Ga naar inhoud

[DM7025+] geen beeld van tweede tuner op DM7025+

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb vrijdag een 7025+ gekocht, maar kan de tweede tuner niet aan het werk krijgen. als ik 1 kanaal opneem, gaan alle andere op zwart, alleen die op de zelfde transponder blijft blijkbaar in beeld. Ik heb zo'n beetje alle instellingen geprobeert = geen resultaat. ik heb een twin lnb met 2 kabels naar de twin tuner. allebei afgesteld op astra 19.2. Ci-mod = Aston dual cam 2.or14 versie 2.18T

Geplaatst:

Je moet er een image opzetten van bijvoorbeeld PLi, Milo of wat anders naar keuze, zorgen dat je CCcam erop hebt en dan de kaart in de interne kaartlezers (met de chip naar onderen).

Dus niet in je Aston module, die kan je beter in de kast leggen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

ik heb milo gedownload op de pc en nu? ik heb wel het programma dreamboxedit, moet ik het daar mee over zetten?

Met de kaart in de interne reader krijg ik op dit moment helemaal geen beeld.

Geplaatst:

Dreamboxedit is voor de zenderlijsten bewerken en opslaan. Om een image te flashen gebruik ik Dreamup (op te laden via de DMM site). Je hebt naast de ethernet verbinding met je dreambox ook een nulmodemkabel nodig tussen je PC en de dreambox, en dat houdt in dat je pc een 9-polige seriele poort (COMPOORT) moet hebben.

Hoe je moet flashen staat ook op de DMM site, daar gaat men dan uit van het originele image, maar daarvoor in de plaats gebruik je dan het image bestand (extension NFI) van het alternatieve image.

Altijd makkelijk als je er iemand bij kunt halen die het je een keertje voor kan doen, want het flashen is niet zonder risico.

Overigens kun je cccam (deze maakt de kaartlezer bruikbaar) ook zonder alternatieve image wel gangs krijgen, beschrijvingen vind je hier op het forum wel.

Geplaatst:

Een nulmodemkabel en een compoort heb ik wel, maar ik had verwacht dat dit allemaal net ff wat makkelijker ging.

ik heb een arion 9300 gehad(moederboard kapot) en hierop was had een fluitje van een kwartje. Wat ik wil moet toch makkelijker gaan met een twintuner, waarom zitten er dan twee in?

Geplaatst:

Alles geflashed. PLi erop. maar nog steeds geen 2de zender (1 opnemen, 2de kijken) voorkeur voor a of b tuner geven helpt ook niet. Iemand nog een idee?

Geplaatst:

Heb je nu die aston eruit gehaald een cccam geinstalleerd?

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:

Aangezien je intussen weet hoe je moet flashen - zet er MiLo op, en dan heb je gewoon meteen beeld op de NL zenders met je kaart. CCcam zit ingebouwd, hoef je niets voor te doen.

De Aston verkopen ofzo, de dreambox heeft er niet veel aan.

Geplaatst:

Ontzettend bedankt MILo. Alles werkt in 1, ja in 1 keer. helemaal top. zeker 6 kanalen opnemen en een 7de kijken(niet dat dat veel voorkomt,maar toch!!!) laughlaughlaugh

trouwens iedereen bedankt voor jullie hulp. Ben een hoop wijzer geworden. laugh

Kan ik nog iemand blij maken met 2 Arion AB. gratis af te halen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen