ghostecho Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Ja eindelijk durf ik het aan en heb de over stap gemaakt naar lunix ( ubuntu ) en echt fantastie`s en nog gratie`s ook. Maar nu komt het bestaat er een lunix uitvoering van dcc of dcc-v110 of van een DreamBoxEdit Kijk je dreambox werk op lunix dus ik vind het dan niet gek als je je box dan ook van uit een lunix besturings programma wilt bewerken. Wie weet raad ?
jackren Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Probeer het programma "krusader" eens . installeer het via console met; sudo apt-get install krusader of installeer het via synaptic. Programma werkt zoals total kommander onder windows het misschien nog wel meer mogelijkheden. gr, Jack
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Hoi, je bedoeld linux ja daarmee kun je direct in de dreambox geraken, als je samba hebt geinstalleerd op de dreambox indien die op de dreambox draait kun je rechtstreeks via de file-manager / verkenner / bestandsweergave in de bestanden van de dreambox rommelen en ook heel makkelijk editen je kunt evenwel ook heel simpel een terminal venster openen en dan telnettten wat nog niet bestaat is een erg goede settingseditor voor linux (voor zover ik op dit moment weet) echter als je enkel daarvoor dreamboxedit en dus windows moet / wilt draaien...> adviseer ik je Virtual box daarmee kun je een windows installatie tegelijkertijd draaien en dus zonder opnieuw te hoeven booten naar dat dreamboxedit geraken chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
albertmol Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Hallo, DreamBoxEdit draait prima onder Wine, daarvoor hoef je niet perse Virtualbox te installeren. Met je dreambox rommelen kan volledig met een Linux distro. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Tja, daar zag ik ook wel wat over in enkele berichten maar is WINE ook op elke distro toepasbaar heb zelf suse 11.0 (natuurlijk, na je bericht gelezen te hebben ga ik ook zelf effe speuren... maar het was een algemene vraag voor onze lezers op het forum) chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Yep albertmol, dat was ook een heel goed bruikbare tip het werkt hier na wat zoek en install werk. thanks Tonskidutch tjeemig wat is linux toch leuk en flexibel. Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
albertmol Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Ja, leuk he! Flashwizard Pro draait ook op Wine. Mocht je ooit DreamUp nodig hebben die draait niet op Wine, maar daar is een linux versie van. Krusader is inderdaad erg gemakkelijk om te bestanden te bewerken op de dreambox. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
jackren Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Ik heb zelfs MS office 2007 pro perfect draaien met laatste "beta versie"van wine.
Tonskidutch Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 dat is nog prettiger geregeld dan de virtualbox moet ik nu stellen. dus vooralsnog lijkt me de vraag van Ghostecho perfect beantwoord en hebben anderen misschien ook een impuls gekregen die vermaledijde windows te vergeten (ernaast plaatsen als multiboot met lilo kan echter ook) chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Tonskidutch Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Origineel bericht van: jackren Ik heb zelfs MS office 2007 pro perfect draaien met laatste "beta versie"van wine. de laatste? welke is dat dan? ik kan meerdere repositories etc vinden maar via de suse link staat nergens een beta versie! (heb geduld met een nieuwe linux gebruiker) chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
jackren Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Ik gebruik wine versie van debian experimental, versie was tijdje terug toen ik ms office installeerde de laatste onofficiele , maar nu is er weer een nieuwere. root@jacksbox1:/home/jack# apt-cache policy wine wine: Geïnstalleerd: 1.1.13-1 Kandidaat: 1.1.13-1 Versietabel: 1.1.15-1 0 1 http://ftp.nl.debian.org experimental/main Packages *** 1.1.13-1 0 100 /var/lib/dpkg/status 1.0.1-1 0 500 http://ftp.nl.debian.org unstable/main Packages 0.9.12~winehq1-1 0 500 http://wine.sourceforge.net ./ Packages Systeem zelf is debian Sid (sidux) ps wou nog een schermafdruk bijvoegen van ms Office 2007 onder wine , maar zie niet hoe dit moet.
Tonskidutch Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 hulpmiddelen bureaublad snapshot is het in suse maar in ieder geval bedankt voor je aanvullende info ga eens speuren ofschoon ik er niet heel veel tijd aan kwijt wil zijn mbt office 2007, daar openoffice mij volledig bevredigt ( uh ) cheers Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
jackren Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Tonskidutch, ik weet wel hoe ik een schermafdruk opsla als .jpeg file in debian maar ik bedoelde dat ik niet wist hoe het bij tevoegen op het sat4all forum. En over ms office, ik heb al alle linux varianten geprobeerd, maar krijg via werk nog steeds excel-bstanden binnen die niet volledig werken onder de linux-varianten. gr,
Tonskidutch Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 oh okee wordt een beetje off topic, maar tijdens het schrijven van een bericht/antwoord zie je op de pagina Bestandsbeheer (in een bijna niet te onderschijden blauwe kleur) Bestandsbeheer als je daarop klikt moet je intuitief toch het plaatje kunnen uploaden jawel excel of word 2007 heeft weer wat nieuwere toevoegingen in de bestandsformaten, dus raad een ieder mij aan gewoon opslaan als een oudere versie. dat kan natuurlijk verlies van bepaalde info betekenen, maar ik heb er nog geen ontdekt die daarom de excel of word niet leesbaar toonde op openoffice (misschien hebben jullei op bureau heel speciale ???) chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
jackren Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 ok , nu zie ik het. Denk dat we topic wel kunnen sluiten, dwalen te ver af.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen