Ga naar inhoud

[DM800HD] Bigsat en Dreambox 800

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen, dit is mijn eerste post dus be gentle with me !!! Ik heb een woning op het begane grond. Ik heb een Visio Bisat met 4 LNB's. In het midden 2 Alps LND's gericht naar Astra 1 en 3. En aan de 2 uiteinden 2 MTI LNB's gericht naar Turksat en Eutelsat W3. Schotel is op 2,75 a 3 meter hoogte. Er is een weg van 12 meter en aan de overkant een appartement van ongeveer 15 meter. Nu heb ik een dreambox 800 aangeschaft. Op mijn Sunny 11000 HD heb ik perfect ontvangst. Maar als ik mijn dreambox erop aansluit heb ik alleen beeld met astra 1 en astra 3. Met mijn Turksat soms beeld met sommige kanalen en Eutelsat ook soms beeld met heel sommige kanalen. Nu is mijn vraag wat zou ik nog meer kunnen doen om mijn dreambox voldoende signaal te geven zodat ik perfect ontvangst heb?

Geplaatst:

Problemen kun je het beste aan de bron aanpakken. Ik zou beginnen om de LNB's nog iets verder fijn af te stellen. Verder maak ik uit je verhaal op dat het gebouw aan de overkant wellicht een deel van het signaal blokkeert, in dat geval zou ik de schotel iets hoger hangen, indien mogelijk.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb mijn satteliet echt op het randje van de raam van mijn bovenburen gehangen. Dus hoger kan ik niet. hoeveel hoger zou dan voldoende moeten zijn?

Geplaatst:

Dat hangt ervan af hoeveel van het signaal afgekapt is op je schotel. Indien mogelijk zou ik hem minstens een halve of liefst een hele schotelhoogte hoger hangen (bijv. 40 à 80 cm ?), maar ik begrijp dat dat een probleem is vanwege het raam van de bovenburen. In dat geval is elke centimeter die je wel nog hoger zou kunnen meegenomen.

Als het signaal op het randje is, heb je uiteraard weinig reserve in geval van hevige regen en sneeuw.

Geplaatst:

a>

Nou ik heb een fototje gemaakt. Niet echt super kwaliteit maar geeft wel een indikatie denk ik van mijn situatie

Geplaatst:

Nou ben even naar buiten geweest voor een betere foto. Hoop dat deze dyuidelijker is.

post-217-1318260207,3096_thumb.jpg

Geplaatst:

je wok op 3mtr hoog, 12 mtr naar de overkant, overkant 15mtr hoog

elevatie zal zo'n 30 graden zijn

kun je hier satlex 12 mtr 15-3 mtr 30 graden uitgerekend uitrekenen, 't lijkt erop alsof je een probleemm hebt eerlijk gezegd frown

ik hoop dat de url toegestaan is, 't is zowiezo een leuke stek om van alles en nogwat uit te rekenen

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Ik heb ook zo'n BigSat met een DM800 en ik ontvang van 5 west tot 28 oost 8 satellieten.

De schotel is door een professioneel geplaatst. Ik weet niet wat je kennis en kunde zijn, maar zo'n opstelling moet nogal precies zijn.

Ik herinner mij dat je bij Visiosat hiervoor een berekening kon uitvoeren volgens je geografische positie. Dit kun je vinden op dit adres:

http://vsat.visiosat.com/home/pro_space/identification.php

Het is ook wel zo dat de DM-800 een verkeerde signaal ontvangstwaarde weergeeft (tov van andere ontvangers) en ik heb de indruk dat de tuner niet zijn sterkste kant is.

Geplaatst:

Ik heb mijn schotel ook door profs laten installeren. Toen ik mijn Dreambox erop aansloot begonnen de problemen. Tuner van Dreambox is niet zijn sterkste kant dus. Met mijn low budget Sunny HD receiver heb ik geen problemen.

Geplaatst:

Nou, met mijn buren op 2 hoog gesproken. Ik mocht mijn schotel op hun balkon plaatsen. Komt toch allemaal goed denk ik. Maar nu ik "maar" 4 LNB's erop heb staan wil ik graag jullie advies welke sattelieten nog meer interessant voor mij zijn. Zijn Astra 2 en Hotbird iets?

Geplaatst:
Origineel bericht van: nargile
Nou, met mijn buren op 2 hoog gesproken. Ik mocht mijn schotel op hun balkon plaatsen. Komt toch allemaal goed denk ik. Maar nu ik "maar" 4 LNB's erop heb staan wil ik graag jullie advies welke sattelieten nog meer interessant voor mij zijn. Zijn Astra 2 en Hotbird iets?

Wel tof van die buren laugh. De meest interessante satellieten zijn inderdaad wel de Hotbird op 13°E en de Astra's op 19.2°E/23.5°E/28.2°E (heb ik zelf en vele anderen ook).

Geplaatst:

Ik zou ook Astra 1,2,3 Hotbird nemen en voor de Turkse kanalen W3A en Turksat 42 oost erbij.

Denk er wel aan dat je dan je switch moet gaan vervangen door een committed/uncommitted (spaun's etc) variant of een 8poorts uncommitted switch (emp centauri/satconn etc).

Dreambox is soms kieskeurig wat betreft switches. Houd dat in je achterhoofd

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Dank jullie wel voor jullie advies. Dan wordt het die 6 sattelieten. En ik wilde ook vragen of ik mijn dreambox draadloos kan aansluiten Nu heb ik er een internet kabel aan hangen. Wil het graag netjes zonder abel omdat ik een deur heb tussen mijn dreambox en modem heb. Ik kon het ook niet onder de deurdrempel wegwerken daarom. Als men nog meer advies voor mij heeft graag.

Geplaatst:

Mijn voorkeur gaat uit naar een bedraad netwerk (gaatje in de muur?). Dat is het meest betrouwbaar (/veilig/zuinig enz.) maar als je dat echt niet wilt, een mogelijke oplossing is om gebruik te maken van die powerline-netwerkadapters die via het stopcontact werken. Een kennis van mij heeft zo ook de DM800 op z'n router aangesloten en dat werkt prima.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen