Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben het helemaal zat met CD. Gezien ik in buitengebied woon ben ik toegewezen op sat tv. Kan ik via een andere aanbieder toch NL kanalen ontvangen?

Voorkeur een duitse aanbieder. Die hebben het gewoon goed geregeld.

Geplaatst:
Origineel bericht van: patsiepoekie

Voorkeur een duitse aanbieder.

Als je echt NL kanalen wil zien zal je niet bij een Duitse aanbieder terecht kunnen...

Je kan ook doen zoals ik, en NIET naar de NL kanalen kijken... De Duitse en Engelse zenders zijn gratis, en bieden volgens mij een beter aanbod dan de Nederlandse... én het is dus veeeeel goedkoper.
Wil je toch het NL journaal zien, kan je terecht op een aantal regionale kanalen of op bvn...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Misschien je abonnement opzeggen en je smartcard houden? Dan heb je gratis Nederland 1+2+3. BVN en de regionalen zijn gewoon FTA te ontvangen. Ook heb je dan nog steeds alle buitenlandse zenders zoals ARD, WDR en (als je Astra2 ontvangt) de BBC.

Mis je wel de commerciële zenders...

Geplaatst:

Toch wel een interessante gedachte. Zuiver hypothetisch; stel dat er 1000 (ik noem een reëel/haalbaar getal) sat4all-leden hun abonnement zouden opzeggen; zou anaal wartaal hier dan wakker van liggen ?

Groetjes van John uit Den Bosch

• Moderator
Geplaatst:

@Elwin:

Maar je bespaart als nederlander dan wel ruim 19 €urocent per dag.(€69,95:365). Tot nu toe betaalde je bijna 16,5 €urocent per dag.

Ik zie elk jaar rond deze tijd dezelfde discussie terugkomen, en die is meer emotioneel als rationeel.

Canaldigitaal is geen perfect bedrijf, maar wanneer ik soms de wanhoop zie, van mensen die overgeleverd zijn aan UPC en Co., hebben wij nog niet zoveel te klagen.

Canaldigitaal zal zelf zijn begroting sluitend moeten krijgen, en voor zijn aandeelhouders winst moeten maken. Wanneer iets in het begin gratis was, is daarna elke verhoging te duur.

Bedenk wel, dat voor de doorgifte vroeger de rtl en sbs-en van deze wereld geld toegaven om doorgegeven te worden. Tegenwoordig moeten de distributeurs fors betalen, om deze zenders door te mogen geven.

Verder is er een grote groep kijkers, voor wie de Satelliet de enige mogelijkheid is nederlandse programma's te volgen.

Ik ben trouwens benieuwd, wat de prijs van Digitenne zou gaan doen, wanneer er geen alternatief meer is.(CD).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Precies. Da's zeker waar. Ik moet er niet aan denken om met zo'n UPC-kastje te zitten. UPC bepaalt de zenderlijst, en haalt er net zo goed als CDS elk jaar wel weer een zender uit. Dan komt er weer eentje bij. Dat zal wel 'digitale televisie' zijn. Al kunnen ze er bij de analoge UPC-kabel ook wat van hoor. Donna (nu MNM) uit het zenderpakket halen en FiP (Franse zender waar bijna niemand naar luistert) er voor terug zetten.

Ik ben nog steeds blij met CDS hoor, maar af en toe doen ze niet al te slimme dingen, zoals MTV Hits zomaar uit het zenderpakket halen voor een HD-zender die maar 5000 abonnees kunnen zien. Beetje oneerlijk... wink

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Het beste alternatief voor CD en NL zenders is: geen CD en geen NL zenders.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
@Elwin:

Canaldigitaal is geen perfect bedrijf, maar wanneer ik soms de wanhoop zie, van mensen die overgeleverd zijn aan UPC en Co., hebben wij nog niet zoveel te klagen.

Om maar te zwijgen over de administratie chaos bij ziggo (voorheen at home). En de mensen bij de servicelijn beloven van alles te doen om je probleem op te lossen, maar ze komen pas in actie als je dreigt dat de bank de automatische incasso gaat stop zetten.
Geplaatst:

Natuurlijk komt een bedrijf in actie als aan de inkomende geldstroom wordt geknaagd. Geen cashflow is een bedreiging voor hun voortbestaan.

CU

Lambik

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Geplaatst:
Origineel bericht van: sheeplover
Toch wel een interessante gedachte. Zuiver hypothetisch; stel dat er 1000 (ik noem een reëel/haalbaar getal) sat4all-leden hun abonnement zouden opzeggen; zou anaal wartaal hier dan wakker van liggen ?

Inderdaad interessant... Als sat4all een actie op touw zou kunnen zetten waarbij CD klanten zich verenigen, konden we misschien wél iets bereiken, om de diverse problemen met dit bedrijf eindelijk eens aan te pakken. Al jaren moeten we lijdzaam toezien op:
- Ongerechtvaardigde prijsverhogingen
- Slechte EPG, BIENTOT en omschakeling naar zomertijd problemen
- Ondertitels door het beeld i.p.v. de gestandaardiseerde DVB ondertitels
- Geen support voor andere receivers dan de door CD goedgekeurde
- Smartcardwissels met beelduitval en noodzakelijke heractivatie via duur betaalnummer
- Geen beeld op Film1.3 voor 19.00 uur
- enz. enz. (ik ben vast nog een paar dingen vergeten)

De vraag is of Sat4all zich zou willen opwerpen om samen iets te bereiken. Verder ben ik wel eens benieuwd hoeveel sat4all leden ook CD klant zijn, misschien interessant voor een poll?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

voor NL 1,2 en 3 kan je gewoon een goedkoop DVB-T kastje kopen. Als je toch bij de grens woont haal hem dan in Duitsland. Is ie wat goedkoper en voor NL1-3 heb je geen smartkaart nodig. Daarnaast als je bij de grens woont kan je nog een haufen duitse zenders ontvangen.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Geplaatst:

Tja je kunt ook zelf een stichting/ bedrijf opzetten en dan de concurrent worden van CD.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
@Elwin:
Bedenk wel, dat voor de doorgifte vroeger de rtl en sbs-en van deze wereld geld toegaven om doorgegeven te worden. Tegenwoordig moeten de distributeurs fors betalen, om deze zenders door te mogen geven.

Precies, en daar zouden we als Nederlander nou eens vraagtekens bij moeten zetten. Waarom zouden wij moeten betalen voor commerciële zenders waarvoor we via de supermarkt, autodealer enz. al rijkelijk betalen?

Waarom is zowel in Engeland als in Duitsland het volledige publieke en commerciële pakket gratis te ontvangen? Dat geldt niet alleen voor de satelliet, maar ook voor de terrestrial doorgifte. Waarom moet er in Nederland altijd weer een bedrijf tussen zitten dat het geld uit onze zak klopt.

Als het parlament er geen stokje voor gestoken had dan hadden we Digitenne nu zelfs moeten betalen voor ontvangst van de publieke zenders. Bijna waren we het enigste land in de wereld geweest waar de publieke zenders niet vrij zouden zijn te ontvangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen