qod Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Dit weekend een nieuwe TV gekocht omdat (eindelijk!) de 15 jaar oude Philips Matchline het heeft begeven... Een schitterende Samsung UE40B7000 (slechts 3cm dik!) staat nu aangesloten op mijn DM7025 en ik ben er niet meer bij weg te slaan... ;-) Als ik echter het geluid over de stereo gooi, zowel bij analoge als optische koppeling, loopt het geluid vóór op het beeld. Ik heb gelezen (en gedownload maar nog niet geinstalleerd) over een lipsync plugin van Pauli Neutrino en een heldere uitleg van Niels Wagenaar, maar intussen vraag ik me af... Dit probleem moeten toch veel meer mensen hebben. Het geluid van die platte schermen laat op zijn zachtst gezegd te wensen over waardoor aansluiting op stereo of home cinema installatie voor de hand ligt. Wat is jullie ervaring op dit gebied? En hoe zit het met 5.1 geluid van de satelliet? Is het nog zo zeldzaam dat het de moeite niet waard is? Misschien heft de vertraging door decodering van optisch 5.1 signaal het verschil tussen beeld en geluid weer op?
antonlamers Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Ik had ook al een keer een topic geopend over hetzelfde onderwerp: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1636384/all_AC3_geluid_en_LCD_TV#Post1636384 VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
qod Geplaatst: 1 april 2009 Auteur Geplaatst: 1 april 2009 Sorry, ik had wel gezocht maar niet gevonden. DM7025 aansluiten met HDMI zit er niet in. Dus ik moet een home cinema systeem kiezen waarbij ik de vertraging kan instellen? Bestaat dat? En is de vertraging bij gewoon stereo geluid anders dan bij AC3 5.1 geluid?
FeReNGi Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Een AC3Lipsync plugin zit reeds in Experimental download. Uitproberen zou ik zeggen. Eveneens kan je in de settings de PCM en AC3 delay aansturen. Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
qod Geplaatst: 1 april 2009 Auteur Geplaatst: 1 april 2009 Gevonden in de PDF handleiding van de Samsung HT-BD2E: AV-synchronisatie Videobeelden kunnen trager lijken dan het geluid wanneer de speler is aangesloten op een digitale televisie. Als dit het geval is, kunt u de vertragingstijd van het geluid aanpassen zodat dit klopt met de beelden. U kunt de audiovertragingstijd instellen tussen 0 en 300 ms. Stel deze optimaal in. Blijft de vraag: is het de moeite waard? (afgezien van de mogelijkheid blu-ray af te kunnen spelen natuurlijk)
Gast MiLo Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Kun je het geluid niet "door de TV" pluggen, dus van DM -> TV -> Versterker. Veel TV's zorgen dan dat de synchronisatie klopt, omdat zij zelf ook de oorzaak van het probleem zijn. In de nieuwe images zit onder de audio/video opties een delay optie waar je hetzelfde effect mee kan bereiken.
Harley Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Vaak is het ook beter, als je interne mute aanzet. Dus boxen van de TV uitzetten ipv volume down. VU+ Duo2 - PrismCube
gozuhr Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Audio delay is vrij simpel in te stellen als je eenmaal weet hoe het werkt. Zoek eens op enigma2-plugin-extensions-pauli_0[1].6.10_all.ipk (of nieuwer) deze bevat een plugin welke onder de "audio" button van je remote in te stellen is. Juiste delay zult je uiteindelijk zelf moeten uitzoeken, en de plugin daarvoor aanpassen. Mooie van deze oplossing is dat deze na een boot ook nog steeds werkt. Nadeel is dat er files aangepast worden tijdens het installeren zodat je audio toets meer functies krijgt (InfoBarGenerics.py.) In deze file kun je tevens een eigen delay vastleggen, door een van de bestaande te vervangen, zoek in de file voor AUDIO DELAY. Een andere term om op te zoek is audio_delay_bitstream of audio_delay_pcm, afhankelijk waar je je delay wilt op de digitale of analoge uitgang.
Gerrit Vermeulen Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Origineel bericht van: MiLo Kun je het geluid niet "door de TV" pluggen, dus van DM -> TV -> Versterker. Veel TV's zorgen dan dat de synchronisatie klopt, omdat zij zelf ook de oorzaak van het probleem zijn. Heb ook een samsung TV, heb dit wel eens geprobeerd, maar ook dit maakt niet uit. Waarschijnlijk wordt de audio out van de tv niet geprocessed. Die plugin had ik eigenlijk nooit van gehoord. Is deze ook voor Gemini beschikbaar? Ben benieuwd naar de bevindingen. Dreambox 7020 & 600
gozuhr Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 De plugin draait alleen op enigma2 dreamboxen. Ja draait in Gemini
Gast MiLo Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Ik zou de plugin alleen niet aanraden, beter de ingebouwde functie gebruiken. Zit in alle enigma2 images vanaf maart ongeveer. Ook in MiLo dus.
gozuhr Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 De ingebouwde functie zit alleen in de recentere images. Die werkt inderdaad prima, en heeft mijn voorkeur boven de plugin.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen