Satwatcher Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Over twee jaar kunnen we zeggen dat deze grap waarheid is. Want één ding is duidelijk. Het gaat ooit eens gebeuren. Ergens rond 2012 is HDTV voor gemeengoed geworden. Heeft iedereen een MPEG4 ontvanger thuis staan en is de kans heel groot dat men inderdaad zenders alleen in MPEG4 gaat uitzenden. Maar voor dit moment is het gewoon 1 april duimzuigerij. Satwatcher ---------------------------------------
Ou-Tannu Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 ik zou er niet wakker van liggen als ze langzaam aan over naar MPEG 4 gaan.. meer capaciteit.. meer kanalen.. en dan kan irdeto2 ook meteen UIT Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
digitaal kijker Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 enig nadeel,mensen die net pas een mpeg2 ontvanger hebben gekocht mogen weer een nieuwe mpeg4 ontvanger kopen. nog niet iedereen is overtuigd van de HD beelden, of kennen dit niet en hebben nog geen aangepaste tv daarvoor. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
chukky2 Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 gelukkig nu 1 april , maar mocht het ooit komen zijn de leuke spelletjes ook gedaan
digitaal kijker Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 wat zou mpeg4 veranderen aan hoe het nu is ?????? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Apple740 Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Origineel bericht van: digitaal kijker enig nadeel,mensen die net pas een mpeg2 ontvanger hebben gekocht mogen weer een nieuwe mpeg4 ontvanger kopen. Het is al vanaf ~2006 duidelijk (introductie BBC-HD) dat we op de drempel staan van het HDTV tijdperk. Investeren in een SD ontvanger is gewoon niet meer verstandig. Citaat: nog niet iedereen is overtuigd van de HD beelden Zeg maar de groep die rondloopt zonder bril of contactlenzen maar daar eigenlijk wel dringend aan toe is. Schijnt trouwens een behoorlijk percentage van de bevolking te zijn...
satfanaat Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Of mensen die rond lopen met een zeer donkere zonnebril.
digitaal kijker Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 mensen die het nog niet nodig vinden deze investering te doen, een HD ontvanger kopen en nog met een CRT tv kijken, ken zo mensen, erg soms om te zien hoe ze zeggen,ik kijk in HD lol. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Golfdiesel Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Origineel bericht van: digitaal kijker mensen die het nog niet nodig vinden deze investering te doen, een HD ontvanger kopen en nog met een CRT tv kijken, ken zo mensen, erg soms om te zien hoe ze zeggen,ik kijk in HD lol. Volgens de specs heeft mijn CRT ongeveer 1100 beeldlijnen (maar goed de marketing van flips kan je niet altijd geloven). Via de HDMI ingang kan je 1080i naar binnen sturen, maar ik geeft onmiddelijk toe dat het geen partij is voor een echte full HD TV. Tussen 576p en 720p zie ik een verschil in kwaliteit, 1080i is geen verbetering t.o.v. 720p. Maar goed dan maar eens goed nadenken of ik wel een CD abonnement hou of dat ik maar een DVB-T tuner in mijn Dreambox prik voor de NL zenders. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Erik Slagter Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Origineel bericht van: digitaal kijker enig nadeel,mensen die net pas een mpeg2 ontvanger hebben gekocht mogen weer een nieuwe mpeg4 ontvanger kopen. nog niet iedereen is overtuigd van de HD beelden, of kennen dit niet en hebben nog geen aangepaste tv daarvoor. "Niet overtuigd"? Als in "ziet het verschil niet" of als in "vind het niet goed genoeg". Vooral dat laatste zou ik een lachertje vinden (maar dat suggereert deze zinsnede dus wel). Principieel SD blijven kijken omdat HD niet goed genoeg is LOL. Overigens lijkt het me niet zo verstandig om een ontvanger te kopen met verouderde techniek erin. Iedereen staat het natuurlijk vrij, maar, verstandig is het niet. Een ontvanger kopen die alleen DVB-S kan of alleen mpeg2 is prima, maar je hebt dan geen recht op klagen. Dit heeft niks te maken met HD! DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
cookie monster Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Ik zie letterlijk geen verschil tussen MPEG 2 & MPEG 4 , ben namelijk slechtziende (glaucoom / fotofobie & wazig zicht , zonder bril , wordt ook alles klein , en wordt alles compleet wit voor m'nogen) IK zie nog verschil tussen streaming video van bv 30KB/s of 2000KB/s , maartussen bv 1000 & 2000 niet !! Maar ben het weleens wanneer nieuwe ontvanger , of beginneling meteen een MPEG 2 / MPEG 4 SD/HD DVB-S/DVB-S2 aan te kopen !! Ik heb hier ondertussen ook humax HDCI 2000 , leuk ivmBBC HD , maar .... zoals ik reedszei , ik zie geen verschil in HD & SD Ik koop vanaf heden geen MPEG 2 DVB-S ontvanger meer !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
satfanaat Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Origineel bericht van: cookie monster Ik zie letterlijk geen verschil tussen MPEG 2 & MPEG 4 , ben namelijk slechtziende (glaucoom / fotofobie & wazig zicht , zonder bril , wordt ook alles klein , en wordt alles compleet wit voor m'nogen) IK zie nog verschil tussen streaming video van bv 30KB/s of 2000KB/s , maartussen bv 1000 & 2000 niet !! Als ge het verschil niet ziet tussen sd en hd dan moet ge u een nieuwe bril laten aanmeten Maar ben het weleens wanneer nieuwe ontvanger , of beginneling meteen een MPEG2 / MPEG 4 SH/HD aan te kopen !! Ik heb hier ondertussen ook humax HDCI 2000 , leuk ivmBBC HD , maar .... zoals ik reedszei , ik zie geen verschil in HD & SD
cookie monster Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Origineel bericht van: satfanaat Als ge het verschil niet ziet tussen sd en hd dan moet ge u een nieuwe bril laten aanmeten Nope , is niet altijd de oplossing , ik zie echt geen verschil , daarvoor zie ik tewazig !! Vergroten kan wel !! Ik zie per oog zelfs dubbelbeelden:http://farm1.static.flickr.com/67/177556012_932e5bbb15.jpg?v=0http://lh4.ggpht.com/_ngMzP56N1as/RgZ-pIMJVtI/AAAAAAAAGJI/i2SQRwOW52c/DSC02360.JPGhttp://www.surreywebsight.org.uk/assets/Image/photos/eye-condition-images/Cataracts%20med.jpg Niet zo extreem als de volgende , maar ik heb prijs:http://www.surreywebsight.org.uk/assets/Image/photos/eye-condition-images/Glaucoma%20med.jpghttp://www.belglaucoma.be/nl/index.htmlhttp://www.kimbols.be/ogen/index.php Back Topic: dus .... C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
soktic Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Origineel bericht van: digitaal kijker mensen die het nog niet nodig vinden deze investering te doen, een HD ontvanger kopen en nog met een CRT tv kijken, ken zo mensen, erg soms om te zien hoe ze zeggen,ik kijk in HD lol. Ik heb ook nog een crt met een HD ontvanger als bron. Haalt echt het maximale uit je CRT hoor Ik heb dezelfde ontvanger ook op een full HD tv gezien, maar ben weinig onder de indruk moet ik zeggen. Is misschien een persoonlijke voorkeur.. Het liefst zou ik een full hd crt hebben. Ik vind LCD 1 grote massa hysterie. Of zijn er nu echt mensen die dat mooi vinden (LCD)... Stilstaande plaatjes zijn perfect op een LCD, maarja daar is een TV niet voor. Ik heb trouwens ook liever een LP dan een cd, dat klinkt gewoon beter...
Satlook Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Citaat: Ik heb trouwens ook liever een LP dan een cd, dat klinkt gewoon beter... offtopic, yess!! inderdaad, en alleen de geur al van dat vinyl DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen