Ga naar inhoud


dvb-s in nederland op kassa???


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Beste Felix Meurders

 

Niet dat ik elke uitzending van Kassa zie en of gekeken heb maar op een soortgelijk consumenten programma (Radar) waar Ziggo al bezocht werd is het volgens mij eens tijd dat je bij CanalDigitaal binnen loopt en enkele vragen stelt.

 

In het verleden heb je al vaker vergelijkingen en relevante programma's over onder andere Canal Digitaal gemodereerd maar de laatste weken geeft deze paytv provider toch echt aanleiding voor kritiek en een PUBLIEKE koude douche.

 

Wat is er sinds december aan de hand?

 

je weet dat dergelijke abonnement diensten van de paytv provider enkel met een duur betaalde smartcard kan werken die je in een dvb-s receiver kunt plaatsen.

 

je weet ook dat er dan een heel ingewikkelde klanten registratie en administratie doorlopen moet worden, waarom is eigenlijk ook al een thema apart. (registratie, adresgegevens en openen van die dure smartcard is pure logistiek)

 

echter om een klantbinding af te dwingen via de satelliethandelaren moet je ofwel een veel te dure goedgekeurde dvb-s receiver ofwel een dure goedgekeurde gecertificeerde CI-module te gebruiken in een dvb-s CI-receiver

 

Op zich is dat al een thema op zich. (waarom niet in elke hardware?)

 

Er zijn extreem veel combinaties te bedenken inzake hardware en abonnement met kaart en/of CI module echter hetgeen de abonnee met normaal werkende hardware stoort is het volgende:

 

1) men heeft een kaartwissel (smartcard) van mediaguard 2 naar mediaguard 3 bedongen zonder heldere en duidelijke uitleg:

het zou veiliger zijn, voor wie?

2) men heeft die smartcards zonder nadere uitleg vervangen en toegestuurd aan de abonnees met nieuwe serienummers die klaarblijkelijk niet correct zijn geadresseerd!

3) men heeft tegelijk de kosten van het pakket en de additionele services drastisch verhoogd (met zelfs tot 4x betreffende de additionele services in vergelijking tot 2008 voor het settopbox pakket)

4) men heeft een ondoorzichtige methode van activatie voor de vervangende kaarten en daarna een onmogelijke direkte heractivatie (wegens 2) ) van die nieuwe kaarten met een ander serienummer veroorzaakt.

 

5) bij menigeen is de kaart na initiele ontvangst en toepassing "op zwart gegaan" dus geen beeld meer op je eigen duur betaalde CanalDigitaal pakket.

 

(onderdeel van de website is tijdelijk zelfs geweest dat je enkel die de nieuwe mediaguard 3 smartcard alsnog kunt heractiveren door de support helpdesk te bellen, een heractivatie te pogen op de CanalDigitaal website of door een SMS te sturen met je kaartnummer en alle drie dus met extra kosten gemoeid)

 

Dus vooral wegens 2) 4) en 5) betaal je dik er boven op

 

vooral de prijsstijgingen vanaf 2009 (+ de aangekondigde extra stijging der kosten per 5/2009) en de nu al veroorzaakte kosten wegens de pogingen je nieuwe opgedrongen smartcard aan de praat te krijgen lijkt voor de argeloze consument een echte terugbetaal actie te zijn voor de wens van CanalDigitaal haar smartcards te wisselen.

 

met andere woorden wij gebruikers betalen ongehoord hoge servicekosten en worden middels het instrument heractiveren van niet werkende kaarten gedurende meerdere dagen uitgelokt nog meer geld aan canal digitaal te schenken om beeld te mogen ontvangen op een dienst die reeds betaald is.

 

indien ik een dienst al betaald heb moet ik toch niet ook nog betalen voor de kaartwissel en heractivatie van die kaart

 

ik zou toch eigenlijk geld moeten krijgen wegens het aantal dagen dat mijn nieuwe kaart inactief was?

 

alle vernieuwingen die deze Paytv provider CanalDigitaal aanbiedt zouden afgestemd moeten zijn op de behoefte en/of de wensen van haar abonnees

zijn nu de abonnees de drijfveer van dit bedrijf of de managers

 

dus openheid van zaken lijkt mij het aller belangijkste om extra en/of nieuwe kosten te verantwoorden

 

Felix, kun jij niet eens die "bende" aanpakken in je progamma; "Kassa"?

 

chiao

Tonskidutch

 

 

 

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik mag toch hopen dat felix wat doet met deze fantastiche uiteenzetting.

Ik neem aan dat als je antwoord krijgt wij dat van je horen.

Een goed initiatief.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd. Weet niet of Felix daar nog welkom is, zover ik weet spookt hij ook allerlei dingen met zijn dreambox uit die god verboden heeft.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan een iets belegen maar aangepaste versie die de deur uit is:

 

Beste Felix Meurders,

 

Niet dat ik elke uitzending van Kassa zie en of gekeken heb maar op een soortgelijk consumenten programma (Radar) waar Ziggo al eens bezocht werd met als resultaat een verbluffende inkijk in de onmacht van een helpdesk is het volgens mij eens tijd dat je bij CanalDIGITAAL binnen loopt en enkele vragen stelt.

In het verleden heb je al vaker vergelijkingen en relevante programma's over onder andere Canal Digitaal gemodereerd maar de laatste weken geeft deze Paytv provider toch echt aanleiding voor kritiek en een PUBLIEKE koude douche.

 

Wat is er sinds december aan de hand?

 

je weet dat dergelijke abonnement-diensten van de Paytv provider CanalDIGITAAL enkel met een duur betaalde smartcard kan werken die je in een dvb-s receiver kunt plaatsen.

 

 

hier staat in het bericht een afbeelding van de nieuwe cds kaart

 

 

je weet wellicht ook dat er dan een heel ingewikkelde klanten registratie en administratie doorlopen moet worden, waarom dat alles zo moeilijk is kan men eigenlijk ook al een thema apart zien dat hier niet behandeld hoeft te worden.

(registratie, adresgegevens en open schakelen, “activeren” van die dure smartcard is pure logistiek)

 

Echter om een klant binding af te dwingen via de satelliet handelaren moet je ofwel een veel te dure goedgekeurde dvb-s receiver ofwel een dure goedgekeurde gecertificeerde CI-module te gebruiken in een dvb-s CI-receiver

 

Op zich is dat ook al een thema dat op zich staand zou kunnen worden behandeld, maar ook dat wil ik hier niet onder de aandacht brengen. (waarom niet in elke hardware? Die eigenlijk op internationale normen baseert)

 

Er zijn extreem veel combinaties te bedenken inzake hardware en abonnement met kaart en/of CI module echter hetgeen de abonnee met normaal werkende hardware stoort is het volgende:

 

1) men heeft een kaart wissel (smartcard) van mediaguard 2 naar mediaguard 3 binnen CanalDIGITAAL bedongen zonder heldere en duidelijke uitleg:

enkel dat het zou veiliger zijn, voor wie is de klant niet bekent?

( de klant weet er niks over + heeft principieel alleen problemen met dat wijzigen )

 

2) men heeft die smartcards zonder nadere uitleg vervangen en toegestuurd aan de abonnees met nieuwe serienummers die klaarblijkelijk niet altijd correct zijn geadresseerd!

( waarom moet je een kompleet en bekende database met klantgegevens door middel van het toedoen van de klant actualiseren? Dat zou niet hoeven hebben plaatsvinden, indien CanalDIGITAAL haar zaken op orde had )

 

3) men heeft tegelijk de kosten van het pakket SetTopBox en de additionele diensten drastisch verhoogd

(met zelfs tot 4,5 x betreffende de additionele diensten in vergelijking tot 2008 voor het settopbox pakket <> oorspronkelijk 19,95/jaar vanaf 2-2009 59,95/jaar en aangekondigd per 5-2009 69,95/jaar)

 

4) men heeft nu een extreem ondoorzichtige methode van (her)activatie voor de vervangende kaarten en daarna meestal een onmogelijke direkte heractivatie (wegens 2) ) van die nieuwe kaarten met een ander serienummer veroorzaakt.

( het zou toch niet nodig hoeven zijn te bellen, te sms'sen, te heractiveren via internet omdat alle klantgegevens en dus oude alsook nieuwe kaartnummers bekend waren )

 

5) bij menigeen is de kaart meteen na initiele ontvangst en toepassing "op zwart gegaan" dus geen beeld meer op je eigen duur betaalde CanalDigitaal pakket en bij enkelen na ongeveer een maand was er geen beeld meer.

( de klant zou geen andere aanleiding kunnen vinden dan grove fouten bij de administratie van de provider of moedwillig mensen nodigen tot actie en dus daarbij behorende kosten maken <> aan CanalDIGITAAL )

 

En waar leidt dat toe?

Tot oneigenlijke kosten bovenop al absurde prijsstijgingen.

 

Je kunt je afvragen of mijn relaas klopt!

De hoeveelheid (her)activaties en of telefonische klachten daarover is bij CanalDIGITAAL bekent en zou ook volledig openbaar moeten zijn voor klanten en concurentie als deze eerlijke provider zijn klanten inzicht wil geven in al haar diensten en dus ook probleem oplossingen.

DIT LAATSE ONTBREEKT

 

Op de website is ook nog eens recent van gedaante verandert en er wordt tijdelijk zelfs het advies gegeven: dat je enkel die de nieuwe mediaguard 3 smartcard alsnog kunt heractiveren door de support helpdesk te bellen, een activatie te pogen op de CanalDigitaal website, of door een SMS te sturen met je kaartnummer.

 

En alle drie de acties zijn dus met extra kosten gemoeid.

Als ze fouten zouden hebben gemaakt zou men geen kosten in rekening mogen brengen.

Wie laat zien en toont aan dat er fouten gemaakt zijn?

 

Dus vooral wegens 2) 4) en 5) betaal je dik er boven op

 

Vooral de prijsstijgingen vanaf 2009 (+ de aangekondigde extra stijging der kosten per 5/2009) en de nu al veroorzaakte kosten wegens de onnodige pogingen je nieuwe opgedrongen smartcard aan de praat te krijgen lijkt voor de argeloze consument een echte terugbetaal actie te zijn voor de wens van CanalDigitaal haar smartcards te wisselen en “veiliger” te maken.

 

Met andere woorden wij gebruikers betalen ongehoord hoge nieuwe servicekosten en worden middels het instrument heractiveren van niet werkende kaarten gedurende meerdere dagen uitgelokt om nog meer geld aan CanalDIGITAAL te schenken om beeld te mogen ontvangen op een dienst die reeds betaald is.

 

Indien ik een dienst al betaald heb moet ik toch niet ook nog betalen voor de kaartwissel en heractivatie van die kaart zijdens de provider?

 

ik zou gezien de ellende en sorus toch eigenlijk geld moeten krijgen wegens het aantal dagen dat mijn nieuwe kaart inactief was?

 

Alle vernieuwingen die deze Paytv provider CanalDigitaal aanbiedt zouden afgestemd moeten zijn op de behoefte en/of de wensen van haar abonnees. Er is geen enkele vraag daarover aan ons gesteld.

Zijn nu de abonnees de drijfveer van dit bedrijf of zijn dat de managers met euro's op de ogen gedrukt?

 

Dus openheid van zaken lijkt mij het aller belangrijkste om extra en/of nieuwe kosten te verantwoorden.

De Klant wil niet elk jaar meer betalen als er aan de basis dienst geen verbetering wordt toegevoegd alsook als er aan de additionele diensten onterecht geld wordt verdiend door alle kosten af te wentelen op de klant.

 

De verbeteringen zouden we in pakket onderdelen kunnen terugvinden, echter die zijn schaars.

Is Hdtv een verbetering als het een separaat betaalde extra is?

Is er duidelijke verbetering inzake EPG?

(we zien nog steeds geen gelijkwaardige EPG als op publieke vrije omroepen uit bijvoorbeeld Duitsland met de standaard DVB-s conforme EPG in het satellietsignaal)

Is er duidelijke verbetering inzake audio keuzes zoals DTS/AC3?

Is er duidelijke verbetering inzake beeld resolutie en compressie?

Is er duidelijke verbetering inzake uitbreiding van het zenderpakket?

Waarom is Film 1.3 nog steeds enkel vanaf 19:00 uur beschikbaar?

 

Ik heb veel vragen en kritiek, maar elke brief en of mail aan CanalDIGITAAL is onbeantwoord gebleven, enkel pakket uitbreiding wordt bevestigd, ja amme hoela, dat kan men begrijpen.

 

 

Felix, kun jij niet eens die "bende" aanpakken in je progamma; "Kassa"?

(aan de moderator van Kassa en oud HSCM-lid)

 

chiao

Tonskidutch

 

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

Is er duidelijke verbetering inzake audio keuzes zoals DTS/AC3?
Is er duidelijke verbetering inzake beeld resolutie en compressie?
Is er duidelijke verbetering inzake uitbreiding van het zenderpakket?

Ik weet niet of deze vragen zin hebben.

Origineel bericht van: Tonskidutch

Waarom is Film 1.3 nog steeds enkel vanaf 19:00 uur beschikbaar?

Omdat Film1Sport1 niet meer tijd wil huren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Ik weet niet of deze vragen zin hebben.

Origineel bericht van: Tonskidutch

Waarom is Film 1.3 nog steeds enkel vanaf 19:00 uur beschikbaar?

Omdat Film1Sport1 niet meer tijd wil huren.


wel dat is absoluut onduidelijk en niet vergelijkbaar met digitale kabel pakketten waarin de zender film 1.3 24 uur per dag te ontvangenis, naast sport.

chiao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Hallo "Oversteek van de Maas"

Goed initiatief deze tip in briefvorm maar voor mij (en vele anderen) onleesbaar. De boodschap gaat verloren, kom je uit de ambtenarij ofzo?

Heldere, korte krachte edoch bondige zinnen is het devies smile

Enfin, tot kassaaas wink


Tja de op woorden en het aantal regels beknopte versie zou kunnen zijn; we worden onnodig bezeikt door het wurgcontract met CanalDIGITAAL die zelf de spelregels meent te kunnen vastleggen zonder de diensten te leveren voor principieel teveel geld

Maar dat kan enkel breed en overtuigend gedragen worden als er voldoende uitleg is inzake de situatie.

chiao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

wel dat is absoluut onduidelijk en niet vergelijkbaar met digitale kabel pakketten waarin de zender film 1.3 24 uur per dag te ontvangenis, naast sport.
chiao


Omdat kabelverspreiding goedkoper is dan satelliet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komen we op een oude stelling van mij terug uit de begindagen:

 

Niks CI, Niks CAM gewoon FTA.

 

Voor de meeste onzin te kijken zou ik geld moeten krijgen.

 

Aktiefilm? Gewoon graaibak bij drogisterij of de openbare bibliotheek. Gemiddelde film ligt er al vrij snel.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...