Ga naar inhoud

[DM7025+] Dreambox schakelt spontaan uit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een week heb ik al een paar keer meegemaakt dat mijn dreambox er spontaan mee stopt: de LCD scherm wordt zwart, maar de HD blijft bij een opname nog draaien. Ik heb ook eens meegemaakt dat er spontaan een andere zender werd geselecteerd.

Wie weet wat er soms aan de hand kan zijn?

Geplaatst:

Heb jij de dreambox verbonden aan het internet of netwerk ? met het standaard login naam en wachtwoord en heb je een netwerk of draadloos netwerk met web key of onbeveiligd

Dan heb je kans dat een ander via het netwerk met jou dreambox kijkt, en bediend.

Geplaatst:

Niet als er via lan side connectie wordt gemaakt.

BV wlan connectie

BV gehackt ws

Besef dat een "kitje" op een ws prima luistert naar de "master" op de WAN connectie. Daar helpt je geen "beveiligde" router aan.

Geplaatst:

ws=?

Zijn er naast een andere password kiezen, ook nog andere adviezen om inbraak op mijn netwerk te voorkomen?

De gebruikersnaam "root" kan toch niet gewijzigd worden?

Geplaatst:

uh de hdd blijft draaien?

misschien is het iets heel anders

welk image

welke usb/cf/hdd

plugins / swapfile

kan zijn dat je een process hebt draaien dat gewoon teveel eist van de dreambox

telnet ipdreambox

root

#~

ps

<of>

kijk ens wat actief is

als de hdd blijft draaien, kan het zijn dat er een process extreem actief is op de hdd (swapfile) welke teveel sap trekt van de cpu

aanbeveling:

een factory reset doen

OF

als de harddisk blijft draaien tijdens crash, een stroom probleem van de voeding die bij 2 jaar oude 7025 erg vaak wordt gemeld als probleem.

chiao

Les Djinns (Trentemoeller Remix)

Djuma Soundsystems

Geplaatst:

Ik ben wat verder. Het is denk ik niet een beveiligingsprobleem. De DB schakelt namelijk elke avond om precies om 23.12 uur uit. Heb ik nu al 4x meegemaakt. Waar/hoe kan ik controleren of er hier iets over ingesteld staat? Ik gebruik LT 5th SP4.

Geplaatst:

Vraagje, maak je misschien gebruik van eem infarood verlenger voor bediening op de slaapkamer? Kan zijn dat deze een terrestial signaal ergens oppikt en dat dit signaal toevallig herkent word als standby-commando voor de DB. Kan signaal zijn van een draadloos netwerk, draadloze telefoon enz.

Geplaatst:

Nee, daar maak ik geen gebruik van. Het lijkt wel of er ergens iets ingesteld staat dat hij om 23.12 uur uit moet. Alleen gaat dit niet op de "normale" manier. Hij valt ineens uit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen