Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb 3 seca3 kaarten, eentje van TVV en 2 van CDS en allemaal vertonen ze verschillend update gedrag. Er is werkelijk geen touw meer aan vast te knopen. Ik gebruik CCcam maar ik heb ook een philips receiver dus bij problemen kan ik ze daar in updaten.

De TVV card werd 18 maart in het abo gezet met eind datum 2009-05-18 op de management en 2009-05-19 op de 006C tot zover begrijpelijk. Ik meen gelezen te hebben dat men om de 2 dgn de keys aangepast en dus de datum die zal dan 2 dgn opschuiven lijkt me. Hier echter werd na 3 dgn de datum 2009-05-24. Daarna is er niks meer aangepast. De kaart werkt vooralsnog wel. Mijn vlaamse kennis heeft wel meerdere updates ontvangen op zijn 006C ident en zelfs op de managment.

Mijn eerste CDS seca3 kaart werd 29 mrt in abo gezet, management 2009-05-29 en 006A was 2009-05-30, dat is niet meer aangepast.

Mijn 2e CDS seca3 kaart werd ook 29 mrt in abo gezet en de dag daarop direct weer geupdate.. nu is het management 2009-05-30 en 006A is 2009-05-31 maar ook verder geen update gehad.

Alle kaarten werken nog maar ik probeer te begrijpen hoe dit functioneert. Diverse geven aan al een update te hebben tot 2009-06-02

Graag jullie reactie of ervaringen

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Update's is verschillend per kaart, de datum word niet bepaald door de key maar door de datum id gekoppeld aan de bpm(bitmap pakket management).

De keys worden dus per kaart serie verschillend verzonden.

zo kan het zijn dat kaart 1 key .......h heeft en kaart 2 key .........y .

Hier zit ook het probleem dat sommige ontvangers na opname het beeld gecodeerd aan geeft.

Key is dan al reeds over ruled.

Cds/Tvv en telesat hebben hier vragen over gesteld aan Kudelski coding, de maker van mediaguard en nagravision

Geplaatst:

zullen wij met een lemon070 met de gebakken peren zitten net als veel andere pvr ontvangers.

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Geplaatst:

Nee, de Lemon 070 decodeert alle opnames direct nadat je hem standby zet. Daarnaast worden alle EMM's gekilled op het moment dat je een opname afspeelt.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Hallo heren (en dames?)

Een vriend van mij heeft 2 ontvangers, een standaard Philips en een "Powersky" (Arion clone), en twee Seca 2 kaartjes. Allemaal legaal :-)

De Powersky heeft embedded Seca, maar wel de vervelende eigenschap dat hij de CD kaart niet automatisch update. Tot nu toe was dit op te lossen door elke maand de Seca 2 kaartjes tussen beide ontvangers om te wisselen.

Vraag: Als de kaartjes zijn omgewisseld voor Seca 3, moet dit dan om de twee dagen gebeuren??

Ciao, Henk

P.S. 1 : met een geleende Seca 3 kaart werkt de Powersky gelukkig tenminste.

P.S. 2 : Als iemand een idee heeft waarom de Powersky niet automatisch update is dat natuurlijk mooi meegenomen :-)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Weet echt niemand dit??

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Belsat
Weet echt niemand dit??
Henk

Het lijkt mij dat de Powersky een firmware update nodig heeft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Het zou fijn zijn als er een nieuwe firmware bestond, maar die heb ik niet kunnen vinden... Ik houd mij aanbevolen :-)

Mijn eigenlijke vraag is nog steeds: heeft de Seca 3 kaart net als de seca 2 kaart een maandelijkse verlengpuls nodig, of veel vaker??

Henk

Geplaatst:

De nieuwe kaart had na de previewperiode eerst elke dag een upgrade nodig, momenteel vanwege de DVR problemen is dat verlaagd na om de dag.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Dat wordt dan toch een groot probleem als je een dag niet kijkt? Of als je af en toe in 't weekend wil kijken op je boot of vacantiehuis? Dat kunnen ze toch niet maken, of begrijp ik het verkeerd???

Ciao, Henk

Geplaatst:

Elke dag een andere key gebruiken betekent niet dat je ook elke dag een key-update nodig hebt. Het zou b.v. zo maar kunnen dat een tabel met de komende 30 keys wordt verstuurd met een update.

Ik had overigens begrepen dat seca3 updates mag missen.

Oftewel: nooit meer een heractivatie nodig.

Geplaatst:

Bedankt! Misschien valt het dan mee :-) Zie mijn eerste post. We zien wel als het zover is...

Nogmaals bedankt, Henk

Geplaatst:

De TVV card(net binnen)van mij staat op 2009-07-01 als eind datum, op het management staat de datum 2009-07-01. Ik zit ook nog in de proefperiode(alles open) dus moet afwachten wat er gaat gebeuren daarna.

(hoop dat ik tot 2009-07-01 alles kan blijven bekijken :D)

Overigens heeft de Clarke Tech 5000C ook geen last van updates van de codering m.b.t. opgenomen programma's. De opnamen worden ook pas na decoderen op schijf gezet.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen