Ga naar inhoud

Canal + (Le Bouquet) naar Viaccess 4.0

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De zenders van het Franse Canal+ en Canal+ Le Bouquet (dus niet Canalsat) gaan overschakelen naar Viaccess 4.0. Nieuwe kaarten zouden al van dit type zijn.

De 3.0 versie is niet gekraakt, maar de 4.0 zou geen cardsharing meer toelaten, vandaar de invoer ervan, reeds gestart bij SRG trouwens.

Bron: dit artikel op satmag.fr

" Si l'on en croit le site kingofsat.net, les chaines Canal+ (ou canal plus le bouquet) sont désormais cryptées en Viaccess 4. Les nouveau abonnés recevront une carte VIA 4.0 qui a la particularité de ne pas permettre le partage sur le réseau.

Toujours inviolé à ce jour, le Viaccess 3.0 souffre du partage, appelé CardSharing, un procédé utilisé par des récepteurs numériques tournant sous linux, comme les Dreambox, qui connectés sur internet, envoient les codes à tous les autres terminaux reliés aussi sur la toile.

C'est le bouquet suisse SSR SRG qui a ouvert les hostilités en envoyant à ces abonnés cette nouvelle carte Via 4.0. A ce jour aucun récepteur pirate ne parvient à la partager mais rien ne dit qu'il en demeurera ainsi indéfiniment."

Greets

Geplaatst:

Ik heb zopas 2 nieuwe SRG kaarten ontvangen. Er staat wel Viacess op, maar ik weet niet of het Viacess 3 of 4 is. Het sharen is geen probleem...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Geplaatst:

Misschien zij alle anti-share toepassingen nog niet actief.

Greets

Geplaatst:

elke provider die op dit moment nieuwe kaarten op de markt brengt ,heeft nog geen enkele beveiligde toepassing gebruikt.

Dit gebeurd pas als alle kaarten zijn uitgedeeld aan hun klanten.

Dus niemand weet wat we kunnen verwachten

Geplaatst:
Origineel bericht van: chukky2
elke provider die op dit moment nieuwe kaarten op de markt brengt ,heeft nog geen enkele beveiligde toepassing gebruikt.

Mag ik vragen waar jij die wijsheid vandaan haalt? Ik vind het wel raar dat een provider zoals bvb. Telesat die meteen in seca3 zijn gestart dan meteen de beveiliging niet aanzetten.

SRG heeft ook aangekondigd een anti share kaart op de markt gebracht te hebben. Afwachtten maar...
Geplaatst:
Origineel bericht van: stefke

Mag ik vragen waar jij die wijsheid vandaan haalt? Ik vind het wel raar dat een provider zoals bvb. Telesat die meteen in seca3 zijn gestart dan meteen de beveiliging niet aanzetten.

SRG heeft ook aangekondigd een anti share kaart op de markt gebracht te hebben. Afwachtten maar...

kijk vandaag dan maar eens bij .........magazine
staat een uitgebreide info over cardcharen
Geplaatst:

Tja afwachtten zeker. Geen harde feiten nochtans, er wordt verwacht... er wordt aangenomen... Canal+ gebruikt al meer dan een jaar seca3. Ik begrijp dan wel niet waar ze op wachtten.

Grtz

Geplaatst:

de providers kunen niet beveiling sneller veranderen anders valen ook hun eigen officieel decoders ook uit omdat procesoren niet aan kunen van hun decoders, sky kan niet verkopen dat hun betalen klanten niet meer kunen kijken . er komt voor elke probleem weer oplosing ook voordit . groeten dj

Geplaatst:

Of kijk hier http://www.***ongewenste_link***.net/index.php?option=com_content&task=view&id=5160&Itemid=1

Origineel bericht van: stefke

kijk vandaag dan maar eens bij .........magazine

staat een uitgebreide info over cardcharen

AZbox elite HD,Wavefrontier T-90 28,2°o-26,0°o-23,5°o-19,2°o-16°o-13°o-10°o-9°o-7°o4,8°o-0,8°w-4°w-5°w-8°w-12,5°w Nu ook Ziggo

DM800HD dream elite,Triax 110cm draaibaar van 28 oost tot 30 west.

Geplaatst:

Carshare is gebaseerd op de McComack hack. Deze is simpelweg niet te hacken (bewezen methode). Wat uiteraard wel kan zijn methoden om het lastiger te maken c.q. te beperken. Beperk je te veel dan krijgen normale abonnees er lost van (in een DVR of met een ECM counter als iemand veel zapt), dus er moet altijd een bepaald venster zijn die "beperkte" cardshare altijd mogelijk zal maken. In de praktijk komt het er op neer dat als je in een netwerk voor elk kanaal 1 kaart hebt dat het cardsharen gewoon altijd zal blijven werken.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen