Ptje Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Ik heb een Echo 7000 gehad, ik vond dat het verschrikkelijke tuner. Wel had ie 1 optie, die ik bij dream eigenlijk een beetje mis. Ik heb mijn tv code in de afstandbediening gezet, dat werkt prima. Bij echostar, kon je daarna door in geloof volume en de device toets tegelijk in te drukken. De volume regeling van de tv, onderbrengen onder dezelfde knoppen, maar dan terwijl hij in de stand dream staat. Een Philips heeft die functie in het geval van een grijze afstandbediening standaard ook zo. Is zoiets ook voor de dream te maken ?
kapoentje Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Op zijn engels heet dit "Volume Punch Through" 1 Druk op SHIFT en houd vast totdat het rode licht 2 keer knippert. 2 Druk in 9 9 3 3 Druk op de TV knop, de TV knop zal 2 keer rood knipperen. Uitschakelen, 1 Druk op SHIFT en houd vast totdat het rode licht 2 keer knippert. 2 Druk in 9 9 3 3 Druk op de Volume + knop, de SAT knop zal 4 keer rood knipperen. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/925035/TV_geluidsvolume_regelen_met_d#Post925035
boaz Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Kan inderdaad, overigens kun je 't geluid ook via je box regelen. Heet volume punch through oid. Enige nadeel is dat de volume toets normaal een teletekst functie heeft. AB in dream mode shift vasthouden tot 2x knipperen 9 9 3 TV knop indrukken, knippert 2x Uitschakelen shift vasthouden tot 2x knipper 9 9 3 volume +, de sat knop zal 4x knipperen. De volumetoets regelt nu je TV mits deze dat ook al kan in TV stand, anders eerst goede code voor TV invoeren. Moest even zoeken, dat gecastreerde haantje was de voorste. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Ptje Geplaatst: 29 maart 2009 Auteur Geplaatst: 29 maart 2009 Werkt helemaal super. Is dit ook mogelijk voor de standby knop ? Of wil ik nu teveel op een avond Ik heb ook de link bekeken. Daar word het ook gevraagt, maar helaas niet beantwoord. Iemand nu ideeen ?
Schats Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Heren, Ik zie dit staan en dit zou echt een goede optie zijn voor mijn DM800PVR en mijn pana 42PZ80E plasma scherm. Echter ik krijg het niet voor elkaar, ik heb het reeds een aantal keer geprobeerd maar het lukt niet, mijn pana scherm is ingsteld onder mijn TV knop en dit werkt perfect...... Wat doe ik verkeerd? alvast bedankt voor de info. VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Ptje Geplaatst: 31 maart 2009 Auteur Geplaatst: 31 maart 2009 Als je de handelingen correct uitvoerd, moet het werken. Ik het het op mijn 7025+ en 600 ingesteld. De instelling word eigenlijk ook in de afstandbediening gedaan en niet in de tuner. De afstandbediening is van jou hetzelfde.
Schats Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Ja, ik had het voor elkaar maar niet op de manier zoals beschrevn: eerst dream drukken, shift inhouden, TV drukken, volume + drukken, nu blinkt het lampje 4 keer en werkt het wel. Wel een ideale optie, thnx all..... VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen