duc748 Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 hallo. wat is het beste voor een CCcam server. het is alleen bedoeld voor CCcam server meer niet. dank u voor alle info
Frissie Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Ubuntu is op debian gebaseerd. Maak je keus ... Zelf heb ik liever debian ... mar is persoonlijk
duc748 Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 dank u. waarom heb jij dan debian.? en het verschil van MB van de installatie? ik ga een 4GB CF kaartjes gebruiken.
Frissie Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Debian werk ik al jaren mee. Verder is het smaak, voorkeur etc. etc. Ik gebruik altijd de netsetup (kleine iso file-153 mb) Lekker klein en makkelijk te configureren.
dream-on Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Origineel bericht van: Dennis Spoelstra Debian, Ik gebruik altijd de netsetup (kleine iso file-153 mb) Lekker klein en makkelijk te configureren. hoe kan ik dit doen? ik heb namelijk een thin client ter beschikking zonder cd drive. via usb lukt me niet, dus ik wil het nu via mijn netwerk doen. grts. Vu duo2 met pli
dream-on Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 @dennis, die debian krijg ik die op een 512mb flash geinstalleerd? het probleem is: ik heb hier een amd thin client met 512ram en 512mb flash zonder cd. Met "unetbootini" (usb booter) heb ik al geprobeerd om de ubuntu server te installeren maar die blijft om een cd rom vragen. Nu wil ik hem laten booten via mijn LAN netwerk. maar weet niet hoe, of heb je een andere oplossing? Vu duo2 met pli
Gast wiri Geplaatst: 2 mei 2009 Geplaatst: 2 mei 2009 boot vanaf netwerk heb je een pxe server nodig. Google moet je kunnen helpen om op een andere PC in je netwerk - windows of linux - 1 te installeren. Op deze PXE server moetje dan de juiste files neerzetten. tevens zul je een aantal wijzigingen in je dhcp server moeten aanbrengen. Niet bepaalt eenvoudige kost indien nooit eerder gedaan. Indien USB stick niet werkt zou je natuurlijk een CD/DVD speler via USB kunnen aansluiten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen