Ga naar inhoud


DISEqC


Gast Tawan

Aanbevolen berichten

Lookie, Tawan & J.D.,

 

Ik heb het onderwerp enkel wat meer algemeen willen benaderen en waarschuwen voor het risico van goedkoop en toch ideaal.

 

Als het monoblock niet (goed) werkt dan kan dit m.i. liggen in de combinatie:

Ontvanger - DiSEqc - Monoblock - Schotel (grootte en vorm, LNB-arm)- de beoogde Satellieten.

Dit is dus wel complex en daarom zou ik terug naar de satellietwinkel gaan en vragen dat ze mij een werkende combinatie tonen en/of bijvoorbeeld garanderen bij een door hen uitgevoerde installatie.

 

Lapke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Lapke,

 

Ik heb je verhaal met veel interesse gelezen en begrijp dat een en ander informatief bedoeld was, dus daarvoor natuurlijk mijn (lees ieders) dank. Alleen zo dadelijk krijg je weer al die mensen die zeggen: Bij mij werkt het wel met twee losse LNB en switch! Kijk dat begrijpen wij nu ook wel dat dit een eventuele oplossing is, maar als je je kabels al hebt getrokken, gat in muur geboord waar 1 kabel door kan, netjes met kabelgootjes de kabels weggewerkt over de hele lengte van kamer, enz.... Tja dan geef ik liever 100 euro uit voor een werkend monoblock dan 50 euro voor extra kabel met extra LNB. Maar inderdaad en daar moet ik je gelijk geven, je kunt beter geen monoblock kopen bij de aanschaf van je receiver tenzij je de hele hap werkend hebt gezien en niet vertrouwen op wat een verkoper zegt (zoals ikke)!!!!

 

 

@lookie,

 

Tawan heeft aangegeven (zie onderstaand citaat) dat hij zijn digistar monoblock geruild heeft en dat het nu wel werkt bij hem althans dat filter ik eruit. Sorry, dacht even dat jullie elkaar kende, omdat ik dacht dat Brizio zijn naam in Tawan had veranderd. Sorry voor misverstand!!

 

----------------------------------------------------------------

CITAAT: Monoblock reeds vervangen voor een ander en Kassa conclusie Digistar monoblock in combie met de Hss1000 geeft problemen niet doen

 

Gegroet Tawan

----------------------------------------------------------------

 

groeten,

 

JD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JD,

 

Jij hoeft helemaal geen coaxkabel bij te leggen als je 2 losse LNB's gebruikt:

aan je schotelbevestiging maak je (met een plastic spanbeugeltje) de kleine DiSEqC-switchbox vast (doorgaans in een plastic doosje) en daar gaan je 2 korte coaxkabels (die van de LNB's komen) IN en gaat je bestaande coaxkabel UIT naar je ontvanger.

 

Lapke

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik zie dat mijn naam gebruikt wordt ,nee ik ben twann niet ik ben brizio en ja ik ken lookie (ik heb je een pm gest) heeft me super geholpen ,het probleem heb ik ook nog steeds maar er word aan gewerkt. en we komen er wel uit maar het heeft zijn tijd nodig.

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...