Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: MR_B
Helaas geen radio boeketten meer op enigma 1 en enigma2 met de jade 2

?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

• Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
Helaas geen radio boeketten meer op enigma 1 en enigma2 met de jade 2

?

Het lag aan mijn zenderlijst. excuses.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje

KILLED BY signal 11
=segfault

deze dient door dmm opgelost te worden in drivers etc, dit is niet in software op te lossen...
aub aan hun melden!

segfault = segmentation fault, is vergelijkbaar met de "this application performed an illegal operation and needs to close" van windows.

Het betekent dat een programma een stuk (meestal) geheugen geprobeerd heeft aan te spreken waar het geen toegang toe heeft. Héél zelden wordt het veroorzaakt door een hardwareprobleem (oververhitting van de cpu bijvoorbeeld) of door een driver probleem (memoryh corruption), maar bijna altijd is gewoon een fout in de applicatie.

Mijn ervaring is dat segfaults van enigma meestal veroorzaakt worden door bugs in plugins. De plugins draaien in dezelfde memory space als enigma, waardoor het lijkt dat enigma de schuldige is. Enigma wordt dan ook daarom gekilled door de linux kernel.

In principe kan het natuurlijk ook nog gewoon een bug in enigma zelf zijn. Hier zou de backtrace opheldering kunnen geven. Ik zet mijn geld in op een plugin ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Hallo,

Sinds vrijdag heb ik deze image op mijn DM8000 geïnstalleerd. Werk prima. Ik heb 1 probleem. De USB stick krijg ik niet goed werkend. Hij wordt wel herkend en gemount. Ik zie dat er automatisch folders worden aangemaakt (usr enz) op de stick. Als ik nu bijvoorbeeld de plicons wil installeren gebeurd er helemaal niets. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

De box start sinds er een usb stick aanhangt wel enorm traag op. Het duurt soms 5 minuten voordat deze is doorgestart.

Is het overigens mogelijk om de grafische EPG onder de rode knop of onder andere knop te zetten zodat je deze in een handeling kan opvragen?

Alvast bedankt.

Groeten,

Stef

Geplaatst:

Ik heb de image ook geinstalleerd.

Ik heb mijn EMP switch volgens de instellingen die EMP zelf aanbeveelt ingesteld en het werkt nu goed op PLi.

De avalon HD skin is ook zeer mooi. Ik zou deze als standaard nemen. Perfect!!

Verder had ik nog een vraagje, hoe krijg ik zapstream werkend op enigma2

Groetjes

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Hebben meer mensen problemen met de plugin:IMDB.

Voorheen leek ie goed te werken,maar nu met de nieuwe image werkt ie niet meer goed.Kan vaak geen film vinden en selecteren kan ook niet meer.Kan het aan de skin liggen?

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Geplaatst:

Bij mij werkt hij nu voor het eerst ook goed in multiboot (met de laatste Oozoon in Flash)!

Complimenten voor het Pli Team

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:

Er is een probleem met opgenomen programma's op een hard disk icm een DM7025+. Als ik een programma opneem via de timer functie en dan tijdens de opname de DM7025+ aanzet en naar zenders kijk. En later de opname wilt zien vanaf de hard disk. Dan krijg ik zwart beeld. Dit is op te lossen via een reboot van de dreambox of de Enigma2. Heeft iemand daar ook last van?

Geplaatst:
Origineel bericht van: cosmos
Werkt het formateren van de interne harddisk nu goed in de DM800? Vorige Image kreeg ik een crash als ik de HDD wilde formateren.

op de 7025 wordt een nieuwe HDD helemaal niet geformateerd.
Ook worden de mappen movie en lost+found niet aangemaakt.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:
Origineel bericht van: cosmos
Werkt het formateren van de interne harddisk nu goed in de DM800? Vorige Image kreeg ik een crash als ik de HDD wilde formateren.

op de 7025 wordt een nieuwe HDD helemaal niet geformateerd.
Ook worden de mappen movie en lost+found niet aangemaakt.

bedankt voor het melden...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen