Ga naar inhoud


Triest hoe ouderen behandeld worden door Valys


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Vandaag werd ik geconfronteerd met het asociale gedrag van vervoersbedrijf Valys.

Mijn moeder was jarig en mijn tante is ondanks haar hoge leeftijd uit Lelystad naar Amsterdam gekomen om bij de verjaardag van mijn moeder te zijn. Ze maakte daarvoor gebruik van Valys ouderenvervoer.

De afspraak was dat zij om 17:00 opgehaald zou worden. Om 16:55 stond ze in de startblokken.

Om 17:45 nog steeds geen vervoer van Valys. Mijn tante dus bellen voor het schofterige bedrag van 1.30 per minuut. De mededeling was “ een half uur vertraagd” echter ze waren al 3 kwartier te laat en mijn tante ,zoals zoveel ouderen, zijn niet mondig genoeg meer om kritiek te uiten. Bijna 19:00, twee uur later dan afgesproken en nog steeds geen Valys. Mijn tante nu wat paniekerig opnieuw bellen naar Valys en weer 1.30 per minuut. Dit keer werd mijn tante diverse minuten in de wacht gezet. Uiteindelijk krijgt ze antwoord van Valys. Een smerige leugen dat ze waren geweest en niemand hadden aangetroffen. De hele dag is de bel gegaan door visite. Een ouderwetse keiharde bel die je altijd hoort. Daarbij hebben zij het gsmnummer van mijn tante en zouden ze dus kunnen bellen met de mededeling: “wij staan voor de deur, waar bent u? ”. Eind van het liedje is mijn tante 10 euro kwijt aan gesprekskosten maar heeft geen vervoer naar huis. Het spreekt voor zichzelf dat ik haar naar Lelystad hebt gebracht. Maar ik ben woedend over het feit hoe er door Valys met ouderen wordt omgegaan.

 

 

 

 

 

Uiteraard ben ik naar de website gegaan van Valys.

En wat staat daar bij "" Contact""

 

Vul de onderstaande velden in en klik op 'verzenden'.

We nemen dan zo spoeding mogelijk per e-mail contact met u op.

Deze functie is niet bedoeld om uw klacht in te dienen.

 

Uiteraad heb ik dat verzoek genegeerd en alsnog mijn klacht verzonden.

 

Wie herkent dit soort asociaal gedrag van Valys bij ouders of grootouders?

Ik zou graag dit bedrijf een keiharde slag willen toebrengen want dit kan echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wie heeft er geen klachten over Valys, hier is een kopeie van een brief die ik naar aanleiding van een klacht heb verstuurd.

 

 

 

T.a.v.: Directie Valys

 

Betreft: afhandeling rit.

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Op 30 oktober hadden wij rolstoelvervoer geregeld naar Katwijk, tijdig geboekt voor

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Mijn ouders hadden hun 60 jarige

Bruiloft en wilde dit vieren in Katwijk, met ander familie leden in hotel Savoy aan de Boulevard nr. 1 aldaar.

We hadden een rolstoel taxi besproken om 11.00 uur en erbij gezegd dat we tegen 12.00

uur in Katwijk moesten zijn, om daar met de andere familie leden een lunch te gebruiken.

De boeking was voor een rolstoel en 3 begeleiders. Om 11.15 was de taxi er nog steeds niet, dus uw bedrijf gebeld waar de taxi bleef, er werd geantwoord dat het nog wel even zou duren

de taxi zou om 11.45 komen, ook die taxi kwam niet, dus nog maar een keer gebeld, uiteindelijk kwam de taxi om 12.15, dus 5 kwartier later dan afgesproken, terwijl er op

de website staat dat de vertraging maximaal een kwartier zou zijn. Mijn ouders natuurlijk

helemaal in paniek omdat de rest van de familie al in Katwijk zat te wachten, dus ook even het hotel hiervan op de hoogte gesteld. De rolstoeltaxi zelf had geen lift, maar een oprijbaan

de bestuurster kon niet alleen de rolstoel in de wagen krijgen, mijn vrouw heeft problemen met haar rug, en ik ben zelf volledig arbeidsongeschikt, dus ik kan helemaal niet tillen. Met moeite hebben we de rolstoel in de taxi gekregen. We kwamen dus een uur te laat in Katwijk

aan. We moesten om 16.15 uur weer in Delft zijn omdat de burgemeester zou komen met de plaatselijke pers om mijn ouders te feliciteren met hun 60 jarige huwelijk, dus hadden we bij de boeking ook de terugreis geboekt, dit bleek bij taxi bedrijf xxxxxxx, om er zeker van te zijn dat alles goed zou gaan hebben we gelijk dit bedrijf gebeld, maar het telefoonnummer wat Valys ons had gegeven bleek niet meer te kloppen. Het hotel heeft toen het goede nummer opgezocht, en inderdaad we zouden tegen 15.00 uur opgehaald worden. Omdat we veels te laat in Katwijk waren moesten we de lunch ook worden inkorten. U raad het misschien al maar om 15.15 nog geen taxi, weer zelf het taxi bedrijf xxxxxxx gebeld, maar die hadden van uw bedrijf opgekregen Boulevard 100, en aangezien er niemand was zijn ze toen weggegaan. Voor een nieuwe afspraak moesten we eerst weer Valys bellen, nou die kregen dit bedrijf niet te pakken omdat ze het verkeerde telefoonnr. hadden, wat ik al eerder schreef.

Nadat wij Valys het goede nummer hadden gegeven kreeg we als antwoord dat de taxi pas om 16.30 zou komen. Maar we hadden een afspraak met de Delftse burgemeester om 16.30 uur. Dus toen weer de persoonlijke secretaresse van de burgemeester gebeld of het mogelijk was de afspraak te verzetten. Zij belde ons terug dat dit mogelijk was, maar dan zonder de pers en fotograaf en dan om 17.45 uur. We waren terug in Delft 5 min. voordat de burgemeester kwam. Ik verwijt Valys dan ook grote nalatigheid, mijn ouders zijn ver in de 80 en dachten een leuke 60 jarige bruiloft te hebben. Omdat deze taxirit automatisch wordt afgeschreven zouden we deze wel moeten betalen, waar ik het niet me eens ben.

Een kopie van deze brief wordt ook verstuurd naar de gemeente Delft.

 

Salu2, D.Quijote

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Deze functie is niet bedoeld om uw klacht in te dienen.

 

Deze tekst bij een contactformulier op een website is eigenlijk al veelzeggend genoeg. Kennelijk heeft het klachten "geregend" via de mail.

Een duur 0900 nummer welke je moet bellen voor inlichtingen is ook veelzeggend genoeg. Het is gewoon een uithangbord "maak geen gebruik van deze service".

Gewoon geen gebruik meer maken van dit bedrijf en een mail sturen naar de consumentenbond, Tros radar, en andere consumentenprogramma's. Misschien dat die de draad kunnen oppakken al is het altijd moeilijk met oudere mensen. Die dienen niet zo snel een klacht in.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote probleem achter Valys, aanbesteed aan de goedkoopste vervoerder zonder verder te kijken.

 

Voordat het Valys vervoer aan Connexxion was gegund was het een stuk minder slecht (let op de zin :-))

De techniek achter Valys hoe zo goedkoop mogelijk te rijden, alles in de combinatie zoals het heet. Het liefst d etaxi tot de laatste stoel bezet(en dan het je in een gewone taxi dus ook dat ze gewoon 4 personen er in doen, 3 op de achterbank, zie je het voor je)

Lukt de combinatie niet, of is er bv een andere passagier die dezelfde kant op moet, maar die rit is 1u ofzo later gepland, dan gaan ze dus mooi combineren!

 

Een ander probleem is misschien ook wel dat het door het hele land weer door diverse taxibedrijven wordt uitgevoerd.

 

Ik heb het een tijdje gedaan het Valys vervoer en heb wat meegemaakt aan fouten die worden gemaakt, en dan ik als chauffeur maar proberen de mensen op het gemak te stellen.

(De centrale maar met Valys laten bellen, of met de telefoon van de zaak, zodat zij maar geen belkosten hadden)

 

Het meest trieste voorval wat ik heb meegemaakt is dat door al dat gedoe met combineren ik een mevrouw niet naar de begrafenis van haar zuster heb kunnen brengen. Zij heeft doorgeven aan Valys toen dat ze er op tijd moest zijn omdat het om een begrafenis ging. Valys heeft dit toen nooit doorgegeven aan de centrale waar wij weer de ritten voor reden(de beide centrales zijn altijd vrij fel op dit soort dingen geweest, hier mogen geen fouten worden gemaakt).

Maar het feit was dus dat ik al 2 passagiers in de auto had en ik de mevrouw ophaalde, door de combinatie al te laat.

Vetrekplaats was Emmen en mevrouw moest 35 minuten later in Winschoten zijn. Een tijd die ik met geen fatsoen kon redden.

Mevrouw is thuis gebleven.

Wat voelde ik me *** (vul maar wat in).

Ik ben blij dat ik niet meer in het vervoer zit, door dit soort dingen ging je je plezier in het vak behoorlijk verliezen.

Hetzelfde geld vaak voor het ziekenvervoer, is vaak ook knudde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bellen met Valys gaat met een 0900nmmr TEGEN LOCAAL TARIEF!!!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website lees ik dat het 0900 nummer op een vaste lijn voor een goedkoop tarief te bellen is. Echter op de gsm van mijn tant werd er € 1,30 vermeld. Beetje vaag dus. Of op de kaart van mijn tante staat een ander (nood) nummer. of de telefoonprovider slaat er een slaatje uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkoop en slechte service. Perfect op elkaar afgestemd dacht ik zo smirk

 

Maar wat natuurlijk niet klopt: we zijn er om 17:00, er niet zijn maar wel roepen: we waren er waar was u?

 

Ik ken bv ook bezorgers van pakketjes, die flikkeren een briefje door de deur: dan en dan trof ik u niet thuis. Terwijl je de hele dag thuis hebt gezeten om pakketje op te wachten.

 

Dan denk ik ook: je had er geen zin in, de bus vol, vergeten mee te nemen, expres vergeten mee te nemen.

 

Klopt van geen kant maar gebeurt ook!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar wat natuurlijk niet klopt: we zijn er om 17:00, er niet zijn maar wel roepen: we waren er waar was u?

 

Ze zijn abslouut niet aan de deur geweest en als ze dat wel zouden geweest dan bel je toch even het nummer van de dame: " waar bent u? "

Je weet dat een bejaarde dame van Amsterdam helemaal naar Lelystad moet en je laat haar zo barsten.

 

Hufterig gedrag bah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valys geeft aan de vervoerder door hoe en wat. Ook kun je aangeven dat je 5 minuten voor vertrektijd gebeld wil worden.

De bestuurder van het busje/taxi doet dat echter nooit.

Waarom niet? Connexion is de vervoerder, maar besteedt dat vaak uit aan particuliere taxibedrijven. Die bedrijven geven

dan weer niets door aan hun personeel. Alleen maar afhaaladres en bestemming. Die vreselijk hoge telefoonrekening wordt veroorzaakt door onderlinge tarieven van telecombedrijven, bij gebruik van gsm.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen ouderen hoor. Ook gehandicapten maken gebruik van valys. Ook daar vind je schrijnende gevallen.

Wat me verder opvalt is dat de gebruiker niet meer als klant wordt behandeld. De klant is nl. diegene die het contract afsluit. Dat zou anders moeten lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...