Gast kanis Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Hallo,wij hebben een thomson ts4 sat ontvanger en willen nu een hd ready tv kopen.(LG 32LG3000). We hebben altijd zo'n "buizenbak" gehad en nu zit ik me af te vragen of dat ik kwaliteit verlies heb als ik die tomson op die hd ready tv aansluit. Van ons hoeft dat super goede beeld niet maar we willen wel beeld hebben die we nu gewend zijn van digitale tv. Van sat ontvangers en hd tv heb ik de ballen verstand we willen alleen goed beeld. Die tv staat in de slaapkamer in een hoek en staat nogal in de weg. Een platte tv aan de muur scheelt weer ruimte. Het gaat er mij dus om dat ik wel kwalitatief goed beeld heb maar dat full hd beeld wat jullie gewend zijn hoeft van mij niet. Groet.
Psychosammie Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Ga eens in de winkel kijken naar gewone TV uitzending. Dan hou jij je buizenbak voorlopig nog wel even. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast kanis Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Waarom schiet ik er niks mee op dan? Ik neem aan dat een hd ready tv beter is dan een oude buizenbak, of schiet ik er niks mee op omdat ik die tomson ernaast heb. Wat raden jullie mij aan? Nieuwe aanschaf receiver en full hd misschien?
youriy Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Origineel bericht van: kanis Ik neem aan dat een hd ready tv beter is dan een oude buizenbak, tenzij je oude tv van heel slechte kwaliteit is of de beeldbuis versleten is, zul je heel veel geld uit moeten geven voor een hd(-ready) tv die sd-materiaal beter weergeeft. je aanname is dus niet juist. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Gast kanis Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Maar is het dan wel zo dat sd materiaal beter word weergegeven door een hd ready tv dan een standaard tv van 15 jaar oud? Ik neem aan dat dan een beeldscherm is versleten.Ik heb nl. geen flauwe notie van kwaliteit. Die tv hebben we al zo lang en voor mij is dat goede kwaliteit wat voor jullie waarchijnlijk niet om aan te zien is. Als ik die tomson met een scart zou aansluiten op een hd ready tv is het dan mogelijk dat ik dan minder beeld heb dan aangesloten op een standaard tv? Volgens Psychosammie dus wel.
youriy Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 ja, dat zeg ik dus ook. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Eduard07 Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Origineel bericht van: youriy ja, dat zeg ik dus ook. Maar mij maakt je niet wijs dat een "buizenbak" met 576i technisch betere beeldkwaliteit levert dan een HD-Ready scherm. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Apple740 Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Origineel bericht van: Psychosammie Ga eens in de winkel kijken naar gewone TV uitzending. Dan hou jij je buizenbak voorlopig nog wel even. Beetje kort door de bocht. In de winkel staan 150 tv's doorgelust op hetzelfde - meestal brakke - analoge signaal. En bij een flatscreen is het garbage in/garbage out, daar waar een buizenbak een slecht signaal nog enigszins maskeert vanwege de tv's eigen convergentiefouten en het meestal kleinere effectieve beeldformaat dan de flatscreen. Thuis op je digitale decoder voorzien van een kwaliteitssignaal gaat het plotseling een héél stuk beter met de flatscreen. En heb je eenmaal HDTV gezien dan schuif je je buizenbak helemáál uit het raam.
planetbitworld Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Blijft een persoonlijke mening. Zelf heb ik de LG 37LG3000 en hierop is het beeld beter als op mijn jvc 100hz breedbeeld bak die ik vroeger had. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
Neptunus Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Origineel bericht van: Eduard07 Origineel bericht van: youriy ja, dat zeg ik dus ook. Maar mij maakt je niet wijs dat een "buizenbak" met 576i technisch betere beeldkwaliteit levert dan een HD-Ready scherm. Alsjeblief niet wéér diezelfde discussie hé! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen