Ga naar inhoud

Nieuwe SmartCard CDN werkt niet (goed), oude ook niet meer!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Advies gevraagd!

Ik ben ik het bezit van een Topfield 5500pvr met daarin een Aston dual module incl firmware 2.18. Vandaag eindelijk mijn CanalDigitaal card ontvangen en in de TF gestopt. Na enkele minuten werd mijn beeld zwart. De oude SmartCard weer erin gestopt en helaas geen NL1,2 en 3 meer alsmede nog enkele. Diverse malen als langdurige en trouw betaald abonnee van CD met hen gebeld. Direct proberen zij alle problemen aan de ontvanger te wijten. Maar later zou de card weer opnieuw geactiveerd moeten worden. Wanneer ik het advies opvolg om de TF op SBS6 te zetten krijg ik op een gegeven moment wel beeld daar. Na overschakelen naar NL blijft het zwart daar. Terugschakelen nr SBS6 is dat ook zwart. Soms na het uitnemen en opnieuw plaatsen van de Aston CAM heb ik geluk en krijg op sbs weer beeld. Mijn oude card geeft nu dezelfde problemen.

Wat kan hier aan de hand zijn? Heeft iemand wel eens dergelijke problemen gehad??

alvast bedankt,

grt

Mart

Geplaatst:

ja een vriend van mij met een Humax 5400z met Aston 1.05 module,deze heeft nog de oude kaart,na een tijdje naar de Duitse prog.gekeken te hebben moet hij eerst de reciever op nieuw opstarten om op NL basis paket weer beeld te krijgen ,oorzaak licht toch bij CD.met een nieuwe kaart heb ik hem maar even getest,moet werken op de 1.05.

Geplaatst:

Ik heb intussen voor een kapitaal verbeld met CD en telkens mijn kaart opnieuw geactiveerd! Soms na een uur of 4 begon er iets te werken. Ook diverse malen geactiveerd via de activatielijn almede via hun site. Uiteindelijk werkt het dan voor een paar uur. De volgende dag wanneer ik de ontvanger aan zet heb ik soms alleen op RTL7 en 4 ontvangst. Na ca 15 min is dit ook weer over en alles is zwart.

Wellicht wordt het tijd om CD te bedanken voor al het gepruts en uit te zien naar een alternatief!

btw... erg serieus wordt er ook niet met klanten omgegaan...

Geplaatst:

Ik zou zeggen... Bel eens met TopField en/of met Ascom. Het ziet er na uit dat het aan deze combinatie ligt en aangezien de nieuwe kaarten in de gecertificeerde ontvangers wel gewoon werken.......

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

ik zou eens even naar de dealer gaan met de apparatuur en daar het zaakje eens laten testen

kijk ook nog eens even bij iemand die en schotel heeft of jou kaartje daar dan wel werkt na een heractivatie of niet

dan kun je ook zelf wat oorzaken uitsluiten wat dan wel of niet de oorzaak kan zijn

suc6

Rienk

Geplaatst:

Allemaal bedankt voor de reacties!

Gisteravond het probleem opgelost door alle extra applicaties te lossen d.m.v. een Schijfformat. Uiteraard waren de opties van een andere cam en het proberen van mijn smartkaart intussen al getest!

Ben wel gestart met voor de zekerheid een nieuwe plaatsing vd laatste Topfield firmware !

Thanx2All!!!

Mart smirk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen