Gast Sambir Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Hey, Ik moet vanavond een wedstrijd opnemen van een hdzender, kijken lukt heel goed met vlc player. Maar converteren en opslaan gaat echter niet goed. Tot nu to heb ik alle codec's geprobeerd die in het lijstje staan van vlc.Bij sommige hapert het beeld en loopt het vaak vast maar met andere wil hij niet eens transcoden. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht zelf om eert raw op te nemen en later te editen. Alleen met welke programma zou ik dat moeten doen. Geen één programma leest de formaat wat van de dreambox af komt. EDIT: met TMPGEnc-2.525.64.184-EN kan ik al transcoden naar mpeg2 formaat.
Tonskidutch Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 waarom mount je de dreambox niet op de PC harddisk? en neemt op daarna enkel ProjectX gebruiken Guide/manual demuxen met alle talen en/of ac3 ifoedit nemen en een dvd schrijven zie de howtodo betreffende mounten van een PC chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Tonskidutch Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch waarom mount je de dreambox niet op de PC harddisk? en neemt op daarna enkel ProjectX gebruiken Guide/manual demuxen met alle talen en/of ac3 ifoedit nemen en een dvd schrijven zie de howtodo betreffende mounten van een PC chiao oh shit ik zie (lees) dat je HDtv opname wilt bewerken sorry dan gaat bovenstaande natuurlijk enkel tot en met het mounten er is echter ook een methode voor de HDtv opnames te bewerken op sat4all uitgelegd moet ik nu ook zoeken chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast Sambir Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Oke opnemen enzo lukt allemaal wel dat is niet moeilijk. Maar ik wil hem bijvoorbeeld converteren naar h264, deinterlacen en 50fps zetten met welke programma moet ik dat doen?
milili Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 met iets van Xilisoft kun je HD Video omzetten van HD naar DVD, dus wel verlies van qualiteit, maar wel weer compatible met andere apparatuur, Ik heb het weer gevonden het is HD video Converter en kan het naar meerdere formaten ook in HD wegschrijven, maar is wel een tijdje druk mee, dat converteren, het afspelen van HD op pc lukt mij nu met meerder formaten succes ! ik zet ff een filmpje van HD discovery op een rapidshare plek neer kunnen mensen die downloaden als ze nog twijfelen over kwaliteit. het gaat om een omgezet stuk HD.ts naar HD.mp4 Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
milili Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 klik hier voor een mp4 file van HD van dreambox 800 Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
Gast Sambir Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Ik heb video geconvert naar mp4 formaat met die tool alleen het lijkt niet heel goed te draaien. Het hapert af en toe. ik denk dat het niet goed omgezet word. Het ligt niet aan mijn pc. De kwaliteit van jou video is wel slecht en het hapert ook. Nee maar ik wil weten of het met een wat professionelere tool kan gebeuren. Virtual dub kan de dreambox bestandje niet openen. Er moet wel een goeie tool zijn.
Tonskidutch Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 uh, soms ligt het al aan hoe opgenomen is en waar middels LAN dus inzake mount kan een 100bit/s netwerk net effe te weinig zijn of teveel begrenzingen hebben door andere processen op de pc en via switch of router maar dat zou je ook meteen kunnen worden vergeleken indien je een sd opname maakt, en na bewerking bekijkt... als die wel goed speelt zijn er nog wat optimalisaties mogelijk maar niet oneindig je schreef dat Citaat: Oke opnemen enzo lukt allemaal wel dat is niet moeilijk maar of je nu een interne hdd in die dm800 hebt of op pc mount of anders is niet duidelijk optimeren zou kunnen indien we weten hoe de opname opgeslagen wordt chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast Sambir Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Ik neem gewoon met vlc op . De pc is een quad core, netwerk is een gigabit netwerk. de opgenomen video loopt goed, maar wanneer de video omgezet is naar mp4 met HD video converter loopt het niet lekker meer en de kwaliteit is heel erg achteruit gegaan. Ik wil nu alleen weten met welke programma ik de video goed kan converten.
milili Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Je meent dat mijn mp4 slecht is geworden ?? ik weet niet hoe je kijkt maar ik doe dus met FTP van de dreambox naar mijn pc halen en dan met een quad core omzetten in Xilisoft HD converter, en bij mij is het in prima staat. zijn er nog anderen die het gedownd hebben en me kunnen overtuigen dat het slechter is geworden ? bvd Milili Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
Gast Sambir Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Als je goed kijkt zie je wat ik bedoel het beeld is ontzettend verslechterd zelfs
milili Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Ik wil niet te moeilijk doen maar probeer eens met een andere player, en de goede codecs bij mij hapert er niets en de kwaliteit is echt niet slechter dan het orgineel. .. succes Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
milili Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Oke ik heb het bekeken op een Mac pc met een goede resolutie, ik heb hier thuis dus een te kleine monitor om echt goed te bekijken. het gecomprimeerde bestand is in mp4 78 mb en het orginele is 133 mb dus er is daarin ook verschil maar hakkelen doen geen van beide bestanden. succes Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen