maja Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 Ik schreef al dat ik van een natuurlijke vijver hou en daar passen geen koi's in. Overigens ik heb geen goudvissen. Mij gaat het om het natuurlijke evenwicht in de vijver. Geen pomp niks van dat alles. Het water is kraakhelder. Voeren doe ik ook niet. Ik heb nog geen vissen gezien die dood gingen van de honger. Op deze manier zijn ze wel beter beschermt tegen een reiger.
Tonskidutch Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Maja, er was een heel geinig programma enkele dagen geleden over het rijger opvang centrum op TV daar zag je dat rijgers gewoon weg staan te wachten totdat oma uit haar voordeur komt en het voer hapklaar aanbiedt met diverse omwegen van vangen en uitzetten in de polders ver weg van Amsterdam komt dat beest "slim als die is" gewoon weer aan tafel. je kunt er niks aan doen als er geen natuurlijke vijanden zijn mens als vijand: tja de mens mag een beschermde soort jagen en of doden. dus pech gewoon aanvullen met nieuwe vissen die vijver dus. chiao A Forest The Cure
theparasol Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Hier, dan kan iedereen zien dat zo'n reiger ook wat grotere vissen niet rustig laat zwemmen: Kortom: de vijver gaat leeg en meneer/mevrouw komt terug als er weer vers voer aanwezig is Ik had jullie graag getrakteerd op een radiofragment van Harm oet Riessen genaamd "De Reiger" Helaas heb ik hem niet digitaal 123 voorhanden
Con Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Topfilm. Ooit, ik zeg zo'n 30 jaar geleden zat ik te vissen aan de Kromme Rijn bij Rhijnauwen in Bunnik. Komt een reiger naast me staan (ik ben een zéér passief iemand met vissen, lees bewegingsloos) en die reiger wacht totdat ik een voorn had gevangen van, een centimeter of 14, in één hap weg. En dan gewoon wachten tot de volgende, onvermoeibaar. Dit ging zo 3 keer door. Een lust om zo dicht bij de natuur te zijn. Wat ik ook heel aardig aan reigers vind dat ze zo goed kunnen uiten met koude . . . . (denk ik dan maar). Als ze met hun kraag helemaal opzitten met hun kop erin. Alsof ze barsten van de kou. Echt sneaky maar vooral mooie vogels, top. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
looney2 Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Gelukkig is het "maar" een goudwinde. Met een koi zal de eigenaar niet zo passief hebben gefilmd,mag ik aan nemen. Of het moet leed vermaak zijn, en de vijver is van zijn buurman Als de reiger bij mijn koi langs komt, ren ik altijd met de buks naar buiten en roep heel hard: PANG PANG scheer je weg nare vogel. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
theparasol Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Ik heb ooit eens aan kanaal Almelo-Nordhorn een reiger een paling zien verschalken. Daar had het wel moeite mee, de paling vocht voor zijn leven maar de reiger won het uiteindelijk toch!
Con Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Origineel bericht van: looney2 Gelukkig is het "maar" een goudwinde. . . . Je zal als eigenaar maar een waanzinnige "natte" relatie hebben met je goudwinde. Dan kost zo'n "breuk" meer als dat je "lief" is (gniffel). HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Hier toch gevonden... De Reiger Radio Fragment
Lambik61 Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 In Artis hebben ze een goede oplossing om te voorkomen dat de reigers de vis opeten. zie filmpje: CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Gast Agent Mike Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Origineel bericht van: maja Ik denk dat ik het maar gewoon bij het oude houdt. Ik wil de vijver zo natuurlijk mogelijk houden. natuurlijk? natuur: reigers eten vissen.. dat is zo natuurlijk mogelijk.
gerrit B Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 nee, Natuurlijk is dat zo'n beest aan de kant van een sloot staat en daar een vis vangt, of gewoon op jacht gaat naar muizen en mollen ed. Het is dus onnatuurlijk dat hij aan mijn vijver staat te vissen midden in de woonwijk. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen