DM800 een 2e (el cheapo) receiver te nemen (je huidige dus niet opruimen), of een 2e DM800, of natuurlijk een 8000. De laatste is met name ideaal als je ooit een 3e of zelfs 4e tuner in gedachten hebt, die kun je namelijk inbouwen. Een 800 heeft wat dat betreft geen uitbreidingsmogelijkheden.
Getyours2008 Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 Bedankt voor de antwoorden tot zo ver....Hoe zit het met de toegevoegde waarde van de usb poorten en esata. Wat kan ik er op aansluiten? en wordt xvid/divx/avi ook ondersteund. Zover als ik heb kunnen lezen wordt alleen h264 ondersteund. Ik wil de box ook als mediaplayer kunnen gebruiken. En als ik allemaal zo een beetje bekijk moet ik de box als nas kunnen gebruiken.
riji Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Ik heb gekozen voor een DM-800 en een goed NAS (Synology 207+) en een PopcornHour mediaplayer. Ik zou die 3 stuks niet willen ruilen voor een DM-8000 die alleen zoveel kost als de 3 stuks samen.
guppje29 Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 ik heb een 800 en een 8000 hieren het grote voordeel van de 8000 is dat er meer tuners in kunnen. maar ja voor dat geld heb je ook 2 800 boxen. Het verschil tussen de 800 en 8000 houd daar al gauw op. Ja oke en dvd brander past ook in de 8000. een 800 en een popcorn hour is ook een erg mooie combinatie. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Neptunus Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Ik zou echt niet meer terug kunnen naar een box met maar één tuner aan boord! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
guppje29 Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 das ook weer waar als je die luxe gewent bent dan wil je niet terug DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
riji Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Akkoord als je het als een luxe beschouwt. Toch nog even aanstippen dat hoe meer mogelijkheden een ontvanger heeft, hoe meer kans dat die voor sommige gezinsleden te ingewikkeld wordt.
Ron Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Dat is in het geval van de DM8000HD dus echt niet zo. Die kan eenmaal ingesteld iedere kluns bedienen. Een een DM8000 kan je op veel meer vlakken niet vergelijken met een DM800. De DM8000 is veel krachtiger, sneller en kan meer mediaformaten hardwarematig decoderen. Er kan een DVD speler in, een normale 3,5" hdd, er zit een mooi groot en duidelijk leesbaar display in, de afstandsbediening heeft een aantal knoppen meer, het toestel heeft meer aansluitmogelijkheden, waaronder de geliefde coaxiale digitale audio uitgang, er kunnen 4 tuners in (2 standaard), hij heeft een echte "deep-standby" stand waaruit hij middels een timer event kan "ontwaken" etc. etc. Het is echt geen "dm800 met twee tuners". Ron
theparasol Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Ik wil absoluut de DM8000 maar dan pas als het prijskaartje van de DM800 er aan hangt. Tot die tijd moeten de 600 en de 7020 maar voldoen!
mereltje Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Origineel bericht van: theparasol Ik wil absoluut de DM8000 maar dan pas als het prijskaartje van de DM800 er aan hangt. Tot die tijd moeten de 600 en de 7020 maar voldoen! Na die brandjes zal de productie wel omhoog gaan en de prijs niet omlaag Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
riji Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Dat is in het geval van de DM8000HD dus echt niet zo. Die kan eenmaal ingesteld iedere kluns bedienen. Een een DM8000 kan je op veel meer vlakken niet vergelijken met een DM800. De DM8000 is veel krachtiger, sneller en kan meer mediaformaten hardwarematig decoderen. Er kan een DVD speler in, een normale 3,5" hdd, er zit een mooi groot en duidelijk leesbaar display in, de afstandsbediening heeft een aantal knoppen meer, het toestel heeft meer aansluitmogelijkheden, waaronder de geliefde coaxiale digitale audio uitgang, er kunnen 4 tuners in (2 standaard), hij heeft een echte "deep-standby" stand waaruit hij middels een timer event kan "ontwaken" etc. etc. Het is echt geen "dm800 met twee tuners". Ron Ik geloof dit graag, maar als het daarmee ook eenvoudiger te bedienen is voor ALLE gezinsleden? Ik verkies dat elk toestel doet waarvoor het gemaakt is: een satellietontvanger voor satelliet-TV ontvangst en daarnaast een afzonderlijke dvd-speler, een hardware-mediaplayer, een hifi-installatie voor audio, een NAS voor storage, streaming en recording, een laptop voor computerfuncties (surfen, e-mailen, usenet...)... Maar ook het meer kunnen op satelliet-TV gebied zal wellicht slechts voor een beperkte groep functioneel echt nuttig zijn. Ik denk dat het meer met mentaliteit te maken heeft waarbij de stelling "hij kan veel meer" te weinig wordt afgewogen tegen het echte nut en de meerprijs. In tijden van crisis zou dit gelukkig wel eens kunnen keren...
Getyours2008 Geplaatst: 28 maart 2009 Auteur Geplaatst: 28 maart 2009 Als ik het zo allemaal lees komt het op neer dat een dm 800 met een Mediaplayer de beste oplossing voor mij is. Daar de mediaplayers niet alles kunnen wat ik graag terug zien in een mediaplayer denk ik dat het het handigste is hier een htpc met fanless ventilatoren en voeding aanschaf en deze gebruik voor de film e.d. Iemand en tip voor een fanless moederboard die hd720 kan decoden>
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen