_Satman_ Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Ik heb een Topfield 7710 HDPVR met T-REX module. Sedert een kleine maand kijk ik zonder problemen met de nieuwe smartcard naar de TV-Vlaanderen kanalen. Sinds een paar dagen echter heb ik om de 20 minuten een stroring in het beeld waarbij het beeld bevriest met een korte melding 'geen of gecodeerde zender' en dan komt het beeld terug... Zijn er nog in dit geval? En zo neen welke configuratie gebruiken jullie? If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else... Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger
Gast dvdl Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 ik heb geen beelduitval maar wel enkele zenders die ik niet meer kan zien, ook de melding "gecodeerd programma" Receiver is een Vantage 211 Volgens TVV ligt dit aan de firmware maar waar kan ik een update vinden?
_Satman_ Geplaatst: 7 april 2009 Auteur Geplaatst: 7 april 2009 Ik heb hetzelfde flauwe antwoord gekregen... If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else... Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger
edbe Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 oei, ik krijg deze week ook de nieuwe TvV kaart, hopelijk werkt ie wel op de VT 7100S HD 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Jan Ambers Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Kaart terugsturen en TVV bedanken voor de bewezen diensten! Dit is het enige wat ze gevoelen, en waar ze ZULLEN naar luisteren!
Lithion Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Natuurlijk gaan ze daar naar luisteren: NOT! Uiteindelijk steken ze er enorm aan toe om de codering te veranderen en ze doen het zeker niet voor hun plezier. Je kan altijd terug naar Belgacom of Telenet gaan waar je verplicht bent hun ontvangers te gebruiken en er dus geen vrije hardwarekeuze is. On topic: valt het beeld ook uit als je naar mtvnhd kijkt? Kan je geen update doen van je T-REX module?
Littlesat Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Je T-Rex module is het probleem. Die is niet gecertificeerd en T-Rex zou dus met nieuwe software moeten komen. Hier kan TVV ook niets aan doen. Wie heeft je de T-Rex geadviseerd? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Hanske Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 firmware van de VANTAGE RECEIVERS kan je vinden op http://www.mtg-europ.com/supvantage.htm waar je de loader en software kan downloaden en installeren
milestone Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Ik heb sinds de smartcard wissel van canal digitaal op alle kanalen van canal digitaal exact om het half uur op precies dezelfde tijden ongeveer 6-12 seconden dat het beeld bevriest. Met de mededeling in het beeld: "geen of gecodeerde uitzending" Volgens canal digitaal ligt het aan de CAM. Deze (een twincam van Homecast MX 1TC) heeft het voor die cardwissel echter perfect gedaan. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat canal digitaal zonder uitvoerig testen van alle gebruikte CAM's tot een nieuw coderingssysteem kan overgaan en wellicht duizenden betalende gebruikers in de problemen helpt en de schuld legt bij de fabrikanten van de CAM's die nu op kosten worden gejaagd om updates voor hun CAM's te produceren. Wat nu al weken duurt en wellicht nog een hele lange tijd kan duren. TF7710HDPVR TWINCAM Homecast MX1TC Canal Digitaal mediaguard 3 Firmware 23331 TF HSCB 700.29 mrt 15 2009
edbe Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 hier is mijn nieuwe TvV kaart nog niet uitgevallen.... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Ivanhoe Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Ik heb hetzelfde probleem als Satman. Om de 20 minuten bevroren beeld met de melding "geen signaal of gecodeerde uitzending" en dit gedurende ongeveer 10 seconden. De ontvanger is een Humax HD2000 en de CAM is een T-Rex. Wat wel nog goed werkt met de nieuwe kaart is een Nokia 9800 met Orion CAM. De Diablo CAM doet het nu wel helemaal niet meer met de nieuwe TV Vlaanderen kaart...
_Satman_ Geplaatst: 15 april 2009 Auteur Geplaatst: 15 april 2009 Ik heb ondertussen een officiële Mediaguard module gekocht van TV Vlaanderen / Canal Digitaal. Ook hiermee is het probleem niet opgelost (zelfs met laatste firmware - van 9/4/2009 ! - update van Topfield). Op SD content heb ik kleine bevriezingen van het beeld en op HD content verloopt het beeld schokkerig (uiteraard enkel binnen het TV Vlaanderen pakket). If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else... Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger
columbo Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 ik zou zeggen richt uw schotel eens goed uit,freeses komt meestal door een te zwak signaal, is zeer afhankelijk van de transponder.Voor HD TV heb je meer signaal nodig . en controleer de F conektors.
_Satman_ Geplaatst: 16 april 2009 Auteur Geplaatst: 16 april 2009 @Columbo: Dit probleem treedt enkel op binnen TV Vlaanderen content waar ik vroeger geen problemen mee had. Trouwens mijn signaalsterkte en kwaliteit zijn beiden zeer goed (ik heb de uitlijning nog opnieuw nagezien en deze was ok). Op andere SD en HD zenders op Astra 1 en 2 heb ik geen enkel probleem. Zelfs met mijn Visiosat van dia 1,2 m blijf ik hetzelfde probleem hebben... Het bizarre is wel dat na 5 minuten op dezelfde zender dit 'bevriezen' zeer sterk afneemt en opnieuw voorkomt bij het zappen... If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else... Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger
Coliseo Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Als het continu ophalen van de EPG aan staat, probeer dit eens uit te schakelen. Misschien is dit een oplossing van het probleem.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen