Gast Luciano Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Ik draai hier Windows Vista Ultimate op een klapjap, als ik hem opstart heb ik soms even een paar seconden WAN, even later valt WAN uit en heb ik enkel nog LAN over. Als ik in een dos venster in beide situaties "ipconfig /all" aanroep zijn beide uitkomsten hetzelfde. Ik heb het geprobeerd met DHCP en met een statisch IP adres. DNS servers aangepast naar publieke, naar die van mijn internet provider. Andere PC heeft op zo'n moment wel gewoon internet, heb ook een Linux pc draaien die gewoon internet heeft. Als ik op herstellen van de verbinding klik komt het weer goed voor een minuutje ofzo. Als ik een ping -t op de achtergrond laat draaien naar google.nl dan blijft de verbinding langer online, soms springt hij er weer even vanaf. De energy-saver heb ik al uitgezet, zowel van de gehele pc/klapjap als van de ethernet adapter. Dus, DHCP, statisch, andere DNS servers, draadloos, vast aan een ethernet kabel heb ik allemaal geprobeerd. Ik vrees dat het in mijn Vista versie zit, maar ik weet niet waar. Als iemand een id heeft hoor ik dat graag. Vr. gr. R. L.
winwiz Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Ga eerst eens kijken naar de driver voor je LAN verbinding. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Luciano Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Eerst met de originele van Windows Vista zelf, daarna die van HP zelf gedownload (Compaq V6520ed) Helaas ook geen oplossing
winwiz Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Geen last van bugjes? Misschien eens checken met malwarebytes? Wanneer is het ontstaan? Terug naar herstelpunt? Boot eens met een ubuntu live cd? werkt het dan wel? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Luciano Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 2 x verse nieuwe installatie vanaf CD. Het vreemde is dat er eerst ook Vista op stond maar dat was Home Edition welke perfect werkte. Met de Ubunto Live CD werkt internet perfect. Ik hoopte op een bug in de versie van Vista maar na alle updates gedaan te hebben van Windows Update (zaten ook wat bruikbare updates tussen) helaas nog steeds niets.
Gast Luciano Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Heb vandaag mijn router (D-Link DIR 855) geupgrade naar nieuwe versie en nu lijkt hij het te doen. Ik houd jullie op de hoogte.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen