edbe Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 nu we een Dreambox 800 + Full HD LCD tv hebben, zo ik graag nu een dolby surround home cinema set willen gaan aanschaffen. we hebben nu 2 losse tuners, een cd speler met radio/versterker... maar waar moet ik opletten ?? - ik wil tot 450 euro gaan. - moet o.a alle cd en dvd kunnen lezen. - evt. dvd recorder erop. - moet een radio erin zitten, heb gehoord dat je beter 2 losse tuners kunt nemen. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Tonskidutch Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Hoi eDBe, je kunt beter alles als losse componenten kopen vooralsnog zullen er wel aardige compleet geintegreerde setjes zijn die ook recent werden gekocht en de koper ook erg goed bevallen (zoals harleyke) maar het is en blijft een cummulatief pakketje compromissen. overigens als je thuis ook een beetje door ontwikkeld heb je binnenkort helemaal geen dvd-speler nodig en is alles per netwerk een analoge radiotuner is (alleszins bij dvb-s gebruikers) absoluut overbodig een dvd + cd player is gezien de verzameling leuk maar niemand koopt nog dvd's en eigenlijk ook altijd in je thuisPC al aanwezig > maw je kunt beter streamen naar de dm800 dan separaat nog een dvd-player in je setje hebben bovendien is weldra alles met IPtv en IP shoutcasts of podcasts zo danig ingeburgerd in de homePC dat met de juiste spdif out/in audio kaart enkel nog een versterker nodig hebt. chiao (my two cents) The Crying Cowboys Aaron Rux
Appy Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Als je een setje koopt let er dan op dat er dolby prologic II op zit. Dus prologic gewoon en prologic TWEE. Van twee heb je veel plezier want dan werken de surrond [achter] boxen bij een gewoon stereosignaal ook. Er zijn nog wel betere programma*s,DD,DTS.NEO etc maar dan praat je gelijk over een andere prijs.
RobbieT Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 450 euro is niet erg veel. Voor dat geld kan je eigenlijk geen goede losse componenten kopen. Alleen setjes. Of tweedehands losse kwaliteits componenten bij de betere hifi zaken. Als je geen bezwaar hebt tegen tweedehands spullen denk ik dat je dan veel betere spullen voor je geld krijgt. Je kan voor dat geld wel een leuke NAD set tweedehands kopen, AV-receiver en DVD-speler. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Psychosammie Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Voor minder dan 500 koop je al een leuke Denon of Onkyo AV-Receiver. Maar dan moeten er nog minimaal 5 speakers bij. En laten die nu net het belangrijkste zijn. Ik zou zeggen, nog even sparen voordat je iets koopt waar je spijt van krijgt. Ga eens kijken bij die grote audio zaak in Venlo. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast SatMann Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Hopelijk krijg ik het nu niet aan de stock met de mods omdat ik een merk noem, maar ik doe dit om jou te helpen :-) probeer zeker losse componenten te kopen. En de versterker zou ik zeker kiezen als die HDMI input geeft. Want de bv de popcorn kan wma Pro audio uitsturen en dat enkel via HDMI, ook de nieuwe True-HD sound loopt enkel nog over HDMI, ik heb mij in Nederland (jajajaaaaa, veel goedkoper dan in België) een sony STR-DG820 gekocht. 7.1, alle laatste nieuwe sound codex. en dan als speakers harman kardon. greetz
edbe Geplaatst: 3 april 2009 Auteur Geplaatst: 3 april 2009 ik heb na dagen gesurfd en winkels afgelopen en kom tot conclusie dat ik waarschijnlijk een van deze 2 ga nemen : 1) Philips HDR 3810/ HTS 3464 2) Samsung TZ 212 HDD/DVD 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Tonskidutch Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 ho ho ho, dat mag helemaal niet je kunt niet zomaar een besluit nemen. samsung is sterk met veel van hun apparaatski's omdat ze door de beugel genomen veel verdienen aan hun TFT en lcd schermen, die andere ontwikkelingen (dus verbeteringen) financieel toelaten. volgens mij heb je daar een goede keuze gemaakt Philips is een erg raar merk wat mij betreft, die gooien zomaar een nieuw beeldformaat op de markt en dus in de klikko, zoals jaren geleden ook hun DCC chiao met grap aangaande hohh The Crying Cowboys Aaron Rux
columbo Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Jep dat klopt als een bus ik heb ook zo'n auto radio geha(at)d met die DCC troep bij warm weer liep het loopwerk van de TDK tape vast band salade dus voor mij nooit geen Philips meer,ook geen DVD recorder.ik heb nu al enkele jaren een Alpine autoradio met een zeer goed annaloog cassete deck deze werkt bij warm en koud weer perfect , heeft een freq.berijk tot 20000hz die van Philips maar tot 14000hz.Thuis heb ik een Nacamichi 480 cassete deck voor de opnamen . mijn Eindversterker is van Bryston speakers infinity QB
Psychosammie Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Citaat: Nakamichi 480 Zo zeg. Die is nog uit het vorige millennium! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
columbo Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 ja en in zeer goede konditie in 2002 is hij door Transtec volledig electronisch en meganisch afgeregeld en gecontroleerd.2lagers gereingd en capstansnaar vervangen.T.U. presloller assý gereviseerd.ingeregeld op UD/XL11 (sa) MA. en onlangs zelf nog een klein snaartje vervangen.ik was toen €112,61 kwijt aan reparatie,daar je sommige reparaties niet zelf kunt.Dus al met al de moeite waart dit deck koste toen HFL.999.- Guldens en was een aanbieding in 26-09-1981. Ondanks het huidige digitale tijdperk wil ik hem niet missen want MP3 en zo is allemaal gekomprimeerd het geluid word er niet beter op alleen maar slechter .o ja voor de lief hebber nog wat techn.gegevens;bandbreete 20-20.000 hz -20 db gelijk loop afwijking minder als 0.11% piek 0,06% eff. totaal harm.verv.mineder dan 1.0% signaal ruis verh. beter dan 62DB a 400Hz .
winwiz Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Origineel bericht van: columbo ja en in zeer goede konditie in 2002 is hij door Transtec volledig electronisch en meganisch afgeregeld en gecontroleerd.2lagers gereingd en capstansnaar vervangen.T.U. presloller assý gereviseerd.ingeregeld op UD/XL11 (sa) MA. en onlangs zelf nog een klein snaartje vervangen.ik was toen €112,61 kwijt aan reparatie,daar je sommige reparaties niet zelf kunt.Dus al met al de moeite waart dit deck koste toen HFL.999.- Guldens en was een aanbieding in 26-09-1981. Ondanks het huidige digitale tijdperk wil ik hem niet missen want MP3 en zo is allemaal gekomprimeerd het geluid word er niet beter op alleen maar slechter .o ja voor de lief hebber nog wat techn.gegevens;bandbreete 20-20.000 hz -20 db gelijk loop afwijking minder als 0.11% piek 0,06% eff. totaal harm.verv.mineder dan 1.0% signaal ruis verh. beter dan 62DB a 400Hz . Ik begrijp dat je trots bent op je 480. Ik heb er ook een gehad alleen een iets ander type (700 ZXE) en die kostte een zeer behoorlijke rib uit mijn lijf en uiteraard een 3 kopper ipv een 2 kopper. Ik heb ook (nog steeds) een Alpine AL80 (ook 3 kopper) die mechanisch duidelijk minder maar op gehoor bijna net zo goed was, uiteraard wel afgeregeld op de tape (gemeten tot 22khz met ferrochrome +/- 3db bij -20 db) Een goeie mp3 (320kbit) kan echter bovenstaande machines moeiteloos verslaan bij gebruik van een o.a. een goede geluidskaart met goeie dacs. Nog beter zijn flac bestanden, deze zijn lossless en niet van het origineel te onderscheiden. We mogen zeer dure professionele machines niet vergelijken met een geluidskaartje van €50 - €100 Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Snoopy Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Citaat: Ik heb ook (nog steeds) een Alpine AL80 (ook 3 kopper) die mechanisch duidelijk minder maar op gehoor bijna net zo goed was, uiteraard wel afgeregeld op de tape (gemeten tot 22khz met ferrochrome +/- 3db bij -20 db) Ha, oude tijden. De toongenerator staat nog op zolder .... Heel wat Naka's afgesteld op 3 bandsoorten in die tijd !
winwiz Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Origineel bericht van: Snoopy Citaat: Ik heb ook (nog steeds) een Alpine AL80 (ook 3 kopper) die mechanisch duidelijk minder maar op gehoor bijna net zo goed was, uiteraard wel afgeregeld op de tape (gemeten tot 22khz met ferrochrome +/- 3db bij -20 db) Ha, oude tijden. De toongenerator staat nog op zolder .... Heel wat Naka's afgesteld op 3 bandsoorten in die tijd ! Yep en de scoop staat er naast Je was tenminste wel bézig met geluid.... Wat een gedoe soms... max 45 minuten en de band weer omdraaien (C120 was echt een nono) of je moest autoreverse hebben natuurlijk. Hoewel ik ook wel erg gehecht was aan mijn Akai GX 747 tapedeck; wat een dijk van een machine. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Grappig dat jullie zo enthousiast zijn. Ik heb me altijd mateloos lopen irriteren aan het gespetter van grammofoonplaten, en aan cassettedecks ben ik al helemaal nooit begonnen. Er zat altijd een hoorbare ruis in de bandjes. De CD vond ik wel een vooruitgang hoewel we qua geluidkwaliteit altijd bedonderd zijn door platenmaatschappijen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten