duc748 Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 hallo. omdat ik deze fout heb in /etc/log/ /syslog, kern, debug. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...r_f#Post1405044 lopen de MB aardig op. de 3 log files worden nu per dag in gepakt in een rar files. maar moet handmating deze 3 files verwijderen om ruimte te be sparen. kan ik het zo maken zodat deze 3 files automatich op de dag worden verwijdert??
Big fellow Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Bedoel je niet in /var/log ?? In /etc zouden nagenoeg alleen configuratie bestanden moeten staan... Jij praat over een RAR bestand, maar ik denk dat jij bedoelt dat het bestand geopent kan worden door WinRar. Het zouden namelijk .tgz of .tar.gz bestanden moeten wezen. In /etc/logrotate.conf of in de directory /etc/logrotate.d/ kan je wijzigingen aanbrengen in de configuratie. Zie ook "man logrotate" . “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
duc748 Geplaatst: 2 april 2009 Auteur Geplaatst: 2 april 2009 dank je. big... je bent scherp vandaag. geen /etc/ maar. /var/log/ geen rar, maar .gz nu ga ik even naar logrotate.conf kijken. heb ik het nu goed gedaan?? wat ik wil is: 1=elke dag een...gz 2=om de dag automatic verwijderen Citaat: # see "man logrotate" for details # rotate log files weekly daily # keep 4 weeks worth of backlogs rotate 2 # create new (empty) log files after rotating old ones create # uncomment this if you want your log files compressed #compress # packages drop log rotation information into this directory include /etc/logrotate.d # no packages own wtmp, or btmp -- we'll rotate them here /var/log/wtmp { missingok monthly create 0664 root utmp rotate 1 } /var/log/btmp { missingok monthly create 0660 root utmp rotate 1 } # system-specific logs may be configured here
Big fellow Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Volgens mij moet je "rotate 2" veranderen in "rotate 1"... Voor de rest lijkt het er goed uit te zien.. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
duc748 Geplaatst: 3 april 2009 Auteur Geplaatst: 3 april 2009 dank je groote fried. zal even in de gaten houden wat er gebeurd nu in de /log/..
duc748 Geplaatst: 6 april 2009 Auteur Geplaatst: 6 april 2009 deze bestanden blijven staan. syslog.1.gz debug.1.gz kern.log.1.gz daarna krijg ik.....enz... syslog.2.gz debug.2.gz kern.log.2.gz nu wil ik dat deze automatische verwijdert worden.. ik kan wel: Code: sudo rm /var/log/kern.log.2.gz maar dan blijf ik aan de gang..
duc748 Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Geplaatst: 10 april 2009 sorry dat ik zo ongeduldig ben, maar heb het nog steets niet voor elkaar. alle info is welkom..
polle58 Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Dat moet toch tamelijk een voudig via cron te regelen zijn bv zulk een lijn in cron: 10 3 * * * rm /var/log/kern.log.*.gz zal elke dag om 3u10 alle bestanden met naam kern.log. <volgnr>.gz wissen in /var/log syntax van cron job is deze: [min] [hour] [day of month] [month] [day of week] [program to be run] het sterretje is een wildcard, dwz dat daar eender wat mag staan hier staat bv hoe je crontab in ubuntu gebruikt: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=102626&highlight=cron
orbiter Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Of de log helemaal uitschakelen; Bij mij op debian ging dat als volgt; apt-get remove rsyslog De logfiles heb ik achteraf handmatig verwijderd
duc748 Geplaatst: 12 april 2009 Auteur Geplaatst: 12 april 2009 @orbiter wat is jouw reden dat je deze file`s weg wild hebben>?
Transpondertje Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Origineel bericht van: orbiter Of de log helemaal uitschakelen; Bij mij op debian ging dat als volgt; apt-get remove rsyslog De logfiles heb ik achteraf handmatig verwijderd Welke debian draai jij ? Ik krijg nl. dit te zien; apt-get remove rsyslog Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar Boom van vereisten wordt opgebouwd De status informatie wordt gelezen... Klaar Pakket rsyslog is niet geinstalleerd, en wordt dus niet verwijderd 0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd. VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
orbiter Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 Origineel bericht van: duc748 @orbiter wat is jouw reden dat je deze file`s weg wild hebben>? Ik heb een thinclient uitgebreid met een 4GB IDE Flash Module. Deze loopt anders binnen no-time helemaal vol.
duc748 Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Geplaatst: 13 april 2009 tja, hier ook. heb je ook deze fouten: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...r_f#Post1405044
orbiter Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 Origineel bericht van: Transpondertje Origineel bericht van: orbiter Of de log helemaal uitschakelen; Bij mij op debian ging dat als volgt; apt-get remove rsyslog De logfiles heb ik achteraf handmatig verwijderd Welke debian draai jij ? Ik krijg nl. dit te zien; apt-get remove rsyslog Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar Boom van vereisten wordt opgebouwd De status informatie wordt gelezen... Klaar Pakket rsyslog is niet geinstalleerd, en wordt dus niet verwijderd 0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd. DEBIAN 5.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen