Gast sattaz Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Op woensdagnacht 25 maart 2009 heeft het gebrand op en nabij het parkeerterrein van de producent van de Dreambox, Dream Multimedia Duitsland te Lünen. Daarbij zijn 4 dure auto's van Dream Multimedia Duitsland volledig uitgebrand en heeft het aanliggend bedrijfsgebouw ook enige schade opgelopen. De 4 auto's waren een Mc Laren-Mercedes, een Porsche Turbo en twee Mercedes Benz auto's. Volgens een persbericht van de politie bedraagt de schade naar schatting zo'n half miljoen Euro. Waarom de dure auto's op het parkeerterrein en niet in een garage stonden verklaarde Dream Multimedia Duitsland directeur Alpaslan Karasu door te wijzen op de verbouwing van het bedrijfsgebouw en de bouw van een garage: "Wij zijn momenteel bezig met een uitbreiding. De garage moet nog worden gebouwd.". De politie gaat uit van brandstichting. Sinds 2002 is Dream Multimedia Duitsland in Lünen gevestigd. Het bedrijf heeft ca. 40 medewerkers in dienst. Zie ook Bron: derwesten (Duitsland) Bron: Politie Dortmund (Duitsland), persbericht Datum: 25 maart 2009 Auteur: WAZ Mediengruppe (derwesten) + Manfred Radecke (Politie Dortmund)
kapoentje Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Origineel bericht van: sattaz De politie gaat uit van brandstichting. Kan zo maar dat een gefrustreerde distributeur z'n gram gehaald heeft.
Ron Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Ik denk dat je even voorzichtig moet zijn met vingertje wijzen. De directeuren van Dream Multimedia lopen al minimaal 4 jaar rond met bodyguards omdat ze een paar jaar geleden met heel erg dubieuze lieden zaken hebben gedaan en pas door een omzichtig in scene gezet faillissement van die lieden zijn af gekomen. Daar waren die lieden natuurlijk niet zo blij mee. Ik denk dat het uit die hoek komt omdat die al eerder met knokploegjes daar voor de deur hebben gestaan. Ron
theparasol Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Boontje komt om zijn loontje dus! En het is 100% brandstichting, daar heb ik geen technisch onderzoek voor nodig. Hopelijk waren ze all-risk verzekerd. Volgende stap is pand in de fik als het afgebouwd is?
pukje Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Origineel bericht van: theparasol Boontje komt om zijn loontje dus! Heb ik iets gemist wat dit zou rechtvaardigen ?
Gast aart44 Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Origineel bericht van: pukje Heb ik iets gemist wat dit zou rechtvaardigen ? Zeker nooit gehoord dat er ook kloonboxen kapot gemaakt zijn en in het verre verleden ook MM ci modules, en wat er precies zakelijk allemaal voorgevallen is dat weet ik ook niet. Wie dat gedaan heeft weet ik ook niet, maar het is wel zeker dat de top van Dream een aantal vijanden heeft.
Kowalski Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Nou maar hopen de prijs van de DM8000 niet nóg meer omhoog gaat... Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Catalán Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Origineel bericht van: Frank67 Nou maar hopen de prijs van de DM8000 niet nóg meer omhoog gaat... Deze is nu al te duur grtz DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
bigtwin Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Aan die auto's te zien, verdienen ze daar genoeg aan deze boxjes. Maar ja, waren we het al over eens, dat 1000 voor een sat reveiver niet mals is. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast aart44 Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Origineel bericht van: theparasol Hopelijk waren ze all-risk verzekerd. In Duitse commentaren word ook de optie gelezen als het maar geen verzekeringsfraude is vier dure auto's staan tegelijk voor een kantoor wat verbouwd wordt. Auto's die in verband met de kredietkrisis onverkoopbaar zijn zouden als ze goed verzekerd zijn op die manier toch nog veel op kunnen brengen.
theparasol Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Origineel bericht van: pukje Heb ik iets gemist wat dit zou rechtvaardigen ? Antw: Origineel bericht van: Toxic[Q De directeuren van Dream Multimedia lopen al minimaal 4 jaar rond met bodyguards omdat ze een paar jaar geleden met heel erg dubieuze lieden zaken hebben gedaan en pas door een omzichtig in scene gezet faillissement van die lieden zijn af gekomen
kaelem Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Ik denk dat je even voorzichtig moet zijn met vingertje wijzen. De directeuren van Dream Multimedia lopen al minimaal 4 jaar rond met bodyguards omdat ze een paar jaar geleden met heel erg dubieuze lieden zaken hebben gedaan en pas door een omzichtig in scene gezet faillissement van die lieden zijn af gekomen. Daar waren die lieden natuurlijk niet zo blij mee. Ik denk dat het uit die hoek komt omdat die al eerder met knokploegjes daar voor de deur hebben gestaan. Ron Wijs jij nu zelf ook niet met vingertje dan. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
pukje Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Origineel bericht van: kaelem Origineel bericht van: Toxic[Q ]Ik denk dat je even voorzichtig moet zijn met vingertje wijzen. De directeuren van Dream Multimedia lopen al minimaal 4 jaar rond met bodyguards omdat ze een paar jaar geleden met heel erg dubieuze lieden zaken hebben gedaan en pas door een omzichtig in scene gezet faillissement van die lieden zijn af gekomen. Daar waren die lieden natuurlijk niet zo blij mee. Ik denk dat het uit die hoek komt omdat die al eerder met knokploegjes daar voor de deur hebben gestaan. Ron Wijs jij nu zelf ook niet met vingertje dan. Ik vind dit altijd moeilijk te beoordelen wie wie wilde/heeft opgelicht. Failliet verklaren om van contracten af te komen is ook niet zo netjes. Via normale gerechtelijke procedures konden ze blijkbaar niet van die oplichters afkomen ?. Ik weet het niet ,ik ken de stukken niet ,en geef daarom geen mening wie verkeerd gehandeld heeft.
Gast sattaz Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Origineel bericht van: aart44 In Duitse commentaren word ook de optie gelezen als het maar geen verzekeringsfraude is vier dure auto's staan tegelijk voor een kantoor wat verbouwd wordt. Ach, het valt best mee voor de verzekeringsmaatschappij hoor. De Ferrari van Dream Multimedia Duitsland directeur Alpaslan Karasu stond er nog niet eens bij.
Lambik61 Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 misschien zijn het wel gewoon leasebakken. Als een auto total loss gaat eindigt ook het leasecontract. Er is een gezegde: In de brand, UIT de brand. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen