Fabian Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Sinds een week heb ik al een paar keer meegemaakt dat mijn dreambox er spontaan mee stopt: de LCD scherm wordt zwart, maar de HD blijft bij een opname nog draaien. Ik heb ook eens meegemaakt dat er spontaan een andere zender werd geselecteerd. Wie weet wat er soms aan de hand kan zijn?
Gast h-c-r-r Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Heb jij de dreambox verbonden aan het internet of netwerk ? met het standaard login naam en wachtwoord en heb je een netwerk of draadloos netwerk met web key of onbeveiligd Dan heb je kans dat een ander via het netwerk met jou dreambox kijkt, en bediend.
Fabian Geplaatst: 28 maart 2009 Auteur Geplaatst: 28 maart 2009 Dan moet hij/zij toch eerst langs mijn beveiligde router verbinding.
theparasol Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Niet als er via lan side connectie wordt gemaakt. BV wlan connectie BV gehackt ws Besef dat een "kitje" op een ws prima luistert naar de "master" op de WAN connectie. Daar helpt je geen "beveiligde" router aan.
Fabian Geplaatst: 28 maart 2009 Auteur Geplaatst: 28 maart 2009 ws=? Zijn er naast een andere password kiezen, ook nog andere adviezen om inbraak op mijn netwerk te voorkomen? De gebruikersnaam "root" kan toch niet gewijzigd worden?
Tonskidutch Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 uh de hdd blijft draaien? misschien is het iets heel anders welk image welke usb/cf/hdd plugins / swapfile kan zijn dat je een process hebt draaien dat gewoon teveel eist van de dreambox telnet ipdreambox root #~ ps <of> top kijk ens wat actief is als de hdd blijft draaien, kan het zijn dat er een process extreem actief is op de hdd (swapfile) welke teveel sap trekt van de cpu aanbeveling: een factory reset doen OF als de harddisk blijft draaien tijdens crash, een stroom probleem van de voeding die bij 2 jaar oude 7025 erg vaak wordt gemeld als probleem. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Fabian Geplaatst: 3 april 2009 Auteur Geplaatst: 3 april 2009 Ik ben wat verder. Het is denk ik niet een beveiligingsprobleem. De DB schakelt namelijk elke avond om precies om 23.12 uur uit. Heb ik nu al 4x meegemaakt. Waar/hoe kan ik controleren of er hier iets over ingesteld staat? Ik gebruik LT 5th SP4.
hulkman Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Vraagje, maak je misschien gebruik van eem infarood verlenger voor bediening op de slaapkamer? Kan zijn dat deze een terrestial signaal ergens oppikt en dat dit signaal toevallig herkent word als standby-commando voor de DB. Kan signaal zijn van een draadloos netwerk, draadloze telefoon enz.
Fabian Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Geplaatst: 4 april 2009 Nee, daar maak ik geen gebruik van. Het lijkt wel of er ergens iets ingesteld staat dat hij om 23.12 uur uit moet. Alleen gaat dit niet op de "normale" manier. Hij valt ineens uit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen